wijzerplaten tellerbak aanpassen, hoe?

Speedrider

Die hard MF'er
16 nov 2002
984
0
Middelharnis
Hallo iedereen, ik ben op zoek naar iemand die de wijzerplaatjes van zijn tellerbak heeft veranderd.
Ik zou namelijk van zwart naar wit willen gaan.

Ik ben een jaar geleden met een \'reserve\' tellerbak van mn auto aan de slag geweest maar dat resulteerde nergens in. De wijzernaalden zijn niet los te krijgen van het stangetje waar de wikkelingen aan vast zitten, wil je dit te hard lostrekken (wat ik dus had gedaan), dan trek je de hele boel naar de klo..
En als dit wel zou lukken, zou hij toch niks meer goed aangeven.

Bovendien is bij mn motor de schaalindeling meteen op het perspex (wat de verlichting gelijkmatig verdeeld) gedrukt en kan ik dus niet vervangen.

Daarom zit ik nu te denken aan folie van foliatec wat blauw licht geeft, kan je daaroverheen de schaalindeling op een doorzichtig velletje plaatsen.

Nou is mn vraag: ik weet dat dat folie in vorm te knippen is, maar om hem over de wijzernaald te krijgen moet er in het midden een rond gat gemaakt worden.
Kan dat zomaar of krijg je daardoor plekken die niet verlicht zijn?

(attachment is dat lichtgevende folie)

Bijlage: 40720_k.jpg
 
vroeger ooit eens een site tegengekomen met voorgemaakte tellerplaten. daar kon je ook een handleiding per moto downloaden om ze te installeren, maar weet wel niet meer het adres van die site, mss ff googlen?
 
Ik heb de platen van mn auto wel nagemaakt toendertijd:
- wijzertjes zitten wel vast maar met een hoop beleid en een vork gaan ze er wel af, hoe dat bij jouw motor is weet ik natuurlijk niet.
- Voor het afhalen van de wijzer moet je hem even over het \'nulpunt-blokkeer-stokkie\' heen trekken zodat je het punt kan markeren waar ie tot stilstant komt (staat meestal al een piepklein strepje of puntje. Zodat ie je hem ook daar weer er op kan drukken zodat de voorspanning klopt en de teller dus nog steeds een bon-veilige waarde aangeeft.
- om de platen na te maken (weet niet of je die al hebt) kun je ze gewoon op de scanner leggen en wat ik toen heb gedaan is de scan als achtergrond in illustrator gebruiken en daar nieuwe platen op tekenen, dit resulteert in veeel mooiere platen dan gewoonweg kopieren. Let wel: De afstand tussen 2 streepjes wordt steeds ietsje kleiner naarmate de snelheid omhoog gaat. (Dus 200-220 is minder graden dan 20-40!) Vandaar dat ik ze \'overgetrokken\' heb.

Mischien heb je er wat aan, suc6 iig.

Tys
 
Bedankt voor de reacties zover, die site is wel handig, jammer dat mijn type er niet bij staat.
ff als reactie op knifter, ik heb idd toendertijd bij de auto de platen onder de scanner gelegd en daarna helemaal bijgewerkt enz, kan je ze een persoonlijk tintje geven.
Maarre, toen bij jou zaten de wijzers niet vastgelijmd?
Ik denk dat ik het er maar op ga wagen dan...
 
Heej motomaesejheuybn kj (of zoiets)

Wat je misschien ff beter kan doen, wil je zeker zijn dat je de boel niet sloopt, is zoeken naar een tweedehands tellersetje voor jouw motor, en die eerst open slopen, zodoende dat je dan al wat \"ervaring\" hebt als je je eigen teller open gaat trekken :)

Succes :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan