Wil een Ducati monster halen wie kan me informeren

30 aug 2004
159
0
Limburg
Hallo,

ik ben van plan om in Januari een Ducati Monster te gaan bestellen. Een Monster 620 of een 800. Wie kan me vertellen wat ik beter kan nemen????? Zo wil ook een andere uitlaat er onder monteren daar weet ik nog niet genoeg wat voor een uitlaat. Is er tevens een motorclub met Ducati monster? Wie o Wie wil me helpen.

Al vast bedankt voor de moeite

de mzzl
 
Hoi,
Probeer het eens met de zoekfunctie van dit forum
De 800 lijkt mij wat bruter, maar wil jij dat ook? Heb je rijervaring?
Succes!
 
Nee nog geen ervaring wel eens op wat motors gereden. Is er een groot verschil tussen een 620 en een 800 uitgezonderd de pk's en het vermogen. Rijdt een 800 anders dan een 620???
 
kijk maar eens in de laatste moto73.

Daar staat een vergelijkingstest is tussen deze twee ducjes
 
Ik had vroeger ook een M620, reed heel fijn maar heb nu een M750; rijd naar mijn gevoel beter daar er meer koppel beschikbaar is bij een lager toerental en toch evenveel (of toch bijna) vermogen.

De 800 heeft nog wat meer koppel.

Ik zou voor de M800 gaan als je een nieuwe zou kopen, indien het een occasie wordt zou ik voor een M750 of een M900 gaan. De M900 rijdt wat bruter. Voor elk wat wils dus in het Monster - gamma.

Ciao a tutti
 
Gewoon op beide een testritje maken, dat lijkt me het verstandigste.
Ikzelf ben begonnen op een Monster 600 en heb daar met volle tevredenheid 2.5 jaar op gereden.
Daarna heb ik een 900 gekocht omdat ik toch wat zwaarders wilde. Dit was helemaal het einde. Na een jaar issie gepikt en ben ik weer een stap zwaarder gegaan en heb een Monster S4 gekocht. Die bevalt dus echt prima, maar is niet aan te raden als je nog niet zoveel ervaring hebt, hij wil wel erg graag met de neus de lucht in.

Club voor monsters is er in Belgie www.ducatimob.be, ze hebben echter veel Nederlandse leden. Je kunt ook lid worden van Ducati Club Nederland. http://www.dcnforum.com (www.dcnforum.com)
Ik zie dat je in limburg woont, ik dus ook. Als je eens wil gaan rijden met een aantal Ducjes, ben je welkom om mee te rijden. Als het een beetje weer is zit ik wel op de monster. Nu heb ik in 3 maanden 5.500 km gereden en heb nog steeds moeite om van het ding af te stappen...
 
Als moet kiezen tussen een 620 of 800 dan zou ik de 800 nemen.
Net iets meer vermogen en koppel.
Maar idd gewoon gaan rijden met beide. Dan weet je het.

Heb zelf na 10 jaar niet meer gereden te hebben gelijk maar een S4R gekocht.
En daar heb ik tot op heden (en ik heb haar pas 10 weken) nog geen spijt van.
Maar een S4R is wel erg bruut.
 
Ik heb een 620 en dat heeft koppel genoeg om flink te blerren :]

Het is maar net wat je wil O-)

[me]Carfixer krijgt zijn 620 ook wel op zijn achterwiel }) [/me]
 
Naja... ik heb 3 jaar lang een Monster 600 gereden (Sinds kort overgestapt op een S4 8-) ). Altijd met veel plezier op gereden. Ik had toen pas mijn rijbewijs. Je zit wel rap aan zijn maximaal vermogen, maar dat geeft ook weer een veilig gevoel dat je het gas kan opendraaien zonder risico op wat dan ook. Maargoe... ik heb nog nooit op een M620 gereden, dus daar kan ik niet over oordelen.

Het beste is nog altijd een proefrit :] :] :] . Ik denk zelf dat je beter uit bent op een M800. Dan heb je altijd wat vermogen over. Rijdt toch prettiger (vind ik), minder schakelen enzo.
 
Ik zou niet tot januari wachten met je aanschaf.
Uit je verhaal maak ik op dat je geen inruil hebt.
November is dan het juiste moment om een goede korting te bedingen. Vóór het einde van het jaar wil menige dealer nog even wat omzet maken cq van zijn voorraad af.

Sanko pétjau
 
Vanaf modeljaar 2005 zou de M800 naar het schijnt vervangen worden door de S2R. Een Monster met het uitzicht van de S4R maar met een 800cc blok.
 
jaja oma : :)

pres.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan