wil een motorscooter kopen zit met wat vragen wie helpt!

[

@ de zwarte scoot; Cees, ik vind die Honda ook mooi, maar kan er niet zoveel vinden, suggesties?



In ieder geval bedankt voor de reacties, ik blijf hier nog wel ff rondhangen merk ik *D~[/quote]

hoi,

zie motor.startpagina.nl
* tweedehands motor
* daarna keuze maken voor honda silverwing 600

ongeveer 32 stuks vanaf 4250

gr cees :]
 
@ John57, welke dealer heb je Termaat, of iets in A'hem?

In ieder geval bedankt voor de reacties, ik blijf hier nog wel ff rondhangen merk ik *D

Mijn Xmax kwam destijds van Termaat; olie verversen op zaterdag; maakte daar meestal een afspraak voor een pitsstop (dan kun je er op wachten). Werd daar altijd correct geholpen.
Bij het aanvragen van een proefrit op een Majesty kwam ik bij Roadrunner in Velp terecht (Termaat kwam niet in de dealerlijst voor).
Ook hier niets dan lof, bijkomend voordeel: is behalve Yamaha ook Suzuki dealer wat de keus voor een motorscooter wat groter maakt.
Voor mij was van doorslaggevende betekenis: zit op minder dan 3 km van m'n werk, bij onderhoud 's morgens brengen, (gratis) leenmotor/scooter mee en 's avonds weer ophalen.

Succes met je keuze.
 
Wat motorscooters betreft zit je goed tussen Arnhem of Nijmegen: in Nijmegen Siezenis [kwam ik met mijn Piaggio [erg capabele monteurs daar], of Termaat [koop ik mijn helmen al jaren] ; in Arnhem [Velp in dit geval] Roadrunner; daar heb ik mijn Burgman ook gekocht en die zitten bij mij om de hoek dus ideaal, kwam er vroeger met m'n Kawasaki al.

En wat je opmerking over budget betreft: een Burgman 400 mét alle extra's is ongeveer net zo duur [ong. €9000] als een 650 zónder extra's, maar een 650 is voor in de stad wat te lomp en de 400 doet qua prestaties niet zo veel onder voor de zwaardere 650.
 
Ho ho ho ho ho, ik ga gen nieuwe kopen.
Ik moet mijn budget delen met de rest van de familie.

Net afgelopen jaar een auto gekocht, nu weer een motor, de kinderen blijven zeuren over eten, en dat gaat echt voor hoor.

Maar ik zal eens rondkijken, en proef gaan rijden, maar heb denk ik al stiekum een zware voorkeur.
 
@pimobiel op mp staat ook een leuke silverwing bij een motorzaak
http://link.marktplaats.nl/285629482
deze zit er op de foto erg mooi uit.

vandaag ga ik me x9 ophalen pfff krijg nu al last van zenuwen :(

het vocht probleem bij de x9 is een probleem geweest dat klopt dit is toen opgelost door een terug roep actie heb het papier er bij de man waar ik de x9 van koop had dit toenv an piaggio gehad en hij heeft er nu geen last meer van.

als ik hem heb zal ik wel een foto plaatssen als jullie het leuk vinden:)
 
Jazeker, is misschien wel dezelfde als ik naar gekeken heb, maar weggeklikt nadat ik info aan het zoeken was.

En je link staat bij mijn facvorieten (was al) want daar kan ik misscien mijn KLE inruilen, al denk ik dat die nog even blijft, hij is goed, alleen optisch niet.
Dus ff netjes maken in de winter en dan in het voorjaar eruit, dat verkoopt gemakkelijker, zeker goedkopere modellen.

Nou veel plezier, en we wachten met smart op foto's
 
@pimobiel op mp staat ook een leuke silverwing bij een motorzaak
http://link.marktplaats.nl/285629482
deze zit er op de foto erg mooi uit.

vandaag ga ik me x9 ophalen pfff krijg nu al last van zenuwen :(

het vocht probleem bij de x9 is een probleem geweest dat klopt dit is toen opgelost door een terug roep actie heb het papier er bij de man waar ik de x9 van koop had dit toenv an piaggio gehad en hij heeft er nu geen last meer van.

als ik hem heb zal ik wel een foto plaatssen als jullie het leuk vinden:)

Hoi nance26,
Van harte met deze mooie scoot; een goede keuze!
En inderdaad; foto's zijn gewenst, en eigenlijk zelfs bijna verplicht :+
 
Hallo, ik lees hier al even mee, omdat ook ik aan het zoeken ben naar een scooter.

Rijd nu een off the road, maar wilde al jaren eerder een scooter.
Nu ik wil gaan vernieuwen moet het er maar eens van komen.

Nummer 1 staat de Burgman 400 (650 is net boven budget)
Ik heb ook naar de X9 gekeken, maar door de meldingen over vocht in dashboard ben ik daarvan afgestapt.
Ik ben een slecht weer rijder, zomers fiets ik naar mijn werk, de rest op de motor.
Rit is 15 km enkele reis = dorp, dijk en stad, maar een enkele keer moet ik naar een ander pand, dat is 40 km enkele reis, en snelweg, dus vandaar de 400 (+)

Ik ben nog druk aan het lezen, maar tips zijn welkom

Pim

Ik rij nu al ruim een jaar zonder problemen op een Scarabeo 500.
Bevalt prima.

Heeft hetzelfde blok als de Atlantic, X9 en Beverly.
 
Ik rij nu al ruim een jaar zonder problemen op een Scarabeo 500.
Bevalt prima.

Heeft hetzelfde blok als de Atlantic, X9 en Beverly.

Jawel, daar is ook niets mis mee, alleen wordt je er nou niet bepaald mee door gegooid.

Gisteren gebeld voor een Burgman 400 hier in de buurt, maar helaas, na 1 dag al weg, gek he.

Wel jammer wienig km's , maar er komt wel weer een volgende.

Ik heb wel voorkeur, maar dat is nietszeggend, die Scarabeo, leuk, maar nu ik ga scooteren, wil ik ook wel een scherm ervoor, zit nu ook altijd in de volle wind, en is koud hoor in de winter (ik rijd ook met - 18 = record)

Burgmans zijn er gewoon wat meer dan andere merken, maar niets ligt nog vast.

Wel viel mij net op dat er een scooter door de file reed, en die moest stoppen.
Moet je je voeten dan niet onhandig breed plaatsen?

Ik zal het vanzelf merken bij de proefrit, maar heb het idee dat het gemakkelijker gaat bij mijn of the road
 
ik rij naar mijn werk met een kymco Grand dink 125cc en voor te touren hebben we een Kymco Xciting 500RI .beiden bevallen heel goed
naar mijn werk is het 20km en dat is goed te doen met de 125 want die haalt ook 110km/u
 
Tja, dat is jou keus, maar ik ga niety de snelweg op met max. 110,

Nou nee, laat ik het anders zeggen, ik zou dat geen probleem vinden voor een keertje, maar ik ga geen motor kopen met max 110 km/h

Als ik voor mijn werk wat verder moet, is dat een 70 km, maar als ik gewoon een keer verder wil voor wat dan ook moet dat kunnen.

En ik zit dan gewoon niet lekker, ds koop ik die niet.
 
Ik heb wel voorkeur, maar dat is nietszeggend, die Scarabeo, leuk, maar nu ik ga scooteren, wil ik ook wel een scherm ervoor, zit nu ook altijd in de volle wind, en is koud hoor in de winter (ik rijd ook met - 18 = record)

De afgelopen 16 maanden ben ik slechts 1 dag niet op mijn scooter naar mijn werk gegaan. Ik ben meerdere keren met een temperatuur van -10 naar en van Veenendaal gereden (180 km. per dag) gereden maar ik moet wel zeggen dat ik er een origineel groter scherm van Aprilia op gezet heb.

Natuurlijk is er niets mis met een Burgman of een Majesty...maar ja ...het oog wil ook wat.
 
hahahaha, ja dat zeker, maar laat ik de Burgman de Honda nou mooi vinden.

Peugeot ook, maar die heb ik alleen in 250 gezien.

Maar hebben jullie toevallig foto's van je scooter, en dan leifst met het hoge scherm erop.

En ook even zeggen hoe de zit is

Ik zie Ze graag
 
Vele foto's kun je zien in het draadje 'dit is nu de mijne'.
Roadrunner in Velp heeft ook altijd een aantal occasions staan en je kunt naar hartelust proefrijden op de motorscooters die daar staan dus ga er gewoon eens kijken zou ik zeggen ;) .

Ruit met 'flip-top windgeleider':

full
 
Hmmm ben hier in de buurt bij motorzaken langsgeweest, (en aan) maar geen scooters.
Die in Velp heb ik online bezocht, maar alleen een 300 stond er.

Jammer hoor, maar het gaat toch wel goed komen.
Ff rustig worden hier, en dan echt op zoek.
 
ik was zondag even bij motoport in uithoorn die hadden best een aantal staan gebruikte en natuurlijk ook nieuwe kijk anders eens op hun website je kan ook bij de algemene pagina kijken van motoport dan zie je waar ze staan.
 
Nou ik heb er een gekocht, het is een Suzuki Burgman 400 geworden.

nog geen 8,5K gereden, ziet er goed uit en reed goed.

Morgen ga ik hem ophalen, en zal snel een foto posten.

Iemand nog een KLE 500 kopen :+

Die staat al netjes droog gestald, en gaat er in het voorjaar uit.

Laturrr
 
leuk gefeliciteerd! en ja foto s altijd leuk
succes morgen.
 
Nou ik heb er een gekocht, het is een Suzuki Burgman 400 geworden.
nog geen 8,5K gereden, ziet er goed uit en reed goed.
Morgen ga ik hem ophalen, en zal snel een foto posten.
Iemand nog een KLE 500 kopen :+
Die staat al netjes droog gestald, en gaat er in het voorjaar uit.

Laturrr

Gefeliciteerd met je aankoop, van een Burgman ga je geen spijt krijgen.
Veel veilige km's toegewenst.

Gr. John
 
Zo, ik heb hem.

Het rijdt goed, ff wennen op de rotondes en aanloop naar kruispunten, want de automaat remt niet af op de motor

Foto-TEVBLG8J-D.jpg



Foto-MXDRNSYE-D.jpg



Foto-YVL33VTU-D.jpg


Voorlopig ga ik het hiermee doen
 
Laatst bewerkt:
netjes mooi hoor leuke kleur ook heel veel veilige km toegewenst!
 
ff wennen op de rotondes en aanloop naar kruispunten, want de automaat remt niet af op de motor

Ja, kwestie van remmen vóór de rotonde/kruispunt en dan trekkend er door heen, dan kun je loeihard over een rotonde als je wil.
Ik vind die vrijloop beneden de 30km/u in de praktijk erg prettig, zo kun je 'm tussen de stoplichten lekker uit laten rollen.
Zo'n Burgman ligt beter en strakker op de weg dan je in het begin misschien verwacht ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan