JMG
MF veteraan
Bullshit, lekker beginnen met lessen IDD, snel halen, hopen op een milde winter zodat je nog wat kunt rijden en volgend seizoen keihard gaan met die gemotoriseerde banaan
Succes!
Succes!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik weet niet goed wanneer.
Ik zou het liefst meteen willen beginnen, maar iedereen raadt het met af.
Iedereen zegt dat ik het beste in de Lente kan beginnen met lessen omdat dat makkelijker is kwa weersomstandigheden.
Verder heb ik totaal geen ervaring met een schakelbrommer of iets dergelijks.
Ik heb wel vaak achterop gezeten bij mijn vriend, maar ja zelf rijden is toch iets anders.
Wat vinden jullie, welk seizoen is het prettigst om te beginnen met lessen.
Groeten van Zixxergirl
En de topic starter blijft angstvallig afwezig
Vermoedelijk al aan het lessen
3 maand?
in belgie krijg je na 6uur (3 lessen van 2uur) een voorlopig rijbewijs kan je twee weken later exaam mee doen afhangend vand e drukte in examen centra
kan nog sneller als je 8uur les neemt en gelijk examen doet met de rijschool
ik dacht dat we in belgie zwaar afgezet werden met de rijscholen, maar 3maand aan 2 lessen per week? aw!
wat kost 3 maand les dan?
hehe het was een voorbeeld van 3 maand... In NL zijn er geen voorschriften van het aantal lessen. Als jij aan 1 les genoeg hebt kun je het examen afleggen voor Motor Voertuig Beheersing (AVB) als je die hebt gehaald kun je voor je Algemene Verkeers Deelneming (AVD) heb je die gehaald en je theorie-examen ook dan heb je je rijbewijs en kun je met je eigen motor de weg op! De praktijk leert dat men gemiddeld in totaal een les of 20 nodig is, dus als je dan 2x per week lest ben je een kleine 3 maand verder
wat doe je dan in 20 lessen? rond en rond en rond en rond rijden?
het belgische syteem waar je zelf ervaring kan opdoen en geen begeleider van 40 euro nodig hebt is wel een stuk goedkoper dan
Welkom op M-F
Naast alle goede adviezen hierboven is het ook nog zo dat je wsl. niet lang bij het CBR hoeft te wachten in de winter ('s zomers is 2 maanden wachttijd heel normaal). En het gerucht gaat dat examinatoren 's zomers strenger zijn dan 's winters, omdat ze niet zo van "mooi weer rijders" houden.
Lijkt me dus duidelijk, dit weekend nog een proefles regelen. Heb je iig 1x met mooi weer gereden.
NU BEGINNEN!
Er zijn genoeg mensen die nooit met regen hebben gelest en dan ineens super verkrampt rijden wanneer het een keertje nat is! (naast hinderlijk is verkrampt rijden veel gevaarlijker!)
Zoals gezegd, nu heeft de instructeur meer tijd en zijn de wachttijden bij het CBR veeeeeeel korter dan in het voorjaar of de zomer.
Als je van plan bent na het slagen direct een motor aan te schaffen kan je dit ook beter net ff VOOR het (mooiweerrijders)motorseizoen doen omdat dan de prijzen van motoren (particulier) over het algemeen wat lager liggen.
Daarnaast is voertuigbeheersing oefenen in motorpak in de zomer vaak een HEL met die hitte (vooral in pak dus) en met de lage snelheid.
Gewoon nu beginnen dus, ik heb nog steeds spijt van elke maand die ik heb gewacht met beginnen met lessen (ik rij nu wel al vrolijk rond overigens )
SUCCES!
het enige grote nadeel is het lange wachten op de lente als je net je roze papiertje binnen hebt (Edit: je rijbewijs binnen hebt in creditcard formaat!).
Dat lijkt mij echt vreselijk!!!
Wel grappig...iedereen probeert al 3 pagina's lang deze Girl te overtuigen, maar zelf is ze verdwenen
Anywayssss: gewoon lekker nu beginnen!!! Mijn idee is ook om alvast wat ervaring op te doen tijdens de lessen in dat pokkeweer en niet te vergeten: met een lesmotor. Dan kun je tenminste nog eens zonder kosten op je bek gaan
Dusssssssss: GO GO GO