Wil gaan lessen maar ...

Bullshit, lekker beginnen met lessen IDD, snel halen, hopen op een milde winter zodat je nog wat kunt rijden en volgend seizoen keihard gaan met die gemotoriseerde banaan :9

Succes!
 
Direct beginnen. Komende paar weken de agenda leeg maken. Dan 3 dubbele lessen per week voor voertuigbeheersing (veel efficienter dan enkele lessen met rijden van en naar oefenterrein). Wanneer je al wat verkeersinzicht hebt vanuit de auto is de verkeersdeelname ook niet zo lastig meer. Maar daarvoor vond ik enkele lessen prettiger omdat al dat verplicht kijken behoorlijk vermoeiend/inspannend is.
 
NU BEGINNEN!

Er zijn genoeg mensen die nooit met regen hebben gelest en dan ineens super verkrampt rijden wanneer het een keertje nat is! (naast hinderlijk is verkrampt rijden veel gevaarlijker!)

Zoals gezegd, nu heeft de instructeur meer tijd en zijn de wachttijden bij het CBR veeeeeeel korter dan in het voorjaar of de zomer.

Als je van plan bent na het slagen direct een motor aan te schaffen kan je dit ook beter net ff VOOR het (mooiweerrijders)motorseizoen doen omdat dan de prijzen van motoren (particulier) over het algemeen wat lager liggen.

Daarnaast is voertuigbeheersing oefenen in motorpak in de zomer vaak een HEL met die hitte (vooral in pak dus) en met de lage snelheid.
Gewoon nu beginnen dus, ik heb nog steeds spijt van elke maand die ik heb gewacht met beginnen met lessen (ik rij nu wel al vrolijk rond overigens :P )


SUCCES!
 
Motorrijden kan je bijna altijd.. ik stap pas af als het vriest of er pekel ligt.. en van kou krijg je pas echt last op de snelweg.. maar daar rijd je ook geen uur tijdens je les..

Thermogoed aan, goede motorbroek, waarsch goede jas van rijschool.. tijdens je speciale verrichtingen stik je toch de moord omdat het vrij intensief is in het begin..

Ik denk dat nu lessen alleen maar voordelen heeft t.o.v. van het voorjaar.. (ervaring! ruimte voor examens! (onderschat niet wat voor w8ttijden er zijn) en in het voorjaar je rijbewijs om lekker te kunnen rijden.. *O*

hup, regelen die lessen.. :+

:]
 
Hoi,

Kan alleen maar beamen wat de rest zegt: GA LESSEN EN GENIET! *O*

En als je 't dan op een gegeven moment écht even gehad hebt met de kou en de regen kun je altijd effe stoppen om daarna weer vrolijk door te gaan.

Veel Plezier! en lekker :]
 
Ik weet niet goed wanneer.
Ik zou het liefst meteen willen beginnen, maar iedereen raadt het met af.
Iedereen zegt dat ik het beste in de Lente kan beginnen met lessen omdat dat makkelijker is kwa weersomstandigheden.

Verder heb ik totaal geen ervaring met een schakelbrommer of iets dergelijks.
Ik heb wel vaak achterop gezeten bij mijn vriend, maar ja zelf rijden is toch iets anders.

Wat vinden jullie, welk seizoen is het prettigst om te beginnen met lessen.

Groeten van Zixxergirl

Nu beginnen met lessen.
Geen dag meer wachten: laat je gaan!
Bel de instructeur, plan de eerste les.

Waarom? Juist om datgene wat je hierboven aangeeft:
"Iedereen zegt dat ik het beste in de Lente kan beginnen met lessen omdat dat makkelijker is kwa weersomstandigheden."

Dat is namelijke de domste reden om te wachten met lessen!
Als jij met lessen alleen maar met mooi weer enzo rijdt, dan leer je
daar niet zoveel van.
Als jij nu het nog mooi weer is begint te lessen, heb je de techniek in de vingers voordat het echt winter wordt, en kun je dus in de winter lekker
doorlessen.

Door de omstandigheden in de winter (nat, koud, hier en daar een beetje glad)
leer je veel beter wat een motor, en wat jezelf allemaal kan.

Volgend voordeel: als je alles een beetje vlot onder de knie krijgt en het stempeltje in je rijbewijs haalt,
dan kun je in het voorjaar meteen je eigen motor kopen,
en genieten van het rijden de hele zomer!!
 
sowieso geldtdtd: Stel niet uit tot morgen, wat ge vandaag nog kunt doen.
 
Vermoedelijk al aan het lessen :+

;)
Een collega van me zat van de week ook te twijfelen of ie nu moest beginnen of wachten tot het voorjaar. Met alle argumenten van hierboven heb ik hem overtuigd om vooral NU te beginnen. Gisterenavond trof ik hem aan op een terrasje, terwijl hij niet uitgepraat raakte over de eerste rijles, want die had ie inderdaad nu net gehad. Hij zat echt zo te kicken, was zo leuk om te zien.
 
3 maand?

in belgie krijg je na 6uur (3 lessen van 2uur) een voorlopig rijbewijs kan je twee weken later exaam mee doen afhangend vand e drukte in examen centra

kan nog sneller als je 8uur les neemt en gelijk examen doet met de rijschool

ik dacht dat we in belgie zwaar afgezet werden met de rijscholen, maar 3maand aan 2 lessen per week? aw!
wat kost 3 maand les dan?


hehe het was een voorbeeld van 3 maand... In NL zijn er geen voorschriften van het aantal lessen. Als jij aan 1 les genoeg hebt kun je het examen afleggen voor Motor Voertuig Beheersing (AVB) als je die hebt gehaald kun je voor je Algemene Verkeers Deelneming (AVD) heb je die gehaald en je theorie-examen ook dan heb je je rijbewijs en kun je met je eigen motor de weg op! De praktijk leert dat men gemiddeld in totaal een les of 20 nodig is, dus als je dan 2x per week lest ben je een kleine 3 maand verder :]
 
gewoon lessen!! er is geen seizoen waar je meer in leert qua weersmstandigheden..

ik heb ook in deze tijd gelest.. heb met flinke regen gereden, zon natuurlijk 8-) en ernstig harde wind (6 ofzo was t)..


gewoon doen.. meeste keren heb je er btw nie eens last van :W :W

PS: als je echt wilt motorrijden kan je niet wachte :9 en heb je nie eens een keus :+
 
Gewoon gaan beginnen. Heb ik ook gedaan. Ik ben op 4 januarie geslaagd. Midden in de winter dus. Maakt helemaal niet uit. Als het echt te glad wordt en dus te gevaarlijk rijden de rijscholen toch niet!
 
hehe het was een voorbeeld van 3 maand... In NL zijn er geen voorschriften van het aantal lessen. Als jij aan 1 les genoeg hebt kun je het examen afleggen voor Motor Voertuig Beheersing (AVB) als je die hebt gehaald kun je voor je Algemene Verkeers Deelneming (AVD) heb je die gehaald en je theorie-examen ook dan heb je je rijbewijs en kun je met je eigen motor de weg op! De praktijk leert dat men gemiddeld in totaal een les of 20 nodig is, dus als je dan 2x per week lest ben je een kleine 3 maand verder :]

wat doe je dan in 20 lessen? rond en rond en rond en rond rijden?
het belgische syteem waar je zelf ervaring kan opdoen en geen begeleider van 40 euro nodig hebt is wel een stuk goedkoper dan
ik voel me al een stuk beter ivm men (dacht ik tot voor kort) duur moto rijbewijs })

maar aan de TS sorry voor de hijack en veel succes en nu beginnen :)
 
Wel grappig...iedereen probeert al 3 pagina's lang deze Girl te overtuigen, maar zelf is ze verdwenen ;)

Anywayssss: gewoon lekker nu beginnen!!! Mijn idee is ook om alvast wat ervaring op te doen tijdens de lessen in dat pokkeweer en niet te vergeten: met een lesmotor. Dan kun je tenminste nog eens zonder kosten op je bek gaan *D

Dusssssssss: GO GO GO :] :] :]
 
wat doe je dan in 20 lessen? rond en rond en rond en rond rijden?
het belgische syteem waar je zelf ervaring kan opdoen en geen begeleider van 40 euro nodig hebt is wel een stuk goedkoper dan

Goedkoper misschien, maar veiliger zeker niet!! Wij moeten allemaal kunstjes doen (8-tjes, stopproeven, parkeren enz enz), dan examen daarvoor en daarna nog eens examen op de weg. Yep, het duurt ff, maar ik vind het eerlijk gezegd allemaal nog niet zo slecht geregeld hoor. Als je met zijn allen gaat zitten prutsen op de weg gaat het naar mijn idee zeker fout.
 
Ga maar lekker beginnen om het felbegeerde papiertje te halen. ( voor jou waarschijnlijk al het nieuwe "pasje"ter grootte van een creditcard)
Ligt natuurlijk ook wel aan de centjes die je te besteden hebt, maar mijn vrouwtje haalde haar rijbewijs in amper twee weken. Nog nooit motor gereden,alleen achterop. Je begrijpt natuurlijk wel dat dit een spoedopleiding was. Het ging om een pakket van 30 uren incl. de examens voor 1300 euro.
Lijkt misschien veel, maar als je deze lessen "los"zou moeten betalen ben je dit ook zeker kwijt. En het was tot wel 5 uur rijden op een dag.!!!
De rijschool was in Sittard en we reden dus regelmatig heen en weer. Maar ja , als je iets graag wil, dan heb je dat er voor over.Nog steeds vind ik het knap dat vrouwtjelief met haar 48 jaartjes ( twee jaar terug dus) dit heeft gedaan.
Nu rijden we veel samen. Zij op haar Dragstar en ik op de Divy 900. Reden afgelopen 2 jaar bijna 25.000 km elk !!!
Dus laat je niet tegenhouden en kies voor jezelf !!! en doen.
Succes van 2 Limbo's. :] :]
 
ik ben ook met "wat minder" weer begonnen met lessen.
het was goed te doen hoor,
en bedenk je dan wel dat tegen de tijd dat je het papiertje hebt is het mooi weer!
en dan kan je dus lekker rond rijden :]

dus gewoon doen wat jij denkt wat het beste is!
ik zeg gewoon doen!
 
Net zoals de rest: gewoon nu beginnen met lessen, januari/februari papiertje halen en dan naar de motorbeurs in Utrecht om je spulletjes voor mekaar te krijgen. Dan kan je gelijk opstappen. 8-)

:W Welkom op M-F :W

Naast alle goede adviezen hierboven is het ook nog zo dat je wsl. niet lang bij het CBR hoeft te wachten in de winter ('s zomers is 2 maanden wachttijd heel normaal). En het gerucht gaat dat examinatoren 's zomers strenger zijn dan 's winters, omdat ze niet zo van "mooi weer rijders" houden.
Lijkt me dus duidelijk, dit weekend nog een proefles regelen. Heb je iig 1x met mooi weer gereden.

NU BEGINNEN!

Er zijn genoeg mensen die nooit met regen hebben gelest en dan ineens super verkrampt rijden wanneer het een keertje nat is! (naast hinderlijk is verkrampt rijden veel gevaarlijker!)

Zoals gezegd, nu heeft de instructeur meer tijd en zijn de wachttijden bij het CBR veeeeeeel korter dan in het voorjaar of de zomer.

Als je van plan bent na het slagen direct een motor aan te schaffen kan je dit ook beter net ff VOOR het (mooiweerrijders)motorseizoen doen omdat dan de prijzen van motoren (particulier) over het algemeen wat lager liggen.

Daarnaast is voertuigbeheersing oefenen in motorpak in de zomer vaak een HEL met die hitte (vooral in pak dus) en met de lage snelheid.
Gewoon nu beginnen dus, ik heb nog steeds spijt van elke maand die ik heb gewacht met beginnen met lessen (ik rij nu wel al vrolijk rond overigens :P )


SUCCES!

Wachttijden bij het CBR zijn zelfs langer in de winter. Er worden ook minder examens afgegeven omdat dan het 'seizoen' voorbij is. Zo heb ik 2 maanden op mijn AVB en 2 maanden op mijn AVD kunnen wachten. B| Gelukkig wel beide in 1x gehaald, dus geen extra wachttijden buiten dat.
 
het enige grote nadeel is het lange wachten op de lente als je net je roze papiertje binnen hebt (Edit: je rijbewijs binnen hebt in creditcard formaat!).
Dat lijkt mij echt vreselijk!!! :r

Lijkt mij ook vreselijk, wachten op de lente om te gaan rijden!

Daarom doe ik dat ook nooit ;)
 
Zelf ben ik toen ik begonnen ben met lessen in de herfst en winter begonnen.
Toen wel veel regen en kou meegemaakt. Was een goede ervaring. Moest alleen toen door omstandigheden stoppen en heb het 2 jaar later in de lente in een stoomcusrsus opgepakt dus heb bijna alle seizoenen meegemaakt.


Mijn ervaring is dat als je echt graag je rijbewijs wil halen dat het je echt niet uitmaakt welk seizoen het is.
 
Ik ben toendertijd eind november begonnen.
Daardoor meer geleerd tijdens lessen omdat je ook eens gladheid meemaakt en volgens mij had de examinator meer respect voor me want ondanks dat de bijzondere verrichtingen niet helemaal perfect waren toch in 1 keer geslaagd (het was -15 dus hij weet het aan koude vingers :+ )
Dus als je niet bang bent voor de kou (die een stuk minder is dan 14 jaar geleden) dan moet je gewoon doen waar jij zin in hebt en volgens mij is dat gaan met die banaan :Y
 
Wel grappig...iedereen probeert al 3 pagina's lang deze Girl te overtuigen, maar zelf is ze verdwenen ;)
Anywayssss: gewoon lekker nu beginnen!!! Mijn idee is ook om alvast wat ervaring op te doen tijdens de lessen in dat pokkeweer en niet te vergeten: met een lesmotor. Dan kun je tenminste nog eens zonder kosten op je bek gaan *D
Dusssssssss: GO GO GO :] :] :]

Wel grappig.... iemand merkt dat op (dat ze verdwenen is) en gaat vervolgens tóch vrolijk door...... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan