Wil gaan lessen maar ...

Zixxergirl

Rookie
21 sep 2006
1
0
Roosendaal
Ik weet niet goed wanneer.
Ik zou het liefst meteen willen beginnen, maar iedereen raadt het met af.
Iedereen zegt dat ik het beste in de Lente kan beginnen met lessen omdat dat makkelijker is kwa weersomstandigheden.

Verder heb ik totaal geen ervaring met een schakelbrommer of iets dergelijks.
Ik heb wel vaak achterop gezeten bij mijn vriend, maar ja zelf rijden is toch iets anders.

Wat vinden jullie, welk seizoen is het prettigst om te beginnen met lessen.

Groeten van Zixxergirl
 
Wie is iedereen ? Je kennissenkring en rijden die ook motor :?

Het is toch nog steeds prima weer, gewoon lekker beginnen *O*
 
het voordeel als je nu gaat lessen is dat je ook herfst en winterweer voor je kiezen krijgt, waar je dus erg veel van leert.

Haal je met mooi weer je papiertje en kom je naderhand in de regen moet je dat allemaal nog gaan ondervinden.

Je kunt beter je lesfiets in de regen onderuit remmen dan later je eigen brommer



})


succes met je keuze
 
Een beetje na het seizoen beginnen te lessen, want iedereen gaat voor het seizoen lessen om van de zomer te kunnen rijden :Y

Een hele nazomer en winter om je motor uit te kiezen :)
 
Wat dacht je van gewoon nu beginnen?
Je leert rijden onder slechtere omstandigheden, (denk aan herfst, winter), en daar kun je m.i. alleen maar van leren.

Veel succes! :W
 
gewoon nu gaan lessen dan pik je de herfst en de winter ook mooi mee :]
daar leer je een heleboel van en als het mee zit heb je je papiertje in het voorjaar en kun je dan al lekker genieten :Y *O*
 
Hoi zixxergirl!

hou er rekening mee dat als je ongeveer 1 a 2 keer per week lest, je ongeveer 3 maanden bezig bent!
Dit betekent dus dat je tijdens je lessen de complete herfst meemaakt: vallende bladeren / veel regen / waarschijnlijk ook een aantal hele koude dagen (December).

MAAR: persoonlijk denk ik dat dit weinig uitmaakt. Ik heb gelest tijdens extreme hitte en ook tijdens extreme neerslag en aangezien je als beginnend motorrijder toch de motor niet heel schuin zet en je altijd netjes aan de max snelheid houdt, zie ik geen reden om je zorgen te maken over dit alles.
De behendigheidslessen worden meestal op een (groot) terrein gedaan waar weinig bladeren zullen liggen, dus met de remproef, slalom, etc, zul je weinig last hebben hiervan.
En daarbij, tegen kou is ook goed te kleden. Begin bv als eerste met thermokleding, dat zal al een heel stuk helpen :Y

het enige grote nadeel is het lange wachten op de lente als je net je roze papiertje binnen hebt (Edit: je rijbewijs binnen hebt in creditcard formaat!).
Dat lijkt mij echt vreselijk!!! :r

succes ermee, ik hoop dat je er wat aan hebt *O* *O*
 
het voordeel als je nu gaat lessen is dat je ook herfst en winterweer voor je kiezen krijgt, waar je dus erg veel van leert.

Haal je met mooi weer je papiertje en kom je naderhand in de regen moet je dat allemaal nog gaan ondervinden.

Je kunt beter je lesfiets in de regen onderuit remmen dan later je eigen brommer



})


succes met je keuze



:^ gewoon nu gaan dan heb je het geleerd onder de slechte omstandigheden!
en je hebt je rbw als het seizoen begint!!!!!
 
ik ben op mn gemakje in februari begonnen, en mag nu bijna afrijden. Heb er bewust voor gekozen om alles lekker op mn doooooooooooooie akkertje te doen, zodat ik met een zeker gevoel afrijd.

Ik heb al van regen, kou, bladeren op de weg, hitte en ook precies goede dagen meegemaakt, en je leert er veel van :)

En ik mag hopen dat je geen mooi weer rijder wordt, dus gewoon huppakee, gaan lessen met die hap, want straks als 't herfst is moet je je fiets ook niet warm ergens in een schuur zetten :N
 
Belangrijkste is dat je je hart volgt hierin.
Als jij nu wil beginnen, ga er voor..

Tiz nog steeds (idd) mooi weer..
Heb zelf nog destijds toen in nog les gehad met dikke regen, 5 graden e.d., maar dat kan de pret van het motorrijden niet drukken.. :]
Me ouders vond het zowiezo al niet leuk dat ik (en me broer) motorrijlessen gingen nemen, helemaal gezien ik toen nog geen autorijbewijs had, destijds...



Groetjes en en succes alvast!!
 
:W Welkom op M-F :W

Naast alle goede adviezen hierboven is het ook nog zo dat je wsl. niet lang bij het CBR hoeft te wachten in de winter ('s zomers is 2 maanden wachttijd heel normaal). En het gerucht gaat dat examinatoren 's zomers strenger zijn dan 's winters, omdat ze niet zo van "mooi weer rijders" houden.
Lijkt me dus duidelijk, dit weekend nog een proefles regelen. Heb je iig 1x met mooi weer gereden.
 
zoals al meerder gezegt hebben...

gewoon nu beginnen,
ik heb ook in de herfst gehaald. Lekker met slechte weers omstandigheden leren heb je veeeel meer aan dan met mooiweer.
 
Ik had in de winter de meeste tijd, (en vaak je rij-leraar ook!)

Je leert er inderdaad meer van dan in de zomer rijden.
Ik heb mijn examen eind December gehaald en ben blij dat ik niet gewacht heb totde lente, dan was het er waarschijnlijk helemaal niet van gekomen.

DOEN!!!
:W

en dan nog:
Het is niet zo dat het de hele winter lang natuurlijk kutweer is.
Van de 14 lessen die ik had, had ik er geloof ik bij 3 een beetje regen.
 
Ik sluit me aan. Lekker gaan beginnen. Ik heb nooit gelest in de winter en nooit in de regen. Was behoorlijk knijpen de eerste keer en dan ook nog op mijn eigen motor. Dus lekker gaan lessen. Mider druk op het cbr en de rijscholen. Dus kan de instructeur ook meer aandacht geven.
Succes ermee :W
 
Iedereen zegt dat ik het beste in de Lente kan beginnen met lessen omdat dat makkelijker is kwa weersomstandigheden.

Dan is iedereen lekker dom! :X
Je kunt beter nu beginnen en lekker doorlessen in de winter, zodat je straks in de lente je rijbewijs hebt. Anders is het lekker weer en dan mag jij enkel lessen ipv zelstandig rondrijden B|

Bovendien is er vaak meer plaats aan het einde van het seizoen, zeker met examen aanvragen ;)
 
Yep, nu beginnen hoor! Dan kun je straks het mooie weer tegemoet rijden. Plus de wachttijden voor de examens zijn dan minimaal. Ik wou in juni afrijden, maar moest tot september wachten ivm vakantiedrukte.
Dus doen, dan ben je meteen letterlijk en figuurlijk 'doorgewinterd'!
 
Gewoon nu gaan beginnen, je hebt nog geen één les gehad en begint nu al te ...... over het weer. Ikzelf heb ook gelest in de winter(zelfs met sneeuw) en je kan je er goed op kleden hoor. Was een keer dat het te erg was en toen heeft de instructeur het afgelast, ze weten heus wel wanneer het te gek wordt. Dus gewoon gaan en misschien als je doorzet in het voorjaar lekker :] .


succes ermee ,voor nu of later ;)
 
Wat dacht je van gewoon nu beginnen?
Je leert rijden onder slechtere omstandigheden, (denk aan herfst, winter), en daar kun je m.i. alleen maar van leren.

Veel succes! :W
:Y

Vorig jaar ook rond deze tijd begonnen met lessen, heb de herfst, de winter, de lente en zelfs zomerse temperaturen meegemaakt :X

Succes :W
 
Ik ben ook kortgeleden begonnen, dinsdag mijn 2e les gehad :)

Liever tijdens het lessen voor het eerst met erg slecht/koud weer rijden, dan als ik mijn papiertje/plasticje al heb...
 
nu lessen!!! trust me, die regenervaring erbij is altijd lekker, en als je hem zo snel mogelijk hebt, heb jij een rijklare motor+pak zodra het mooie seizoen weer begint, en kan je rijden wanneer jij wilt, zonder dat je achter de instructeur hoef aan te tuffen ;)
 
hou er rekening mee dat als je ongeveer 1 a 2 keer per week lest, je ongeveer 3 maanden bezig bent!

3 maand?

in belgie krijg je na 6uur (3 lessen van 2uur) een voorlopig rijbewijs kan je twee weken later exaam mee doen afhangend vand e drukte in examen centra

kan nog sneller als je 8uur les neemt en gelijk examen doet met de rijschool

ik dacht dat we in belgie zwaar afgezet werden met de rijscholen, maar 3maand aan 2 lessen per week? aw!
wat kost 3 maand les dan?
 
3 maand?

in belgie krijg je na 6uur (3 lessen van 2uur) een voorlopig rijbewijs kan je twee weken later exaam mee doen afhangend vand e drukte in examen centra

kan nog sneller als je 8uur les neemt en gelijk examen doet met de rijschool

ik dacht dat we in belgie zwaar afgezet werden met de rijscholen, maar 3maand aan 2 lessen per week? aw!
wat kost 3 maand les dan?


A dat verklaart die rijstijl van de belgen _O- .
1 les kost rond de 40 euro volgens mij. Dus snel starten voor het weer duurder wordt :P .
 
Terug
Bovenaan Onderaan