wil graag een hornet kopen en heb een paar vragen

zon_

MF'er
9 jul 2006
33
0
Hoi jullie,
Leuk dat deze plaza bestaat, kreeg gisteren pas de link naar jullie. Ik hoop dat ik een paar vragjes mag stellen en misschien kan de een of ander mij helpen?
Ik ben 35 en over 2 weken rijd ik af. Dan wil ik dus graag een eerste motor kopen. Na weken zoeken op internet en hints van veel mensen denk ik dat de Hornet wel wat voor mij is.
1. Wat is beter - om een eerste motor bij een dealer te kopen of is prive ook OK - ik heb helemaal geen verstand van motoren. Als ik prive ga kopen waar moet ik dan op letten? Stel iemand verkoopt zijn Hornet 600S van 2001 voor 4000 moet dan alles erop en eraan OK zijn, nieuwe banden, ketting ect?

2. Als ik zoek naar CB600 lees ik soms 600F of 600S of 600FS. Ik dacht altijd dat er alleen een S of F bestaan (S is met halve kuip of zo toch?)
Maar wat is een FS dan? Ik was gisteren in een motorzaak om in het ANWB-boekje naar de prijzen voor gebruikte Hornets te zoeken, en daar vind ik alleen de CB600F of de CB600F-S - een S staat er helemaal niet bij... Help - wat zijn de verschillen...

3. Gisteren hoorde ik dat er wel 1 nadeel is bij de Hornet, namelijk bagage meenemen wordt wat moeilijker aangezien de uitlaat zo hoog zit. Iemand enig idee hoe ik dat later voor een langere vakantie kan oplossen?

Nou dat voor het begin. Ik kom zeker veel hier terug en hoop dat iemand mij eventueel raad kan geven.


groetjes van zon :}
 
Hoi,

Er is een speciaal topic voor hornet bezitters waar je ontzettend veel info terug zult kunnen vinden.Veel leesplezier want dat topic is vele pagina's lang.. :}

Ik heb zelf onlangs ook een Hornet S gekocht via marktplaats. Die was echter werkelijk " nieuw" (9-2003, <500 km op de klok) en had geen bijzondere problemen.
Als je een motor uit 2000 of 2001 koopt met normale km-stand (10.000 - 30.000km) is het enige wat je moet weten of de motor het reguliere onderhoud heeft gehad (bij voorkeur bij een dealer), of de banden en ketting nog goed zijn en vooral of de motor schadevrij is (bij voorkeur nog niet eens " omgevallen"). Is dat allemaal in orde dan zou ik met een gerust hart van een particulier kopen....

Ikzelf kocht de motor ook zonder proefrit mar dat was omdat ik qua prijs snel moest beslissen. Anders is het toch het verstandigst om te wachten op je papiertje
en proefritjes met verschillende motoren die je wel aanstaan te maken. :Y

Succes met afrijden (ikzelf moet AVDen op 14 september ;)

:W
 
Hoi Black-adder. Volgens mij klopt dat niet wat je schrijft. Ben ondertussen bij een Honda-dealer langs geweest. En daar hoor ik dat een FS een sportmotor is. De Hornet heette voor 2002 F2, s = F2 dus. Een FS moet een andere zijn. Maarja iedereen verteld iets anders :)


groetjes van zon_
 
Hoi Black-adder. Volgens mij klopt dat niet wat je schrijft. Ben ondertussen bij een Honda-dealer langs geweest. En daar hoor ik dat een FS een sportmotor is. De Hornet heette voor 2002 F2, s = F2 dus. Een FS moet een andere zijn. Maarja iedereen verteld iets anders :)


groetjes van zon_

Mijn ervaring is dat dealers ook lang niet altijd weten waar ze over praten :N
Ik denk dattie in de war is met een CBR600.

Wat black-adder zegt klopt volgens mij wel. Maar wat zou het? Er is een Hornet zonder kuip en een Hornet met kuip, verder niets. De CB600F is zonder kuip en als er wel een kuip op zit wordt er een S aan toegevoegd, dat doen wel meer merken. De CB600S en de CB600FS zijn gewoon hetzelfde. De Hornet werd in het begin ook alleen in het buitenland geleverd als Hornet en in Nederland als CB600F. Toch is het exact dezelfde motor.
 
Hi Reece,
Ik heb behalve met de dealer ook met Promotor gebeld. Voor mij is dat namelijk van erg groot belang wat de Hornet S precies is, aangezien ik geen dure motor mag bezitten. In het ANWB-boekje bestaan de cb600 F de CB600 FS en CB 600 F2. Ook volgens Promotor is de S (die zo namelijk nergens wordt vernoemd) gelijk aan de F2. De prijzen verschillen nogal, vandaar dat het voor mij van groot belang is.
Blonde buffel op het forum - zie *Hornet Plaza* - zegt ook dat de S de F2 is, zie zijn plaatje.
Ik ben nu wel weer in de war door jullie twee :)
Moet ik dus weer opnieuw beginnen met zoeken vrees ik...
En fijne dag in ieder geval, ik ga zo maar weer eens naar promotor bellen denk ik.
 
Hoi Reece, goede morgen. Die site ken ik, maarja die helpt helaas ook niet verder. Hier hebben ze het helaas ook alleen maar over de F of de S. Maar zoals ik al eerder schreef in het ANWB-koersboekje hebben ze die benoemingen niet, en dit boekje wordt wel gebruikt als basis b.v. van de sociale dienst. Die kijken dus wat de dagwaarde is van en motor in dit boekje, en daar staat geen S in :) Thats the problem... Ik mag namelijk als ik bijstand zou krijgen geen te dure motor bezitten, vandaar dat ik dus moet weten wat de dagwaarde van een fiets precies is.

Hopelijk blijft het een beetje droog vandaag - heb zo mijn laatste rijles, en dinsdag dan het papiertje halen :)

groetjes van zon
 
Hoi fast alpine,
Nee joh helemaal geen domme vraag. Ik vind het zelf idioot dat ik mij hiermee bezig moet houden. Maar dat heeft een simpele reden: Ik kom misschien binnenkort in de bijstand terecht. En de sociale dienst wil niet dat je "dure" auto's, motoren of caravans bezit, als je een WWB-uitkering wilt hebben tenminste. Bij mij in de gemeente hanteren ze voor motoren de grens bij ca. 4500 Euro. Vandaar dat ik bij een aankoop moet checken wat de dagwaarde van een motor is. Stom he? Anders roept de gemeente straks: motor verkopen of geen uitkering.

Nu maar verder zoeken :)

Ik wens jullie allen een fijne dag.

Groetjes van zon (en waar is de echte :( )
 
Hi Reece,
Ik heb behalve met de dealer ook met Promotor gebeld. Voor mij is dat namelijk van erg groot belang wat de Hornet S precies is, aangezien ik geen dure motor mag bezitten. In het ANWB-boekje bestaan de cb600 F de CB600 FS en CB 600 F2. Ook volgens Promotor is de S (die zo namelijk nergens wordt vernoemd) gelijk aan de F2. De prijzen verschillen nogal, vandaar dat het voor mij van groot belang is.
Blonde buffel op het forum - zie *Hornet Plaza* - zegt ook dat de S de F2 is, zie zijn plaatje.
Ik ben nu wel weer in de war door jullie twee :)
Moet ik dus weer opnieuw beginnen met zoeken vrees ik...
En fijne dag in ieder geval, ik ga zo maar weer eens naar promotor bellen denk ik.

De hornet s is gelijk aan de cb600s. Alleen is de cb600s een import motor (die dacht ik 3 pk meer heeft) maar het naamplaatje hornet niet mag hebben.
je zal geen verschil merken. Het is verder een fiets waar je makkelijk mee uit de voeten komt als je je papiertje net binnen hebt en je bent er niet binnen een maand op uitgekeken. Kortom....ik denk dat het een hele leuke first bike is voor niet te veel geld.
 
De hornet s is gelijk aan de cb600s. Alleen is de cb600s een import motor (die dacht ik 3 pk meer heeft) maar het naamplaatje hornet niet mag hebben.
je zal geen verschil merken. Het is verder een fiets waar je makkelijk mee uit de voeten komt als je je papiertje net binnen hebt en je bent er niet binnen een maand op uitgekeken. Kortom....ik denk dat het een hele leuke first bike is voor niet te veel geld.
:^

En had een mooie te koop '(
 
Ik heb zelf een Honda CB600F annex Hornet.
Het mooiste is om een kettingset in Duitsland te halen en deze te monteren.
Het is namelijk dat de kettingset verschilt met nederland de tandwielen zijn verschillend in maat en hier levert deze een extra vermogen op het achterwiel.
Mijn Hornet is te koop, ik ga eindelijk een rustige chopper rijden, hij is van 2001 met 23556 km op de teller.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/419051/39e78af7abe630f5d978ed53e4abe39a (Afb000.jpg)​
 
Ik heb zelf een Honda CB600F annex Hornet.
Het mooiste is om een kettingset in Duitsland te halen en deze te monteren.
Het is namelijk dat de kettingset verschilt met nederland de tandwielen zijn verschillend in maat en hier levert deze een extra vermogen op het achterwiel.
Mijn Hornet is te koop, ik ga eindelijk een rustige chopper rijden, hij is van 2001 met 23556 km op de teller.

full


De mijne is ook TE KOOP.... maar het Zonnetje heeft al een Fazer gekocht... :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan