zon_
MF'er
- 9 jul 2006
- 33
- 0
Hoi jullie,
Leuk dat deze plaza bestaat, kreeg gisteren pas de link naar jullie. Ik hoop dat ik een paar vragjes mag stellen en misschien kan de een of ander mij helpen?
Ik ben 35 en over 2 weken rijd ik af. Dan wil ik dus graag een eerste motor kopen. Na weken zoeken op internet en hints van veel mensen denk ik dat de Hornet wel wat voor mij is.
1. Wat is beter - om een eerste motor bij een dealer te kopen of is prive ook OK - ik heb helemaal geen verstand van motoren. Als ik prive ga kopen waar moet ik dan op letten? Stel iemand verkoopt zijn Hornet 600S van 2001 voor 4000 moet dan alles erop en eraan OK zijn, nieuwe banden, ketting ect?
2. Als ik zoek naar CB600 lees ik soms 600F of 600S of 600FS. Ik dacht altijd dat er alleen een S of F bestaan (S is met halve kuip of zo toch?)
Maar wat is een FS dan? Ik was gisteren in een motorzaak om in het ANWB-boekje naar de prijzen voor gebruikte Hornets te zoeken, en daar vind ik alleen de CB600F of de CB600F-S - een S staat er helemaal niet bij... Help - wat zijn de verschillen...
3. Gisteren hoorde ik dat er wel 1 nadeel is bij de Hornet, namelijk bagage meenemen wordt wat moeilijker aangezien de uitlaat zo hoog zit. Iemand enig idee hoe ik dat later voor een langere vakantie kan oplossen?
Nou dat voor het begin. Ik kom zeker veel hier terug en hoop dat iemand mij eventueel raad kan geven.
groetjes van zon
Leuk dat deze plaza bestaat, kreeg gisteren pas de link naar jullie. Ik hoop dat ik een paar vragjes mag stellen en misschien kan de een of ander mij helpen?
Ik ben 35 en over 2 weken rijd ik af. Dan wil ik dus graag een eerste motor kopen. Na weken zoeken op internet en hints van veel mensen denk ik dat de Hornet wel wat voor mij is.
1. Wat is beter - om een eerste motor bij een dealer te kopen of is prive ook OK - ik heb helemaal geen verstand van motoren. Als ik prive ga kopen waar moet ik dan op letten? Stel iemand verkoopt zijn Hornet 600S van 2001 voor 4000 moet dan alles erop en eraan OK zijn, nieuwe banden, ketting ect?
2. Als ik zoek naar CB600 lees ik soms 600F of 600S of 600FS. Ik dacht altijd dat er alleen een S of F bestaan (S is met halve kuip of zo toch?)
Maar wat is een FS dan? Ik was gisteren in een motorzaak om in het ANWB-boekje naar de prijzen voor gebruikte Hornets te zoeken, en daar vind ik alleen de CB600F of de CB600F-S - een S staat er helemaal niet bij... Help - wat zijn de verschillen...
3. Gisteren hoorde ik dat er wel 1 nadeel is bij de Hornet, namelijk bagage meenemen wordt wat moeilijker aangezien de uitlaat zo hoog zit. Iemand enig idee hoe ik dat later voor een langere vakantie kan oplossen?
Nou dat voor het begin. Ik kom zeker veel hier terug en hoop dat iemand mij eventueel raad kan geven.
groetjes van zon