wil ik motor proberen, 1 onderdeeltje weg

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.117
8.242
Assen
de moer van de achteras dus, heb me lens gezocht, is echt weg. anders vandaag kunnen dnepren, en het alldprobleem negeren..
bweg! ;(
 
[natrapmodus aan]
waarom leg je niet alle boutjes, moertjes en schroefjes in ee napart bakje, dan voorkom je dit soort dingen O-)

[natrapmodus weer uit/]
 
had ik ook, alles was er, ook het bakje waar ik die in had gedaan, het bakje was kapot, de cardanbouten lagen er nog bij, de moer weg..
 
Volgende keer grote kartonnen doos en stevige diepvrieszakken en labeltjes om spulletjes te archiveren, bij langlopende projecten. Heb ik hele goeie ervaringen mee. :Y

Echt ruim anderhalf jaar later terug aan het monteren volgens de beschijving in het werkplaatsboek, telkens bevatte het bovenste zakje precies die onderdeeltjes die ik als volgende nodig had. *O*



(maar ik ben los daarvan ook al wel eens gestrand op het ontbreken van het een of ander ;) )
 
Ik wil nite betuttelend over komen , maar een Dnepr sleutelaar
die geen bak met oude bouten en moeren heeft staan??

je behoord een voorraad te hebben waar je U tegen zegt.

Maarje je schijnt rusrijders te hebben met zo'n groot vertrouwen
in hun fiets O-) O-)
 
check! maar dit is dus een aparte maat, een soort m13 fijne draad..
als iemand er zo 1 over heeft..
 
Klote fijne draad, zeker met wat zand ertussen.
Het is fijnmetrische draad bij de Dnepr, geloof me neem gewone bouten 8.8.
Heb ik jaren probleemloos mee gereden.
Een aantal zijn inderdaad speciale bouten, tja dan kan het niet anders.

Succes met zoeken.

Gr,
Henk
 
ja maar dit is de achteras, ik heb dit en al andere dingen bij klinger besteld maar dat duurt even voordat hij de mail leest en de post duurt er een paar dagen over. ik wil 'm zo vlug mogelijk testen ivm vermoedelijk falen van de versn. bak. we willen er deze zomer nog mee weg, vandaar..
 
Idd, ik ben ook al meerdere keren wat kwijtgeraakt ('k ga meestal niet zo systhematisch te werk als heer RDZ ...) daarom hebbik laatst een sloopblokje op de kop getikt (daar weet Q alles van, toch?), daar zat helaas geen achter-as-moer bij, anders had ik 'm vandaag nog toegestuurd!

Balen is dat met die fijne draad, en een gewone metrische draad erop tappen gaat ook niet, daar heb je net te weinig "vlees" voor ...
 
had je gedacht! ik laat 'm afdraaien naar 12 mm...
euh, iemand nog een dnepr mt versn.bakje over?
 
ja maar dit is de achteras, ik heb dit en al andere dingen bij klinger besteld maar dat duurt even voordat hij de mail leest en de post duurt er een paar dagen over. ik wil 'm zo vlug mogelijk testen ivm vermoedelijk falen van de versn. bak. we willen er deze zomer nog mee weg, vandaar..
Bestel even bij Gossie dan, heb je het toch ook zo binnen :?
 
Bestel even bij Gossie dan, heb je het toch ook zo binnen :?
hmm, mijn ervaringen met gossie zijn anders, al moet ik wel zeggen dat ik van Jan en sven K in het begin veel advies heb gekregen..
in ieder geval, ik heb net de as weer opgehaald, de draad die er op zat was ook niet al te best meer, zit nu 12 bij 1,50 op..
 
ik denk dat het nog vrij lastig is om een gaatje in die geharde as te boren..en gezien de krachten die er door de cardan en het spanrijden opkomen lijkt het me ook geen veilige optie..
 
ik denk dat het nog vrij lastig is om een gaatje in die geharde as te boren..en gezien de krachten die er door de cardan en het spanrijden opkomen lijkt het me ook geen veilige optie..



..het beoogde gaatje zou dan niet op de plek zitten, waar de krachten zich ontwikkelen...

dit was btw dus de meest simpele en makkelijke noodoplossing mocht je ergens gestrand zijn en geen optie's hebben, behalve dat er dan wel een lokale werkplaats aangesproken kan worden...

maar het is al opgelost neem ik aan? 8-)
 
net proef gereden, de beide carbs lekken benzine, ondanks meerdere malen alles nakijken, de motor hobbelt heel erg(kunnen wielen korm trekken door stilstaan?) en de accu wordt ondanks vele nieuwe zooi niet bijgeladen.. godverdegodver en daar ben ik danb al 2 mnd mee bezig..
 
net proef gereden, de beide carbs lekken benzine, ondanks meerdere malen alles nakijken, de motor hobbelt heel erg(kunnen wielen korm trekken door stilstaan?) en de accu wordt ondanks vele nieuwe zooi niet bijgeladen.. godverdegodver en daar ben ik danb al 2 mnd mee bezig..


hobbelen?....per wiel ff checken: speling op/neer en zijwaarts en daarna kijken of velg 'recht'is, door draai aan het wiel en een referentie er vlak naast te houden..
ook ff kijken of er bij een band een scheur in het loopvlak/canvas zit....(onrond)
bijladen accu.
Spanningsregelaar is een klein kastje dat de wisselstroom van de dynamo omzet in gelijkspanning van het juiste voltage om de accu bij te laden.
( nu weet ik niet hoe dat bij jou motor er uit ziet .....)
maar de spanningsregelaar is in vele gevallen een kwaal.

waar? precies, lekken de carbs. benzine....binnenin/vlotterkamerafdichting/...?
 
voor het uit lekaar halen vanm de zooi waren de wielen prima in orde, dus door stilstaan trekken ze kennelijk krom..
de carbs heb ik de afgelopen dagen meerdere malen nagekeken en ik weet niet waar ik het nog moet zoeken. vandaag 5 regelaars geprobeert en hij ladde bij, niet veel maar wel wat. nu kennelijk niet meer, niet meer te checken want die multimeter is natuurlijk vandaag toevallig weer kapot gegaan. die kutdingen gaan nooit langer mee dan 2 mnd en dat vind ik zwaar irritant.
het is dat ik zo;n pijn in m'n been had anders had ik 'm net de vaart ingeduwd.
 
voor het uit lekaar halen vanm de zooi waren de wielen prima in orde, dus door stilstaan trekken ze kennelijk krom..
de carbs heb ik de afgelopen dagen meerdere malen nagekeken en ik weet niet waar ik het nog moet zoeken. vandaag 5 regelaars geprobeert en hij ladde bij, niet veel maar wel wat. nu kennelijk niet meer, niet meer te checken want die multimeter is natuurlijk vandaag toevallig weer kapot gegaan. die kutdingen gaan nooit langer mee dan 2 mnd en dat vind ik zwaar irritant.
het is dat ik zo;n pijn in m'n been had anders had ik 'm net de vaart ingeduwd.


..stilstaan en krom trekken... :? ....je bent de eerste....

electriek is køt...
zaak bij het hele gedoe is dat alles zowat aanmekaar hangt van afhankelijkheid..
zorg ervoor dat vooral de contacten met het frame( je massa/ je aarde) dus,goed is en nergens verstoord is door roest/ andere oxydatie of verf....
En maak je stuurcontacten goed schoon en spuit ze in met WD40...
....stroomafgifte van je dynamo is ook belangrijk......
.... breuk of interne-oxydatie van bedrading kan een klotestreek leveren, ( heb ik zelf gehad,....iedere cm van de gehele draadboom gevoeld om dat te ontdekken...monnikenwerk)
 
Terug
Bovenaan Onderaan