wil niet normaal stationair draaien (kawa ltd 440)

larsz

Die hard MF'er
22 jul 2008
390
0
nijmegen
goeie avond!

ik heb net mijn kawasaki ltd 440 uit 84 aan de loop gekregen, hij had namelijk een grote grote beurt gehad! starte in 1 druk op de knop :) maar ik start hem dus met de choke aan (vlinderklep dicht, dus weinig lucht in verhouding met benzine) loopt prachtig, maar dan haal ik hem van de choke af, en dan schiet die naar 6000 rpm! nou heb ik hem laten lopen zonder lucht filter, en dan heb je dus geen drukverschil over een filter, waardoor die meer lucht krijgt... en aangezien het een vacuum carb is, krijgt die bij meer lucht ook meer benzine. maar zal dat dan de reden zijn? en maakt dat dan zo'n groot verschil?

ook zit er per carb, 1 schroefje die bij het verder indraaien de doorlaat naar je menbraam verkleint, dus heb ik die bij beide carb maar verder dicht gedraait, maar ook zonder enig positief effect!

wie of wie weet hoe dit komt? of heeft een idee :+ met de choke aan (dus een groot luchtdrukverschil) loopt die prachtig!

avb lars
 
jazeker, op de ene zit een dopje, en de ander zit op het tank kraante, (waar een menbraam klep achter zit)

ik heb op deze voor de zekerheid ook al een dopje gedaan maar helpt niks!
 
tsja ik wil niet onaardig overkomen maar je verhaal klinkt alsof je niet weet hoe je een carburateur moet afstellen.
dit soort vreemde problemen kunnen door van alles veroorzaakt worden (alles aan de carb dan).
wie weet wat je allemaal hebt gedaan, en aan hebt zitten draaien.
misschien kun je beter iemand met wat meer ervaring erbij halen.
zo van een afstand is zoiets als dit erg moeilijk op te lossen.
 
Laatst bewerkt:
Geen flauw idee. Maar heb je hem zelf een grote beurt gegeven of heeft ie een grote beurt gehad? Als je dat had laten doen, gewoon teruggaan. Ik zou er wel bij blijven, anders roepen ze straks dat er nieuwe onderdelen in moesten ofzo zodat jij voor hun fouten betaald. Ze hebben in ieder geval niet proefgereden na de beurt, anders hadden ze zelf ontdekt dat er iets niet goed was.
 
Laatst bewerkt:
nee ff voor de duidelijk ik doe alles zelf... en dat kan prima, ik heb het hele blok (letterlijk het hele blok) uit elkaar gehad, gereviseerd en in elkaar gezet en wil niet overkomen alsof ik frankenstein ben, maar ik heb er genoeg verstand van... en ja ik ben 18

nog ff voor de duidelijkheid, de carburateurs heb ik van top tot teen uit elkaar gehaald, behalve de moer voor het synchroniseren, dus dat staat nog het zelfde... dit blok is wel het 1e blok met een vacuum carburateur, en dus zie ik misschien dingen over het hoofd, omdat ik hiermee nog niet zo veel ervaring mee heb. (ik wil ook niet onaardig overkomen hoor :))
 
nee ff voor de duidelijk ik doe alles zelf... en dat kan prima, ik heb het hele blok (letterlijk het hele blok) uit elkaar gehad, gereviseerd en in elkaar gezet en wil niet overkomen alsof ik frankenstein ben, maar ik heb er genoeg verstand van... en ja ik ben 18

nog ff voor de duidelijkheid, de carburateurs heb ik van top tot teen uit elkaar gehaald, behalve de moer voor het synchroniseren, dus dat staat nog het zelfde... dit blok is wel het 1e blok met een vacuum carburateur, en dus zie ik misschien dingen over het hoofd, omdat ik hiermee nog niet zo veel ervaring mee heb. (ik wil ook niet onaardig overkomen hoor :))

oja, en denk aub niet, dat joch is 18 en denkt dat die alles weet, want als ik iets niet weet dan ben ik daar eerlijk over, en als ik iets wel weet... dan weet ik het wel :9

sorry ik moest de "edit" knoppen hebben, en pakte de "citeer" knop
 
Laatst bewerkt:
dan zou ik zeggen haal de carbs nog een keer los, want er zit duidelijk iets niet goed.
en een vacuumcarb is op zich niet zoveel anders als een gewone carb.
het blijft moeilijk om je in dit geval van een passend advies te voorzien.
 
okeej dan zal ik dat doen! kijken kan nooit kwaad, maar jullie denken niet dat dit kan komen doordat er geen luchtfilter op zit? ik heb nog geen luchtfilter, anders zou ik het wel testen ;)

als ik namelijk met een stukje tape, 50% van de luchtdoorlaat afplak, dan doet hij het wel 100% goed, (ook met choke uit) maar om dan te zeggen dat er over een origineel luchtfilter een drukverschil van 50% is lijkt me stug!
 
Laatst bewerkt:
zonder luchtfilter zou die normaal moeten starten en stationair lopen.
als je veel en te snel gas geeft stikt hij omdat hij dan te veel lucht krijgt.
de choke erop zetten verbetert dat omdat tie dan veel rijker komt te staan.
 
Laatst bewerkt:
Vlotterhoogte gecontroleerd?

Misschien zijn je gasnaaldbuisjes ovaal uitgesleten ( de buisjes waar je gasnaalden in zitten).

En je hebt je blok helemaal uit mekaar gehaald, heb je de volgende dingen ook gedaan:

Kleppen gesteld/gecontroleerd, hoe staat de timing, carb''s synchroon gesteld, stationairschroef al terug gedraaid?
 
Laatst bewerkt:
zonder luchtfilter krijgt tie teveel lucht.
waarom zet je dat filter er niet op?

edit: ik zie dat je geen filter hebt.
zorg daar dan eerst voor en ga dan verder met afstellen.
 
Laatst bewerkt:
Vlotterhoogte gecontroleerd?

Misschien zijn je gasnaaldbuisjes ovaal uitgesleten ( de buisjes waar je gasnaalden in zitten).

En je hebt je blok helemaal uit mekaar gehaald, heb je de volgende dingen ook gedaan:

Kleppen gesteld/gecontroleerd, hoe staat de timing, carb''s synchroon gesteld, stationairschroef al terug gedraaid?

alles gedaan! en synchroon afselling heb ik niks aan veranderd (die bout en contra moer heb ik laten zitten en alleen gepoetst :) )
 
inlaat rubbers zijn goed, geen scheurtjes enzovoort. luchtfilter ben ik naar op zoek, ik zoek een 55mm (liefst K&N of green) zo'n conus filter... en hoe kan ik zelf het makkelijkst synchroon afstellen dan? met mm wk? of een dure onderdruk meter kopen? want een 6cm brede manometer lijkt mij niet echt nauwkeurig

(iemand trouwens een idee waar ik van die conus luchtfilters kan kopen?) google wil me niet helpen
 
nou ik heb ze er af gehaald en kon helemaal niks vinden, ik heb het vergeleken met de "exploded view" en zag geen verschil... ook heb ik de co schroef afgesteld zoals in het originele service boek staat.. namelijk helemaal in en dan 2 - 3/4 slagen terug draaien, hellaas heb ik geen meet apparatuur, maar die kan ik wel lenen van iemand, dus moet ik nog effekes geduld hebben, en opzoek gaan naar een filtertje :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan