Wil nieuwe kleding kopen...waar moet ik op letten?

Bartez

MF'er
28 jan 2003
56
0
Hoi....als beginnend motorrijder, wil ik op de motorbeurs in Utrecht gaan kijken naar nieuwe kleding....oud model enzo maakt niet uit....als het maar goed is.

Nu weet ik alleen niet waar ik op moet letten, ik bedoel dan vooral MERK en MATERIAAL.

is er iemand die mij meer kan vertellen over waar ik op moet letten bij het kopen van kleding.

ik ben vooral op zoek naar een nieuwe jas, broek en handschoenen.
daarnasst wil ik ook een helm aanschaffen, liefst een systeemhelm....alleen welke??

ik hoop dat jullie me kunnen en willen helpen, alvast hartleijk bedankt.
 
Ik heb pas een Rev\'it gekocht model flame kleuren zwart-grijs voor 210,-

Model vond ik onwijs mooi en hij zat me ook lekker ( ben niet zo groot en breed )
Had daarom ook een s je nodig.

Let vooral op dat ie lekker zit als je een rijhouding aan neemt .. me jas zit niet echt 100% als ik gewoon loop oid maar als ik in de motorhouding zit dan zit ie echt perfect !!

Van helmen vind ik de Nolan Xlite pro wel heel realaxed :P ben er voor aan het sparen ... zit nu nog met een jhl met zwart vizier waardoor ik s\'avonds niet meer kan zien en overdag door alle krassen ook met vizier ( door het vele gebruik ) open moet rijden.

Voor de rest idd niet bezuinigen en opletten dat je alle bescherming hebt die je kan hebben : rug schouders en ellebogen !!

suc6 :]
 
Jas: Geen floddermodel, ik heb zelf een clover half-lange jas en die bevalt goed.

Broek: Een die je makkelijk over je laarzen/kisten uit kan trekken. Zelf heb ik een MQP die ik tot op het bovenbeen kan \"open\" ritsen.

Verder rijd ik toch het liefst in m\'n ledere combi, maar da\'s een verhaal appart.
 
Ga je voor leer of voor textiel?
Leer moet in ieder geval lekker strak zitten, het rekt nog wat uit. Let erop dat je geen pijnlijke plekken krijgt van de protectoren want die rekken niet uit! Let er bij handschoenen op dat er geen vervelende naadjes gaan irriteren op je vingers of in je handpalm.
En als je motorlaarzen hebt maakt het niet uit of je broek over je schoenen kan of niet, die heb je zo aan en uit.
 
als je de winter door wilt is het lekker om je laarsen 1 maatje te groot te hebben, nooit last van kouwe tenen.
 
Bedenk van te voren wat je wilt: leer of textiel.

1. bezuinig niet, beter iets goeds dan iets goedkoops
2. zorg dat het goed past / aansluit
3. protectoren met CE-keurmerk
4. staar je niet blind op merken (heeft mij nooit wat gezegd)

Qua systeemhelm: Caberg zit erg lekker, is gunstig geprijsd, maar is ook weer lawaaiig. Beschermt wel goed (persoonlijke test) Zelf heb ik nu een Nolan N100. Zit perfect, geen klachten. Is een stuk stiller, maar ook een stuk (€100) duurder.
 
ik ben van plan om voor textiel te gaan....nu heb ik gehoord dat nylon niet zo geweldig is ivm vastsmelten aan je huid bij een eventuele val...
welk materiaal kan ik het beste kiezen voor jas/broek?

en de helm? daar schijnt ook een materiaal te zijn dat snel \"uitdroogt\" en nog een materiaal waarbij dit niet gebeurd....oftewel, ik ben op zoek naar en SYSTEEMhelm van het niet uitdrogende materiaal, die een goede winddichting heeft en geen last heeft van windruis....wat nogal eens voor schijnt te komen bij systeemhelmen.

en de handschoenen....moet ik specifiek voor winterhandschoenen gaan of zomerhandschoenen, of zijn er ook zogenaamde \"intermedtiates\" ?

btw....alvast bedankt voor de vele reacties....dat helpt enorm... *D
 
Op dinsdag 28 januari 2003 15:59 schreef Bartez het volgende:
en de helm? .....
ik ben op zoek naar en SYSTEEMhelm van het niet uitdrogende materiaal, die een goede winddichting heeft en geen last heeft van windruis....wat nogal eens voor schijnt te komen bij systeemhelmen.

Wanneer je er een vindt, laat het mij dan ook ff weten: Systeemhelmen hebben (door hun contructie) meer last van windgeruis dan een gewone intergraal helm. En zelfs die hebben last van windgeruis ;)
 
heb gehoord dat die van SCHUBERT erg stil is....maar heb het nooit getest..


btw...wie kan me helpen aan handige linkz naar goede leveranciers of winkels?
 
Ik heb nog niet alle reacties gelezen maar een goede tip om te bezuinigen (is voor jou wel van toepassing denk ik) is overjaarse/uit de mode kledij kopen -wel van een goed merk-: zo kan je goedkoop aan kledij komen zonder aan kwaliteit te moeten inboeten...als je natuurlijk enkel met het laatste nieuwe wil gezien worden...

ah ja, dit geldt wel niet voor helmen aangezien die verouderen en dus brosser worden.
 
precies...was ik inderdaad ook van plan....het boeit me niet om in verjaarde kleding rond te moeten rijden, mist de kwaliteit maar goed is. ben nog student...dus ben al blij als ik iets kan kopen ;)

naar welke merken en materialen kan ik nu het beste uitkijken? wat kleding en helm betreft?
 
hmm...die stond in een motoport blad als erg stil omschreven.....maar dat is ie dus nie... :?
 
als je geen combi koopt let er dan op dat de jas als je zit niet naar boven kruipt, lekker fris, en met regen word je kont nat. ook is \'t vervelend as je mouwen zo wijd zijn dat ze fladderen als je rijd. als je een all-weather-broek neemt, is \'t handig dat er een stroef stukje op je kont zit (zeemleer of zo) anders ga je glijden op je zadel. vind ik heel irritant van mijn broek.
 
er zijn trouwens handschoenen waar je een binnenhandschoen in kan doen voor de winter, maar die zijn vaak te groot zonder binnending
 
Ik weet niet welke je bedoelt, maar de concept is iig niet super stil.
:^ ik heb zelf een concept gekocht... hele fijne helm, maar geruisloos? dat is geen 1 helm... ik heb toch nog steeds oordopjes in bij het rijden en bij de langere stukken juist niet, maar dat komt omdat ik dan vaak de intercom erin heb zitten... die luidsprekers zitten dan precies op mijn oren en dat maakt het een stuk stiller :} Verder ben ik heel blij met mijn Schubert hoor 8-)
 
hartstikke bedankt voor de vele reacties.....maar kan er iemand wat merken noemen om naar uit te kijken...dat maakt het al iets gemakkelijker...

tevens zou ik graag willen weten van welke materialen de kleding en helm het best kunnen zijn....ivm met vastschroeien bij val, of uitdrogen van helm....

kan iemand me daar mee helpen?

btw...wat kost zo\'n schubert ongeveer???

en een beetje motorkleding....waar moet ik dan op rekenen....ongeveer?
 
zeker verdomd handig!! ik ga die site eens goed uitpluizen....merci :}
 
Op dinsdag 28 januari 2003 15:59 schreef Bartez het volgende:
ik ben van plan om voor textiel te gaan....nu heb ik gehoord dat nylon niet zo geweldig is ivm vastsmelten aan je huid bij een eventuele val...
welk materiaal kan ik het beste kiezen voor jas/broek?

en de helm? daar schijnt ook een materiaal te zijn dat snel \"uitdroogt\" en nog een materiaal waarbij dit niet gebeurd....oftewel, ik ben op zoek naar en SYSTEEMhelm van het niet uitdrogende materiaal...

en de handschoenen....moet ik specifiek voor winterhandschoenen gaan of zomerhandschoenen, of zijn er ook zogenaamde \"intermedtiates\" ?
Textiel omdat je door wilt rijden in de winter? Leer is altijd veiliger dan textiel en persoonlijk vind ik het ook veel lekkerder zitten en rijden. Minder last van \'geflapper\' van de jas enzo. En als je alleen lente/zomer/herfst rijdt zou ik je zeker een leren pak aanraden.
Een helm die uitdroogt :? Zorg in ieder geval dat je een helm van glasfiber koopt, die verouderen niet door UV straling.
Handschoenen: rij je ook in de winter? Anders gewoon goede zomerhandschoenen kopen.
 
perfect! dat ws het ja...glasfiber helm....was de naam ff kwijt...

maaruh die textiel kleding...is dat het materiaal?? zoals nylon...is dat ook textiel? ik bedoel....van welk materiaal zijn die jassen gemaakt??

snap je het nog :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan