kilowattknijper
MF veteraan
Ik zal me eerst even voorstellen , ben dus sanges en rijd al een flinke tijd motor , nu een royal star .
Heb in de tussentijd 3 kids erbij , ben dus niet altijd met motorrijden beziggeweest.
Daar de oudste steeds ( gelukkig ) achterop wil en de 2e helemaal over de rooie gaat omdat die niet mee kan , zit ik er al een flinke tijd aan te denken om een zijspan aan te schaffen.Nu wordt dat hier op dit forum niet makkelijk gemaakt want jullie zijn ontiegelijk enthousiast over zijspanrijden, dat werkt wel heel aanstekelijk.
Kortom , vanalles afgezocht en terecht gekomen bij een motorzaak in breda die nogal wat doet met zijspannen , en een k1100 lt met ct 2000 gezien 85000 km op de teller , goed advies en geen verkooppraatje gekregen , moest eerst maar eens een lesje nemen ( gaan we zeker doen ) anders zet hij de motor thuis af want hij wil me niet de weg op sturen zonder een beetje ervaring ( goed punt denk ik ) . Vraag aan jullie , is zo'n span wat en de stand van de km , waar moet ik op letten ( ben niet zo'n techneut ), Ik wil dus een span om nog flink wat km op te zetten .
Alvast keibedankt.
Bezint eer gij begint.
Lessen van een ervaren zijspanrijder zijn van levensbelang. Je komt de straat niet uit als je niet eerst wat geoefend hebt. Ik spreek uit ervaring.
Je moet ook weten wat de combinatie kan, ik bedoel op welk moment komt je bak omhoog als je een rechterbocht neemt. Dat moet je heel goed in kunnen schatten.
Verder wringt het stuur iets meer en moet je meer werken op een combinatie.
Banden slijten wat sneller, je moet je ook realiseren dat je wat breder bent en minder flexibel in het verkeer dan een solomotor.
Het eerste jaar zeker nog geen kid's in de bak of achterop, eerst goed ervaring opdoen.