Wil wel maar lukt niet (echt)....!

Bart Scheepers

Die hard MF'er
11 mei 2002
274
2
Roermond
Goeiedag,

Ik ben een super gepasioneerde motorrijder zoals de meeste hier.. :) Het begint bij mij af en toe ziekelijke vormen aan te nemen zoals, ideen dat motorrijden nog het enigste op aarde is en het feit dat als ik me niet lekker of klote voel ik ga rijden en het dan over gaat.... :} Volgens mij niet normaal...Ik LEEF werkelijk nog maar alleen voor het rijden zo lijkt het wel af en toe.... 8-)

Maar goed ik wil dus eigenlijk heel erg graag een kneedown maken maar dat lukt niet echt. Het feit dat ik nogal geobsedeerd raak door de kneedown is het feit dat ik me als ik dat kan, een racedemper beloofd heb. Je moet toch wel een beetje kunnen rijden voordat je een racedemper monteerd, niet?? :} Nou ja er zijn eigenlijk bochten zat en ook aan lef ontbreekt het me niet echt denk ik (dit gebaseerd op sommige inhaalmanouvres.... ;) ... Ervaren motorrijders zeggen me altijd dat ik rustig moet doen en dat het vanzelf wel komt ......maar ik wil zo graag

Heeft iemand nog andere tips....?....afgezien van VRO en of CRT...
 
Ik moet even lachen om dat 1e deel.. kan me er eik wel wat bij voorstellen hoor ;)

Maar ik rijd zelf (nog) geen motor dus ik kan je niets vertellen.. de anderen vast wel :)
 
Maar goed ik wil dus eigenlijk heel erg graag een kneedown maken maar dat lukt niet echt. Het feit dat ik nogal geobsedeerd raak door de kneedown is het feit dat ik me als ik dat kan, een racedemper beloofd heb. Je moet toch wel een beetje kunnen rijden voordat je een racedemper monteerd, niet?? :} Nou ja er zijn eigenlijk bochten zat en ook aan lef ontbreekt het me niet echt denk ik (dit gebaseerd op sommige inhaalmanouvres.... ;) ... Ervaren motorrijders zeggen me altijd dat ik rustig moet doen en dat het vanzelf wel komt ......maar ik wil zo graag

Heeft iemand nog andere tips....?....afgezien van VRO en of CRT...

Doe het nou maar rustig aan....die kneedown komt echt wel vanzelf. En mocht ie nog niet lukken, maakt dat dan dat je een mindere motorrijder bent? Dacht t niet.

Bij mij lukt de kneedown ook nog niet. So What! Een hoop andere zaken lukken wel en daar haal ik mijn voldoening uit. *D

Take it easy, take a sisi :+
 
Idd Bart......... easy does it!
Leer/bouw eerst wat vertrouwen op in wat je zelf kunt/wilt! Je motor kan het iig aan, daar zal het niet aan liggen, maar.......... te graag willen/forceren is niet de manier!
Beste methode ervoor is een bocht of grotere rotonde die goed van kwaliteit ÉN goed overzichtelijk is!
Daar ga je oefenen in het krijgen van vertrouwen in je fiets.....NIET in het niedownen, dat komt dan later vanzelf wel!Leer eerst eens aanvoelen wat je fiets doet op grotere hellingshoeken en verbaas je erover hoe plat je kan. Maar allereerst moet dit "normaal" aanvoelen, dus niet dat je dan nog denkt van.....whauw, dit is plat maar dit moet dan lekker relaxt aanvoelen!
Dan pas ga je eens proberen er een beetje naast te hangen en je knie eens uit te steken.
Niet schrikken de eerts keer hè, je zou de eerste niet zijn die van schrik rare dingen doet!
Oefening baart kunst..........ennuh... NIET forceren!
Komt vanzelf!
P.s. Zin in een andere demper?????????
Gewoon kopen.....is ook veiliger trouwens! :} Horen ze je aankomen hè.
 
Idd Bart......... easy does it!
Leer/bouw eerst wat vertrouwen op in wat je zelf kunt/wilt! Je motor kan het iig aan, daar zal het niet aan liggen, maar.......... te graag willen/forceren is niet de manier!
Beste methode ervoor is een bocht of grotere rotonde die goed van kwaliteit ÉN goed overzichtelijk is!
Daar ga je oefenen in het krijgen van vertrouwen in je fiets.....NIET in het niedownen, dat komt dan later vanzelf wel!Leer eerst eens aanvoelen wat je fiets doet op grotere hellingshoeken en verbaas je erover hoe plat je kan. Maar allereerst moet dit "normaal" aanvoelen, dus niet dat je dan nog denkt van.....whauw, dit is plat maar dit moet dan lekker relaxt aanvoelen!
Dan pas ga je eens proberen er een beetje naast te hangen en je knie eens uit te steken.
Niet schrikken de eerts keer hè, je zou de eerste niet zijn die van schrik rare dingen doet!
Oefening baart kunst..........ennuh... NIET forceren!
Komt vanzelf!
P.s. Zin in een andere demper?????????
Gewoon kopen.....is ook veiliger trouwens! :} Horen ze je aankomen hè.


goeie raad!

Ik heb het eigenlijk in omgekeerde volgorde gedaan: eerst leren kneedownen, en dan pas achteraf gezien dat ik bochten veel en veel platter en harder kon nemen als ik ze gewoon nam.

Nu kom ik stilaan op een punt waar het achterwiel soms wat begint te glijden dus nu pas wordt het eigenlijk handig om af te hangen...

Maar ik begrijp je volledig! Het is ook zo'n fantastisch gevoel bij die eerste SCHRAAAAP! *D
 
Bart, het lag gewoon aan die TERING wielrenners vandaag... :j :j :( :(


Wat een raar volkje zeg, 30 fietsen, 20 auto's en 30 motoragenten..... in ONZE bocht :( :(
 
Op zaterdag 01 juni 2002 21:14 schreef twisted Paul het volgende:
Bart, het lag gewoon aan die TERING wielrenners vandaag... :j :j :( :(


Wat een raar volkje zeg, 30 fietsen, 20 auto's en 30 motoragenten..... in ONZE bocht :( :(

Reden ze soms rondjes op een rotonde dan?
Meestal zijn ze gewoon aan't rijden toch? Één keer door "jullie" bocht moet kunnen toch????
:P

............ ;)
 
Nee, helaas.


Ze reden de berg op, dan een andere groep er af, dan weer wat er op enz enz...

We werden er strontziek van.. :( :(

En het is idd ONZE bocht....onze oefenbocht
welteverstaan.. :)

mzzl

Bart en Paul
 
Laatst bewerkt:
Dat gefocus op kneedown is wel geinig maar ik denk dat je dan wat verkeerde prioriteiten legt... gewoon veel rijden... bochtjes es een beetje harder dan normaal proberen... steeds beetje schuiner... op die manier krijg je veel vertrouwen in de motor (als het goed is) en komt die kneedown er later vanzelf. Niet geforceerd proberen die knie aan de grond te krijgen, eerst vertrouwen in je motor krijgen, zodat het daarna vanzelf en gemakkelijk gaat.

En een kneedown heb je niet nodig om hard te gaan. Ik heb zelf nog nooit een kneedown gemaakt (heb geen kneepads), maar heb wel op m'n GSX-R een stepje aan de grond gereden met 100 km/u, ging schuin en hard genoeg dus, die knie heb ik persoonlijk niet nodig om hard te gaan.

Sommigen kicken op die knie aan de grond, ikzelf vind het veel leuker om hard en goed door een bocht te gaan, en als je dan toevallig ook nog es die knie aan de grond rijdt is dat leuk meegenomen maar voor een goeie bocht is het niet noodzakelijk (tenzij je Rossi of Biaggi heet :P ).
 
Ik sluit me helemaal aan bij Mar1tin, maar ik heb nog wel een tip:
- Zoek een bocht uit die breed is. Je zal niet de eerste zijn die na de eerste kneedown een 'beetje' meer ruimte nodig heeft om de bocht af te maken.

Verder kan je natuurlijk ook de T.O.M.S. cursus o.i.d. gaan doen. Op het circuit is het breed en een instructeur kan je precies aangeven wat je wel goed doet en wat verbetering behoefd.

Succes!
 
Ik sluit me helemaal aan bij Mar1tin, maar ik heb nog wel een tip:
- Zoek een bocht uit die breed is. Je zal niet de eerste zijn die na de eerste kneedown een 'beetje' meer ruimte nodig heeft om de bocht af te maken.

Verder kan je natuurlijk ook de T.O.M.S. cursus o.i.d. gaan doen. Op het circuit is het breed en een instructeur kan je precies aangeven wat je wel goed doet en wat verbetering behoefd.

Succes!
stupid.gif

CIRCUIT :} :} :} :} :}
Dat is de beste plaats om de knieopasfaltbochttechniek te leren
 
Terug
Bovenaan Onderaan