Wilbers of Hyperpro

Athome

MF veteraan
11 nov 2011
5.531
181
Zwolle
Ik ben op zoek naar vervangende schokdempers voor mijn Goldwing 2018.
De belangrijkste reden is het gemis aan veervoorspanning als we met 2 personen op de motor zitten. De motor hangt dan te ver achterover. Gebrek aan demping heb ik minder last van.

Nu ben ik aan het kijken naar Hyperpro of Wilbers.
Mijn ervaring uit verleden is dat HyperPro stugger aanvoelt dan Wilbers. Ik heb beide merken op een identieke motor gehad. Wat ik niet weet in hoeveel invloed de instellingen op dit gevoel hebben.

Nu lees ik wel meer dat HyperPro stugger aanvoelt dan Wilbers. Ik heb dit uiteraard voorgelegd bij een HyperPro Servicecenter.
Daar vertelde ze dat dit eigenlijk niet zou mogen. Beide merken zouden hetzelfde aan moeten voelen of tenminste zo in te stellen zijn dat ze hetzelfde aanvoelen.

Mijn voorkeur op dit moment gaat naar HyperPro. 2 redenen:
- Ze konden mij duidelijk meer informatie geven over de schokdempers i.c.m een Goldwing 2018
- Omdat ik de montage kan uitvoeren tegelijkertijd met een 12000 km beurt schelen de kosten toch een kleine 1000 euro t.o.v Wilbers. Zowel voor als achter komt dan een nieuwe schokbreker. Er gaan namelijk heel veel manuren in de montage zitten. 10-12 uur is niet vreemd.

Nu ben ik vooral op zoek naar mensen die beide merken op dezelfde motor gehad hebben en daardoor dus goed vergelijk hebben. Dit hoeft uiteraard niet perse een Goldwing te zijn.
Uiteraard is alle info welkom.
 
Ik heb zelf ook een keer contact bij Wilbers zelf gezocht. Ik was ook niet zo te spreken over hun communicatie. Werd gewoon lekker onpersoonlijk doorgestuurd naar de dealer.
Wilbers heeft als fabrikant officieel niets met jou als consument/eindgebruiker te maken.

Als je een probleem hebt met jouw motorfiets bel je toch ook niet met de fabrikant? Dat moet je met de dealer oplossen, die heeft een verplichting ten opzichte van jou.
 
Bennie Wilbers... de architect die toevallig in de motorbranche is gerold in de jaren '80...
Totaal geen vertrouwen in deze firma, als particuliere klant zijnde wordt je niet serieus genomen, ook niet als je rechtstreeks zaken doet en niet via een dealer of tussenhandelaar/importeur. Toen al niet ('80 waar hij gestart is met zijn compagnon, Zwafink & Wilbers, ik kijk letterlijk op dat pand uit vanuit mijn woning) en nu nog steeds niet.
Tenzij je hun copy koopt van de elektronische vering van BMW... Maar goed, ook dat is wederom een copy, zoals hij destijds dat ook gedaan heeft met WP producten te kopiëren... Kunt dan wél weer stellen dat het een goede verkoper is, en dat hij er nooit slechter aan wordt...

Huidige hoofdkantoor zit een dorp verder dan waar ik woon (minder dan 5 km), desondanks rijd ik liever 200+ km naar Werkendam, als dat ik daar naartoe ga.... Zelfs de "importeur" van Hyperpro Deutschland (zit in het dorp waar ik woon, is feitelijk niets anders dan een veredelde dozenschuiver) heeft een betere klantenbinding en is meer bereidwillend t.o.v. nadenken over eventuele oplossingen (in samenspraak met Hyperpro), dan de eerder genoemde firma/producent uit Nordhorn (tegen de Nederlandse grens aan)...

Firma HK kan ik daarentegen niet beoordelen, aangezien ik rechtstreeks met Nordhorn te doen heb...
 
Terug
Bovenaan Onderaan