Wilbers of WP shock met High/lowspeed, Of Öhlins zonder?

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
19
Huizen
Ik wil een goede aftermarket schokbreker voor mijn ZXR gebakje.

Spect:
- ca 150-160kg droog
- ca 120pk
- 180 achter op een duc 999 marchesini velg
- klein
- mijn gewicht rond de 80

Nu heb ik een budget van rond de 350 euro voor deze schokbreker. Met een beetje zoeken kan ik voor dit geld een Wilbers of WP schokbreker kopen met highspeed en lowspeed demping.

Of voor rond hetzelfde geld een Öhlins maar dan zonder high/lowspeed demping. Met lowspeed demping zijn deze dingen al over de 500 euro als je heel slim zoekt

Nu vraag ik mij dus 2 dingen af,

- Welke merken zijn in de praktijk de beste? Is ohlins ook beter?
- Is high/lowspeed demping in de prakteik echt een pluspunt? Of is het meer een gadget die eigenlijk niet zo belangrijk is?

Ik zal de fiets gebruiken in sportief woon-werk verkeer, veel sportieve ritjes, af en toe een circuitje.
 
mag ik eerlijk zijn kris?

ga voor een goeie wilbers/wp /hyperpro/2nd hand ohlins die nog mooi is en goed werkt

waarom?

kan je dat geld lekker in andere spullen steken wat je overhoud

als occasionele circuitrijder zal je het niet merken tenzij je echt voor de snelle rondetijden gaat volgens mij
voor de openbare weg is het overkill,net als de gemiddelde ohlins bling bling en brembo monospulle :Y
met die k*twegen krijg je het toch niet goed voor ieder wegtype,des te sportiever je gaat.
verschil tussen mijn gewone mille en R was wel dat ik met de ohlins de vering beter naar wens heb kunne laten afstellen zodat ik mij d'r lekker en vertrouwd op voelde, bij de 1098 moet 't nog gebeuren :)

als je looks wil zoals ik O-) en foutloos rijgedrag wil moet je 'r voor gaan naturlijk maar dan betaal je 'r voor...
klote aan die topspullen is dat ze ook echt goed afgesteld moeten staan voor je der echt goed mee kan rondgaan :z
de betere sportvering voldoet meer dan goed voor occasioneel circuit en sportieve ritten, kijk maar es naar die knakkers op circuit die rondgaan op 'n ouwe r6 of kawa met de std. vering upgraded met een goeie shock en goeie veren en een setup.
 
mag ik eerlijk zijn kris?

ga voor een goeie wilbers/wp /hyperpro/2nd hand ohlins die nog mooi is en goed werkt

waarom?

kan je dat geld lekker in andere spullen steken wat je overhoud

als occasionele circuitrijder zal je het niet merken tenzij je echt voor de snelle rondetijden gaat volgens mij
voor de openbare weg is het overkill,net als de gemiddelde ohlins bling bling en brembo monospulle :Y
met die k*twegen krijg je het toch niet goed voor ieder wegtype,des te sportiever je gaat.
verschil tussen mijn gewone mille en R was wel dat ik met de ohlins de vering beter naar wens heb kunne laten afstellen zodat ik mij d'r lekker en vertrouwd op voelde, bij de 1098 moet 't nog gebeuren :)

als je looks wil zoals ik O-) en foutloos rijgedrag wil moet je 'r voor gaan naturlijk maar dan betaal je 'r voor...
klote aan die topspullen is dat ze ook echt goed afgesteld moeten staan voor je der echt goed mee kan rondgaan :z
de betere sportvering voldoet meer dan goed voor occasioneel circuit en sportieve ritten, kijk maar es naar die knakkers op circuit die rondgaan op 'n ouwe r6 of kawa met de std. vering upgraded met een goeie shock en goeie veren en een setup.

Gewoon voor een mooie Wilbers gaan op jeweetwelwaar.de

Grtz Zieke
 
ja ikke:)


zet dat ding eerst nou eens in elkaar ipv onderdel na onderdeel te kopen en er uiteindelijk toch niks mee opschieten

ding is nu al hoelang:?.... 3 jaar zoals die nu is met die kappen rommel enzo?
 
Heb geen direct vergelijk (Ohlins - Wilbers) maar mijn SP wordt op dezelfde wijze gebruikt als jij beschrijft. Tweedehands Wilbers (low-highspeed) via duitse Ebay erop en is een grote verbetering tov standaard. Beter instelbaar, minder 'pompen' en minder slijtage op de achterband. Bij elkaar ruim voldoende resultaat imo.
 
ja ikke:)


zet dat ding eerst nou eens in elkaar ipv onderdel na onderdeel te kopen en er uiteindelijk toch niks mee opschieten

ding is nu al hoelang:?.... 3 jaar zoals die nu is met die kappen rommel enzo?

die kappen rommer al een jaartje of 2-3 ja :P
Boeiend, het rijd er niet minder om.

Aleen zonder lopende motor is het nu een stukje minder :P
 
Wie gaat het verschil even aangeven tussen Ohlins (t dure spul) en WP (het schijnbaar goedkopere spul)?

geen, afhankelijk van het type dat je vergelijkt.
-Beiden duurzaam
-beiden kwaliteit
-beiden te repareren/aan te passen aan je wensen.

Ohlins heeft alleen meer bling factor.
 
Laatst bewerkt:
Als je van paars houd (kan ook in het zwart) en je wilt goede info, maak dan eens een afspraak bij Bas van HyperPro, die kan je alles vertellen wat je weten wilt !
Zet je b.v. alleen nieuwe Hyperpro progressieve veren erom (als je shocks nog goed zijn !) heb je al 80% verbetering te pakken voor het bedrag wat je uit wilt geven ...
Die laatste 20% verbetering kost je dubbel zoveel (nieuwe shocks!)
Succes !
 
Terug
Bovenaan Onderaan