Wildstar achterband 240

Het nummer van de achterpoelie van de Roadstar XV1700 is dezelfde als van de Roadstar Warrior, dus daar gaat ook dezelfde belt op. Dus waar jij die wijsheid vandaan haalt.....
Ik hier en door waarneming.

En die bandbreedte maakt niks uit, met de 1600 belt, de brede zit er zonder frame-aanpassingen een 240 band in een Wildstar. En de Wildstar XV1700 bestaat niet.


5PX-46241-10-00 V-BELT voor de 1700 modellen, ook de Roadstar xv 1700
4WM-46241-00-00 V-BELT voor de 1600 modellen, alle 1600 modellen.
 
Nee, dit is de belt voor de 1700, volgens de fabrikant 25,4 breed en die van de 1600 is 39mm breed. Toch zo,n 15 mm meer speelruimte.
Nu zat ik vanochtend een bakkie te doen bij mijn maat Kees IJzerman in Dronten zie ik daar een bekende pulley van een bekende Raymond te liggen. Ook toevallig!!
mc-hYBqLIHUm5ap8wbYC9kpPWJb7sw9vLv7KG6dFur8opJG3GhGovH_pFQSLi7fVK8FFHfdwdrtwuU4jym8BEQOkpqtvmg0PCCNrhw6VbiyIgQalIvDWKK1W5u229BANW2IyFWsYbloNvaHbWSFcMccL-bGj4sW-1ZEwHNMaTUKtfRd3f-MthQw6BZIq-X6nkDtd78sIgY7fs_ng042r-hNm1S67ExQbk0UH8J6mKPCtgSkES7NNV_iLX1bo6bFioUPK6HOJZNfSxOO4lXe43Zj1lmxoESk6r5olR-r1XvW_IkCJXz699JwbpkKvqGm7MPU3mF9bvkXWiEm6SspuX3dT1r9n2GVXi8J00stfuILYaGV1ShoHjA5HdLcJugrYz-rZfMtHBclyLrSRJj-EBvgYy5095HiJovnz3cUyEuJbe6iMjhcZdwTzFSqsCkFs8yXRujmS4nRZuDqgu-ZTCAihr10gEvWUwKY2yiU3Z2ZFYEbyUEjjNOWSTQLfXkQ2vC3WwEoOiUo9IqjRXET_iMbJbkPJvnyPaCiCt-IiNlMveZjMYG8U8fj2D05WpKXSigNLp3UHMYWqlca4bqrugKxIyFQs-t8-jm7VwlVIy8qjUZyf4t0dJoGpX7ZkC1EsxsjiS753Sh7eb09moWipkBQ-Rc1sEatnAEG0PAOVJicLqNfdgczoK3Q-VQGLHWq-BjmutuhkCgVcnpNfZzBPtPourkv3-l9_27PjM9N283S3n3Fn=w1193-h895-no
Ja ik werk ook al langer met Kees, ik wist dat jij daar ook kwam en dat je hem bij de Blauwe ook al eens genoemd had in de Big Twin. Daar is Kees erg trots op aangezien hij en zijn zoon ook graag motor rijden. Die man kan alles maken, wat een mooie machines heeft hij. Ik moet daar niet te lang zijn aangezien ik dan weer allemaal ideeën krijg.
 
Het nummer van de achterpoelie van de Roadstar XV1700 is dezelfde als van de Roadstar Warrior, dus daar gaat ook dezelfde belt op. Dus waar jij die wijsheid vandaan haalt.....
Ik hier en door waarneming.

En die bandbreedte maakt niks uit, met de 1600 belt, de brede zit er zonder frame-aanpassingen een 240 band in een Wildstar. En de Wildstar XV1700 bestaat niet.


5PX-46241-10-00 V-BELT voor de 1700 modellen, ook de Roadstar xv 1700
4WM-46241-00-00 V-BELT voor de 1600 modellen, alle 1600 modellen.
Over de advertentie heb ik nog niks gehoord, ben nog steeds druk op zoek.
 
Vandaag heb ik de spullen opgehaald bij Kees en dat ziet er weer goed uit, ik heb alleen da achterpoelie nog niet afgedraaid. Ik wil toch eerst een belt hebben om de exacte maat te kunnen bepalen. maar met de vul ring van de achterpoelie en bredere ring voor de voorpoelie kunnen we de eventuele offset voor de velg wel bepalen. Dit gaan we zaterdag doen, dus dan meer.
IMG_0108.JPG
 
Knutsel je hebt gelijk .
Wist dus niet dat er meer verschillen waren tussen de Wildstar XV1600 en de Roadstar XV1700. De Roadstar en de Wildstar zijn toch het zelfde qua looks en opbouw, er zit alleen een verschil tussen van 100 cc's dacht ik. De waarden v/d eindoverbrenging zijn dus gelijk v/d Warrior en de Roadstar,

Heb een Wildstar xv1600 en een Warrior xv1700 gehad ,die laatste heeft een geheel ander frame ( aluminium) en achterbrug , de Warrior heeft standaard een smallere belt ( 25,4mm / 1 inch ) een breder achter wiel met 200 achterband, had deze met wat kleine aanpassingen verbouwd met 240a-band, maar dat terzijde. De Wildstar had een bredere belt ( 11/2 inch ) Vandaar mijn verwarring.
 
Je kunt ook proberen puur een belt te vinden. Die worden in allerhande machines gebruikt, niet alleen op motorfietsen.

En een VROD heeft ook een 1" belt. Geen idee hoe de maten zijn.
En los daarvan zijn er in Harley hoek ook nog after market belts te vinden, in allerhande maten. Die gasten schijnen ook nog wel eens dikke achterbanden te willen plaatsen.
 
Als je de juiste aantal tanden hanteert en de juiste pitch per inch kom je in de buurt. Maar ook de vorm van de tand moet corresponderen met de vorm van je pully. Ik hanteer altijd OEM belt bij mijn verbouwingen.
 
Uit eindelijk een panther belt binnen, en de achterpoelie is afgedraaid. Nog steeds aan het wachten op mijn achtervelg met band. Was de eerste keer fout gegaan bij hun, nu nog steeds aan het wachten op mijn velg ik hoop dat ik hem voor woensdag binnen heb, dan kunnen we hem woensdag plaatsen. En dan verder met het spatbord. Wordt vervolgd......
 
Raymond (en andere belangstellenden), een paar foto's van mijn project. Het enige wat nog mist is een paar handvatten!

IMG_0880.JPG
IMG_0881.JPG
IMG_0882.JPG
IMG_0884.JPG
 
Dit ziet er goed uit zeg, is dat spatbord van staal? Zona waar heb je die vandaan? Wat me opvalt is dat je geen andere achterverlichting hebt dan de nummerplaat verlichting.
Hé Raymond, spatbord heb ik tezamen met het complete achterwiel, overgenomen van een WSFH-lid uit België. Spatbord is van staal. Ik heb het nooit gevraagd, maar ik vermoed dat hij ‘m zelf gemaakt heeft. Er zit aan de binnenkant namelijk een lasnaad. Ik heb overigens wel degelijk een compleet achter/rem- en kentekenlicht. Richtingaanwijzers zitten er ook voor en achter op. Je ziet ze alleen niet zo snel zitten als je ze niet aan hebt staan. Vooral die achter. Maar neem maar van mij aan dat die niet te missen zijn als je ze gebruikt. Én uiteraard met E-keur.
 
Hé Raymond, spatbord heb ik tezamen met het complete achterwiel, overgenomen van een WSFH-lid uit België. Spatbord is van staal. Ik heb het nooit gevraagd, maar ik vermoed dat hij ‘m zelf gemaakt heeft. Er zit aan de binnenkant namelijk een lasnaad. Ik heb overigens wel degelijk een compleet achter/rem- en kentekenlicht. Richtingaanwijzers zitten er ook voor en achter op. Je ziet ze alleen niet zo snel zitten als je ze niet aan hebt staan. Vooral die achter. Maar neem maar van mij aan dat die niet te missen zijn als je ze gebruikt. Én uiteraard met E-keur.
Oké, dan zou ik toch ook graag een foto zien van als ze aan staan. Ik ben echt benieuwd hoe en waar je dit heb gedaan. Als het mogelijk is.😊
 
Oké, dan zou ik toch ook graag een foto zien van als ze aan staan. Ik ben echt benieuwd hoe en waar je dit heb gedaan. Als het mogelijk is.😊
Uiteraard! Komen ze.....

249A66BC-E957-4C10-BFB8-FC381029BE2A.jpeg
3C9FDBEF-C6C7-4C74-BB61-AD7AF78EC915.jpeg


van zuks dus!

De achterrichtingaanwijzers zitten vlak onder het zadel. Dat zijn M-blaze pins. Voor zitten ze dus naast de koplamp in de gaten waar origineel de lamp bevestigd zou worden aan de voorvork. Die zijn van Highsider, type Conero. Ik heb de originele koplampsteun opgestookt en bijgebogen zodat de nieuwe lamp er tussen zou passen en “trillingsarm” bevestigd met de ophangrubbers van zijkappen van een Kawa.
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard! Komen ze.....

Bekijk bijlage 1476751Bekijk bijlage 1476752

van zuks dus!

De achterrichtingaanwijzers zitten vlak onder het zadel. Dat zijn M-blaze pins. Voor zitten ze dus naast de koplamp in de gaten waar origineel de lamp bevestigd zou worden aan de voorvork. Die zijn van Highsider, type Conero. Ik heb de originele koplampsteun opgestookt en bijgebogen zodat de nieuwe lamp er tussen zou passen en “trillingsarm” bevestigd met de ophangrubbers van zijkappen van een Kawa.
Ziet er mooi strak uit hoor, ik kan alleen je achter verlichting en rem nog niet vinden. Zit die in je spatbord verwerkt?
 
Met een beetje geluk, heb ik van het weekend mijn band weer terug. (is iets niet goed gegaan met de offset) heb ik mijn spatbord binnen en de nummerplaat met de nieuwe beugel van Leon (Knutselsmurf). Het geheel wordt al erg mooi vind ik zelf.
IMG_0411.jpg

IMG_0410.jpg
 
Even een snelle update;
Velg is weer terug en is geplaatst, vandaag eindelijk weer eens een stukje gereden. Offset is nu goed en alles past. Ik krijg van de week mijn spatbord binnen, deze ga ik aan de achterbrug bevestigen, dit wordt nog een hele klus aangezien het spatbord nog wel aangepast moet worden. Ik heb mijn nummerplaathouder terug, die ga ik poedercoaten.
IMG_0486.jpg


IMG_0483.jpg

IMG_0489.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan