Wildstar achterband 240

Raymond1973

Rookie
31 dec 2016
29
8
Ik heb eindelijk de stoute schoenen aangetrokken en ben gisteren begonnen met het aanpassen van mijn zeer geliefde Wildstar. Ik heb zelf geen ervaring met dit, maar volg al lang verschillende projecten op WSFH, youtube en MF natuurlijk (dan kan je alles toch;)). Dit heeft mij al veel inzichten gegeven. Ik heb het geluk dat ik zelf een grote werkplaats heb vlak bij mijn huis in Dronten waar ik een motorbrug heb staan. Daar heb ik ook een MIG-lasapparaat en een straalcabine staan. Dus zoals ze zeggen goed gereedschap is het halve werk. Het project met de achterband ga ik doen met een aangetrouwde neef (Jan), deze heeft een 1900 Midnightstar waar hij ook een 240 band in heeft geplaatst. Hij werkt al erg lang met auto's. Natuurlijk ben ik erg blij met zijn bijdrage.
Ik ga ook aan de gang met een M-unit blue van motogadget, hier maak een andere draadje van om het geheel overzichtelijk te houden op dit forum, dit is hier te volgen.

Wat zijn mijn plannen;
  • De achterband (150/80/R16) vervangen voor een (240/40/18). Dit wil ik doen met zo weinig mogelijk kosten totaal van budget zit rond de €1000,- incl spatbord.
  • Achterspatbord moet ook worden aangepast.
  • Ik heb een poedercoatings systeem gekocht waar ik mee aan de gang wil.
  • Van alles wil ik dit hier met tekst en foto's gaan verslaan. Aan het eind van elk verslag zal ik wat vragen of opmerkingen plaatsen en ik hoop daar jullie gedachtes over te horen.
Nou daar gaan we:];

28-12-2019
Gisteren ben ik met Jan begonnen de achterbrug op te meten en te demonteren , we kwamen er al snel achter dat de Midnightstar anders in elkaar zit dan de Wildstar. Het grootste verschil zit in de breedte van de aandrijfriem die is bij de wildstar 39 mm. Na wat passen en meten zijn we tot de volgende oplossing gekomen.
  • Aandrijfpoelie 5mm naar buiten brengen door spacer 5 mm te vergroten
  • Opsnijden van aandrijfsnaar naar 29 mm.
  • Achterwiel poelie laten afdraaien naar 29 mm en 5mm opvullen tussen velg en naaf, de draadeinden zijn dan nog lang genoeg en de moer kan dan nog borgen.
op deze manier zou het allemaal precies moet kunnen, leek ons. Dus ik vandaag een beetje in mijn oude bestanden van WSFH zoeken kom ik het project van Reef tegen waar Knutselsmurf dit precies zo zegt.:) Dus dit zou moeten kunnen volgens de geleerde.
Vandaag alvast op zoek naar spullen, achterband gevonden in de pirelli diablo 240-40 x18 voor €110,- , nu nog offerte opvragen voor verbreden van velg met behoud van naaf. Dit wil ik doen bij JSR service te Joure. Jan heeft daar goede ervaringen mee met zijn eigen project.
Morgen weer verder, dan ga ik gelijk wat foto's maken.
De vragen die ik nu heb zijn;
  • klopt het verhaal hierboven of ziet iemand problemen?
  • kan je zelf je aandrijfriem opsnijden zo nee, waarom dan niet? Ik snap dat dit netjes en zorgvuldig moet gebeuren en niet uit de losse hand, maar met een goed mal en een dun flex schijfje zou dit zocht moeten kunnen?
 
Laatst bewerkt:
Belt versmallen is geen enkel probleem. De "oudere"1600 heeft een belt van 40mm, de nieuwere 1700, met meer vermogen heeft een 25mm belt, af fabriek. Dus als je gewoon de 40 mm ruilt of gewoon een originele 1700 belt aanschaft is er niets aan de hand. Even je achterste poelie afdraaien en de borgring weer terug plaatsen. Is hier al vaker gebeurt.
zh1q7qhvly1VsM20sb9Fd6mtCE3HPU0-1s9LroIC6xXyiboXkzZSdwnGbF9sJytDogLWTtgWlRVQTCgTQ5k9O8fJFN4FdWsSpVWzdGSjAXjgz0HWzjyO9fy60URSo7CzdBIcK9cek037vJc72GwCDGXjLNwnBgx_YWl8Crq8Y-7yZxpHtcd1BqkowRO106zSzRT1lT2H6wrRJkkAw3yaJpS-0kz6f8hvXSPgvWUz-L7GhDFSeMnKgZl57sAvVw1L9yebyktp11gyrPpW7COXfUPi6YaaI-bbQ-hIrU2vdpspYAK33hFv769lQsJ92nR9bSAoe-pmhFsrp6mPJMPbPE_byPmt9NUjryzL2BeKQf0DVnlR6nTSCJwihY4EkcP2IHdIY16h13RDLkjpYoXjsm9Ggu36k28SMyoEeVDX6byxJ23yHycwmi8KdecNQ1M9PrGxN-27y7RebsarlL7deJ3ZUmv2SKCBgbagyzk2N0AwXOi-DROJtFStG7cYWfwidIgM-eqC-j4B-Mjhm41-VBfHUu2NjOPBPJsbJ01wOg-zQ2SaS0-SHTlHdNxMbzzmx_YJkDiIhFlSf3m9pMbcxQ95tdP0v6MkghhWg3DQPDXi_o89frd75bsUjDycK42lFZ3w0yWDO9CN-r9-0DRj7a4UXvMaR62rDjx9DLc6i6-lIBZhRndkXmwojq9mXQfBhl5wxlcXPwkJsGuUUm2Auc8xFi0JvK413qy4KWHoZi0Gt_Y=w1193-h895-no


Poelie versmald, Suzuki wiel verbreed en verdicht. Ruimte genoeg in de standaard brug.
-b59voUx3clsX0XaS2h7x-ChZTZM1PZ9mK8wgK0NnOtK6dmHloO0efGomuHHibJrJ08maLDXaLvXBcAWWtboYxyov9Woxp_wnw0mLqXocnG3e35dCy7u9r6rRvKEfkXQYS9994N0youbxwpxDFF5KUv4Ncu0Z6uQVTw8Z6KhLOHEzIQgUg2xUrTt57tY2HRisDLicDGO8OVYk5e7-9thVDfQDaNfyarhqsMMpxQbZ79ZGJ79XW4SYZcHl5hnkHgm4bhImxQHCUXIIEdMa-71ysVJWJxijXgPMpda4sTUOlnctUpOBFMyGuj6jpEXIS4w84-MCv6_1wWWKVB-xojqksCYnu59qH1IhMvk4kaUE9w-j6mNQz6p-uPSIyqe7Tmetu-jPYHQtgdYot3pjPfWLWSfWsulu_AmMhe1ktc60Q1I5cNXsn0Qb7QqjgCaAhD2Fuo-LepIJo2nOEvOh4TVA7rh9r6fXiiN7s83l-E8wQq0qiFhHoOS7EDnFDhC2UE-Hb3WjdtRQViFphi6VqUIrYzxrUs_AP1kSaGbjA-GQdBOx9gHOnydmZ8yEbr4A1OY9uRS1eB2AegLMfW8afzYXA1KliiHqhCR7_HBGmp-2TSSdhZ-oRY9I51DJf2aKV9CH6R-JjwquCUcnyzWOxPNwKWBM11AV7dtMi6S5UgkvpSDUER5AjOAPopHCB3zzJ7g1TKH8xD2yYU8HKDI4nAZgYF6mFdgX9LSCw0bCLWzBcOVGaQ=w1193-h895-no

Side-mount in radius van het wiel.

z698hbt1SrXtlBoVBK38weQLbHhZmhoAPHYRdxTsaqjTOEvdTisfnDLUaaLWZbPRfPiTWRhCzq4lqR7SF1RXVM3YF32-ta4Sv9RNOeHOxEcyHlzvaVccxSmx98Jhbl0XNZk_0CyNoF9cJnLWtdzplDlFjdpwQ0VtFShnTcLtarMUAKEVtPe2C7R-81nVl1D5My526PSDueAh8PBwJp9qHwE6ly5VpE_r3ZDqGfQbrXDEZPzDeg0b1syOB98niC_6ZStKZuQOF5Ge-1QEQwQiWpwobzKhpYa_0_PNiX2Jv2_W8QamY--9cuQeSQY_eYTPbmIYkrsj9-5uyNNICfHvml4aR-Y2zLsealzUp6mhK-oOw-F_WSof3I2h8_TytNNpqCVnCMtnBzWy0psdk9JFj68HoNpEwDPzktF87EHSDmkgcyWG9IygBt3g2j8rIsx_aMDrIKnqIdQO-eDFyNLgj_n2hEp_r8sZjXm0-keH2UafsLWwpC_1IxNxHqV9XiV2J6yjRmtm577wWwXcTgtazQM4p1kl3olF8mE6WBwKxyEnrn8n7HajAGPdC-fpxjst7D1qUT43fxdt1qrhwjv502kUEcY0iPFYRXji6usM2-_-9d9nzXWrVW-ZxvruR_YU1zZADv6FcW8ZPZQj4NG1-Y-ad4J54WDWBSbjrRp0rVqfTzpsvBLzo3gfk-E66H5d_pQ4Xu3JRPvZVAvFbqp7JZYUEUbLar11lVdyRTVsMsCDgSI=w1193-h895-no

Alles mooi gepolijst/verdicht.

fU1beJei1bqM7aHcoqA3a5dvFp_VXUtLqRWPH5hw_rxfyZnKLpGjKDqaPuk29Wy8bU5ElDWaQG-ZxnCpJK95Gb_-B8gDpFkvTSwDtMeVJdTz8fhi1RmLePj815-k-KZZUJccZOQ3cD4zb-9F8gey4vDFGb7iKDQpimb3AXiurswGMUlg_HLp-GRomYJFvxSqBdMhQLI-NRxAACa2loQ8Yjsh_8XWNQ08nnVgZQSNs4mgqyOpBGv1zzDIr9YrSwZylyf1Ug2m7TTkHf49Hu7_35zanyOQvRw_S3XArECuN7i1KSzKQHAjM30e5hgo9KgrWCySSNXBfyJ3QRgHUIyGuct6UATCEduVBuQfukY6hAl8ZN20_T2g0bFXjxnvq0DjiWKzYmYuJmQJjbJNQJXjvabAF2WW9rbr839Hxq-1dt-EcQ92A6WVbG2RMLVXe0wIf4vMzLEVopzPu_gEVUlbx5AbXVtr6nK_FS92WLfPn_0TzYkyQbH4Hj0Mm57rfk5-QghbxqZNTH2ftofSQ0wTk_wnd5UC_5WkfKUZazRMpxhAi9-XNJ3siWTrNTolvdtf57JncFQ0SVLYKCRqRQ_oqDOkn1q7w6HtqAcbQmSl7VvYwfduk8B1lwL19SjWSeJTy6oGWjlSFUL2ELxW3_lNGrEmTq7cZcbMrADZsEaNbQg5TRkC2Z9YmotjtcwhzqgJdZmVMDv-73YEb_wfTgl0yJgOnLXmnQCloM6imZa2PvMavDU=w1193-h895-no

Dit was een Suzuki GSXR 600 wiel!!

04aRaNv_EWdr7rqAvXHAT-JRDGzl8cTbYV947prfyOncOp6HuMhVCvix2v-VoBQJ5Ui8n_8-rdYio_i9MZCOHaRF496nN5wFILulRFvQh4fNaKAqAUD2MeIhPlMY0wXNE0mUf66-1ZIzf3BW8c08fCoORA_oC3v_5xg5-JgsGjw2u97ihCWbduRbKnw1rV8BHtc3cA2JvjS7JNpfgZZp4gyxrJeqEfv2id66UjKBN5DFT0Jf3beT66KwaeA5ueId0id00Vc9hfwh_zUp-7rTyf2QgKPuoLuJUc5vM4ju0Uec1WgkJ5Viw4sApibJysZIK-DsEGb2HmACOuTiS_Egcsn56OxeJp-dyWRUYi7MaEohWlMgnCJlNCWOidwE_Xzgsh6hjXUPZzQhT_oA3KPsb0uFn_RKBvVQN-m4jmvxsBK1FNazJHr3BJFizK9Kz1KczgjA5Zi5P0xMATI4B-xcZMnhlvjiqKH0MyMJPwp9-NcaOhBD3J1Kk-ADxMtLIB6U8FIy1_oBr2oNB1HdP7fDloy55s12zr9xb-FgLDKGM46hsiInpL_xiqQjOEWQk-hoFODmOuZmw11DYVeUKgt4_JwAiM_sqmg1kNQJI6D6a5RbEG16lVYQgt0IoVutuTz69zM8T8i0Uzj7C8h1j4HZUhzMF9wk06eS24MmXhWVsy70vgq-u3IxnIlFx2Ya1mZgTMmqWwKYYOiu2EJI29JsaUhZe8oGaCheXRCzuWU3py4vW90=w1193-h895-no

En een kleine schijf voor meer zicht op het fraaie achterwiel.

Was op zich een ingewikkelde ingreep, van Suzuki tandwieldrager naar Yamaha beltpoelie. Maar het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf.
Dus Raymond, nu hier genoeg gespamd, ik wens je veel succes met je aanpassingen. En je ziet het, alles is mogelijk!! Ik zet de volgmodus aan. Plaats je ook nog iets op het WSFH forum?
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar vind het vrij gedurfd om een aandrijfriem zomaar meer dan 25% smaller te maken en dus 25% minder sterkte te geven.
Ik heb dit al op meerdere forums gezien dat dit geen problemen geeft, de 1700 is ook 29 mm
 
Belt versmallen is geen enkel probleem. De "oudere"1600 heeft een belt van 40mm, de nieuwere 1700, met meer vermogen heeft een 25mm belt, af fabriek. Dus als je gewoon de 40 mm ruilt of gewoon een originele 1700 belt aanschaft is er niets aan de hand. Even je achterste poelie afdraaien en de borgring weer terug plaatsen. Is hier al vaker gebeurt.
zh1q7qhvly1VsM20sb9Fd6mtCE3HPU0-1s9LroIC6xXyiboXkzZSdwnGbF9sJytDogLWTtgWlRVQTCgTQ5k9O8fJFN4FdWsSpVWzdGSjAXjgz0HWzjyO9fy60URSo7CzdBIcK9cek037vJc72GwCDGXjLNwnBgx_YWl8Crq8Y-7yZxpHtcd1BqkowRO106zSzRT1lT2H6wrRJkkAw3yaJpS-0kz6f8hvXSPgvWUz-L7GhDFSeMnKgZl57sAvVw1L9yebyktp11gyrPpW7COXfUPi6YaaI-bbQ-hIrU2vdpspYAK33hFv769lQsJ92nR9bSAoe-pmhFsrp6mPJMPbPE_byPmt9NUjryzL2BeKQf0DVnlR6nTSCJwihY4EkcP2IHdIY16h13RDLkjpYoXjsm9Ggu36k28SMyoEeVDX6byxJ23yHycwmi8KdecNQ1M9PrGxN-27y7RebsarlL7deJ3ZUmv2SKCBgbagyzk2N0AwXOi-DROJtFStG7cYWfwidIgM-eqC-j4B-Mjhm41-VBfHUu2NjOPBPJsbJ01wOg-zQ2SaS0-SHTlHdNxMbzzmx_YJkDiIhFlSf3m9pMbcxQ95tdP0v6MkghhWg3DQPDXi_o89frd75bsUjDycK42lFZ3w0yWDO9CN-r9-0DRj7a4UXvMaR62rDjx9DLc6i6-lIBZhRndkXmwojq9mXQfBhl5wxlcXPwkJsGuUUm2Auc8xFi0JvK413qy4KWHoZi0Gt_Y=w1193-h895-no


Poelie versmald, Suzuki wiel verbreed en verdicht. Ruimte genoeg in de standaard brug.
-b59voUx3clsX0XaS2h7x-ChZTZM1PZ9mK8wgK0NnOtK6dmHloO0efGomuHHibJrJ08maLDXaLvXBcAWWtboYxyov9Woxp_wnw0mLqXocnG3e35dCy7u9r6rRvKEfkXQYS9994N0youbxwpxDFF5KUv4Ncu0Z6uQVTw8Z6KhLOHEzIQgUg2xUrTt57tY2HRisDLicDGO8OVYk5e7-9thVDfQDaNfyarhqsMMpxQbZ79ZGJ79XW4SYZcHl5hnkHgm4bhImxQHCUXIIEdMa-71ysVJWJxijXgPMpda4sTUOlnctUpOBFMyGuj6jpEXIS4w84-MCv6_1wWWKVB-xojqksCYnu59qH1IhMvk4kaUE9w-j6mNQz6p-uPSIyqe7Tmetu-jPYHQtgdYot3pjPfWLWSfWsulu_AmMhe1ktc60Q1I5cNXsn0Qb7QqjgCaAhD2Fuo-LepIJo2nOEvOh4TVA7rh9r6fXiiN7s83l-E8wQq0qiFhHoOS7EDnFDhC2UE-Hb3WjdtRQViFphi6VqUIrYzxrUs_AP1kSaGbjA-GQdBOx9gHOnydmZ8yEbr4A1OY9uRS1eB2AegLMfW8afzYXA1KliiHqhCR7_HBGmp-2TSSdhZ-oRY9I51DJf2aKV9CH6R-JjwquCUcnyzWOxPNwKWBM11AV7dtMi6S5UgkvpSDUER5AjOAPopHCB3zzJ7g1TKH8xD2yYU8HKDI4nAZgYF6mFdgX9LSCw0bCLWzBcOVGaQ=w1193-h895-no

Side-mount in radius van het wiel.

z698hbt1SrXtlBoVBK38weQLbHhZmhoAPHYRdxTsaqjTOEvdTisfnDLUaaLWZbPRfPiTWRhCzq4lqR7SF1RXVM3YF32-ta4Sv9RNOeHOxEcyHlzvaVccxSmx98Jhbl0XNZk_0CyNoF9cJnLWtdzplDlFjdpwQ0VtFShnTcLtarMUAKEVtPe2C7R-81nVl1D5My526PSDueAh8PBwJp9qHwE6ly5VpE_r3ZDqGfQbrXDEZPzDeg0b1syOB98niC_6ZStKZuQOF5Ge-1QEQwQiWpwobzKhpYa_0_PNiX2Jv2_W8QamY--9cuQeSQY_eYTPbmIYkrsj9-5uyNNICfHvml4aR-Y2zLsealzUp6mhK-oOw-F_WSof3I2h8_TytNNpqCVnCMtnBzWy0psdk9JFj68HoNpEwDPzktF87EHSDmkgcyWG9IygBt3g2j8rIsx_aMDrIKnqIdQO-eDFyNLgj_n2hEp_r8sZjXm0-keH2UafsLWwpC_1IxNxHqV9XiV2J6yjRmtm577wWwXcTgtazQM4p1kl3olF8mE6WBwKxyEnrn8n7HajAGPdC-fpxjst7D1qUT43fxdt1qrhwjv502kUEcY0iPFYRXji6usM2-_-9d9nzXWrVW-ZxvruR_YU1zZADv6FcW8ZPZQj4NG1-Y-ad4J54WDWBSbjrRp0rVqfTzpsvBLzo3gfk-E66H5d_pQ4Xu3JRPvZVAvFbqp7JZYUEUbLar11lVdyRTVsMsCDgSI=w1193-h895-no

Alles mooi gepolijst/verdicht.

fU1beJei1bqM7aHcoqA3a5dvFp_VXUtLqRWPH5hw_rxfyZnKLpGjKDqaPuk29Wy8bU5ElDWaQG-ZxnCpJK95Gb_-B8gDpFkvTSwDtMeVJdTz8fhi1RmLePj815-k-KZZUJccZOQ3cD4zb-9F8gey4vDFGb7iKDQpimb3AXiurswGMUlg_HLp-GRomYJFvxSqBdMhQLI-NRxAACa2loQ8Yjsh_8XWNQ08nnVgZQSNs4mgqyOpBGv1zzDIr9YrSwZylyf1Ug2m7TTkHf49Hu7_35zanyOQvRw_S3XArECuN7i1KSzKQHAjM30e5hgo9KgrWCySSNXBfyJ3QRgHUIyGuct6UATCEduVBuQfukY6hAl8ZN20_T2g0bFXjxnvq0DjiWKzYmYuJmQJjbJNQJXjvabAF2WW9rbr839Hxq-1dt-EcQ92A6WVbG2RMLVXe0wIf4vMzLEVopzPu_gEVUlbx5AbXVtr6nK_FS92WLfPn_0TzYkyQbH4Hj0Mm57rfk5-QghbxqZNTH2ftofSQ0wTk_wnd5UC_5WkfKUZazRMpxhAi9-XNJ3siWTrNTolvdtf57JncFQ0SVLYKCRqRQ_oqDOkn1q7w6HtqAcbQmSl7VvYwfduk8B1lwL19SjWSeJTy6oGWjlSFUL2ELxW3_lNGrEmTq7cZcbMrADZsEaNbQg5TRkC2Z9YmotjtcwhzqgJdZmVMDv-73YEb_wfTgl0yJgOnLXmnQCloM6imZa2PvMavDU=w1193-h895-no

Dit was een Suzuki GSXR 600 wiel!!

04aRaNv_EWdr7rqAvXHAT-JRDGzl8cTbYV947prfyOncOp6HuMhVCvix2v-VoBQJ5Ui8n_8-rdYio_i9MZCOHaRF496nN5wFILulRFvQh4fNaKAqAUD2MeIhPlMY0wXNE0mUf66-1ZIzf3BW8c08fCoORA_oC3v_5xg5-JgsGjw2u97ihCWbduRbKnw1rV8BHtc3cA2JvjS7JNpfgZZp4gyxrJeqEfv2id66UjKBN5DFT0Jf3beT66KwaeA5ueId0id00Vc9hfwh_zUp-7rTyf2QgKPuoLuJUc5vM4ju0Uec1WgkJ5Viw4sApibJysZIK-DsEGb2HmACOuTiS_Egcsn56OxeJp-dyWRUYi7MaEohWlMgnCJlNCWOidwE_Xzgsh6hjXUPZzQhT_oA3KPsb0uFn_RKBvVQN-m4jmvxsBK1FNazJHr3BJFizK9Kz1KczgjA5Zi5P0xMATI4B-xcZMnhlvjiqKH0MyMJPwp9-NcaOhBD3J1Kk-ADxMtLIB6U8FIy1_oBr2oNB1HdP7fDloy55s12zr9xb-FgLDKGM46hsiInpL_xiqQjOEWQk-hoFODmOuZmw11DYVeUKgt4_JwAiM_sqmg1kNQJI6D6a5RbEG16lVYQgt0IoVutuTz69zM8T8i0Uzj7C8h1j4HZUhzMF9wk06eS24MmXhWVsy70vgq-u3IxnIlFx2Ya1mZgTMmqWwKYYOiu2EJI29JsaUhZe8oGaCheXRCzuWU3py4vW90=w1193-h895-no

En een kleine schijf voor meer zicht op het fraaie achterwiel.

Was op zich een ingewikkelde ingreep, van Suzuki tandwieldrager naar Yamaha beltpoelie. Maar het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf.
Dus Raymond, nu hier genoeg gespamd, ik wens je veel succes met je aanpassingen. En je ziet het, alles is mogelijk!! Ik zet de volgmodus aan. Plaats je ook nog iets op het WSFH forum?
Dit project heb ik ook gevolgd , is erg mooi geworden!
Remschijf verkleinen vind ik zeker mooi, ik wil dan ter compensatie op de voorkant een betere remklauw er opzetten. Heb jij dat afdraaien bij kees gedaan in Dronten, ik weet dat je meerdere dingen bij hem heb laten doen. Ik had hem gebeld vandaag, maar Kees heeft een verdiende vakantie appte hij. Wat vind jij van het zelf snijden van de belt, er zit toch niet een speciale behandeling aan?
 
Vandaag heb ik wat foto's gemaakt, heb niet veel met het frame kunnen doen. Ik heb van de achter poelie de afloopring verwijderd moest wel wat hitte voor gebruikt worden.
IMG_0044.JPG

Deze ring wil ik opnieuw laten draaien, maar dan 5mm langer daardoor komt de voorste poelie 5mm naar buiten en kom je beter uit met je band in het frame. Heb een beter gevoel bij 1 geheel dan een opzet stuk.
IMG_0048.JPG

Hier komt dan een passend opvul stuk op van 5 mm, om de poellies weer uit te lijnen op elkaar.
IMG_0049.JPG

Van de achterste poelie de afloopring verwijderd en het loopgedeelte van de poelie van 40mm naar 29 mm terug laten draaien.
Draaiwerk wordt waarschijnlijk pas 2e of 3e week van januari helaas.
Voor de rest vandaag erg druk geweest met de bedrading voor de m-unit.
 
Laatst bewerkt:
Bij de voorste ring voorzichtig zijn met meer breedte. Je moet wel genoeg passing op je spiebaan houden en je moet genoeg draad overhouden voor je bevestigingsmoer en je borgplaat. Ik heb bij de Blauwe een offset poelie gebruikt, had ik zeker ruimte genoeg!
 
Zoals ik al zei, geen ervaring mee. Is het dan nog steeds verstandiger een "originele" 29mm riem te monteren ipv te gaan snijden lijkt me
Bij de voorste ring voorzichtig zijn met meer breedte. Je moet wel genoeg passing op je spiebaan houden en je moet genoeg draad overhouden voor je bevestigingsmoer en je borgplaat. Ik heb bij de Blauwe een offset poelie gebruikt, had ik zeker ruimte genoeg!
ja, klopt na goed meten kan je de borg er ook nog op zetten, je zou eventueel nog iets van je bevestigingsmoer af kunnen draaien, aangezien er aan de binnenkant nog een open ruimere ruimte zonder draad zit.
Knutsel wat vind jij van zelf opsnijden van de belt met goed gereedschap, er wordt toch niet een extra behandeling aan de belt gedaan als je dit door bijvoorbeeld Thunderbike laat doen?
 
Ik heb zelf altijd(diverse Projecten) gekozen voor een 1700 belt. Ik weet dus niet of er na het versnijden nog meer gedaan wordt. Je moet wel zorgen dat de rand mooi egaal is omdat een onregelmatigheid reden kan zijn van (verder) inscheuren of grip hebben op de rand van je achter pully. En ze zijn taai, denk dat een Stanlymes het niet gaat redden.
 
Ik heb zelf altijd(diverse Projecten) gekozen voor een 1700 belt. Ik weet dus niet of er na het versnijden nog meer gedaan wordt. Je moet wel zorgen dat de rand mooi egaal is omdat een onregelmatigheid reden kan zijn van (verder) inscheuren of grip hebben op de rand van je achter pully. En ze zijn taai, denk dat een Stanlymes het niet gaat redden.
[/QUOTE
Oke, ik zat meer te denken aan een fijne lintzaag, waar ik een goede vaste geleider opzet. Nou, ik ga daar toch eens meer naar zoeken. Het gaat me er meer om dat ik het zonde vind om iets nieuws te kopen terwijl ik het zelf heb. Maar het moet wel veilig blijven natuurlijk.
 
Een beetje zoeken en je oude belt verkopen,. kun je gewoon quiet spelen. De meeste Wildstar rijders nemen vaak een reserve belt mee op vakantie. Dus die van jouw kun je best kwijt. En jij kan hem toch niet meer gebruiken. Een overweging!!
 
Zijn de dwarsdraden van zo'n belt niet door/terug geweven? Ik zou zeker geen originele versmallen, het zou dwaas zijn risico te nemen als dat gewoon beschikbaar is.
 
Zou best kunnen, maar het geheel is daarna wel gevulkaniseerd. Thunderbike versnijdt ze ook, met garantie, dus ik denk dat het niet zo,n probleem zal zijn. Maar het kan ook zonder versnijden, dus.....
 
Ik ga toch op zoek naar een originele 1700 belt. Als ik deze 39 mm belt verkoop, zullen de kosten wel meevallen zoals knutsel aan geeft. Bedankt voor jullie inbreng.
 
Ook de 1700 belt wordt soms tweede hands aangeboden. En als je je beltspanning goed hoedt, dus niet te strak, gaat die lang zat mee. Die van mij zit er nu 120.000 km op, nog niks aan te zien. Wel je beltcover gemonteerd houden, je rijd er zo een steentje "doorheen". Maar ook dan blijft hij, afhankelijk van het gat, gewoon rijden.
 
Vandaag overleg gehad met de man die mijn poelie gaat aanpassen, nou kwamen we er achter dat we toch beter de aandrijfriem erbij kunnen hebben voor de maat. Er zit nog 2 mm meer spelling op mijn originele belt ten opzichte van de poelie wat mij ook logisch lijkt Als de belt warm wordt zal hij wel iets meer ruimte nodig hebben. Nou ben ik al een tijdje aan het zoeken naar een tweede hands belt, maar dit valt nog niet mee. Nou heb ik deze op Ebay gevonden, maar heeft iemand daar ervaring mee? Dit is geen OEM versie lijkt mij. Deze is wel 1" dus 25,4 mm maar dat lijkt mij geen probleem. Of weet iemand nog een 2e hands ?
 
Nee, dit is de belt voor de 1700, volgens de fabrikant 25,4 breed en die van de 1600 is 39mm breed. Toch zo,n 15 mm meer speelruimte.
Nu zat ik vanochtend een bakkie te doen bij mijn maat Kees IJzerman in Dronten zie ik daar een bekende pulley van een bekende Raymond te liggen. Ook toevallig!!
mc-hYBqLIHUm5ap8wbYC9kpPWJb7sw9vLv7KG6dFur8opJG3GhGovH_pFQSLi7fVK8FFHfdwdrtwuU4jym8BEQOkpqtvmg0PCCNrhw6VbiyIgQalIvDWKK1W5u229BANW2IyFWsYbloNvaHbWSFcMccL-bGj4sW-1ZEwHNMaTUKtfRd3f-MthQw6BZIq-X6nkDtd78sIgY7fs_ng042r-hNm1S67ExQbk0UH8J6mKPCtgSkES7NNV_iLX1bo6bFioUPK6HOJZNfSxOO4lXe43Zj1lmxoESk6r5olR-r1XvW_IkCJXz699JwbpkKvqGm7MPU3mF9bvkXWiEm6SspuX3dT1r9n2GVXi8J00stfuILYaGV1ShoHjA5HdLcJugrYz-rZfMtHBclyLrSRJj-EBvgYy5095HiJovnz3cUyEuJbe6iMjhcZdwTzFSqsCkFs8yXRujmS4nRZuDqgu-ZTCAihr10gEvWUwKY2yiU3Z2ZFYEbyUEjjNOWSTQLfXkQ2vC3WwEoOiUo9IqjRXET_iMbJbkPJvnyPaCiCt-IiNlMveZjMYG8U8fj2D05WpKXSigNLp3UHMYWqlca4bqrugKxIyFQs-t8-jm7VwlVIy8qjUZyf4t0dJoGpX7ZkC1EsxsjiS753Sh7eb09moWipkBQ-Rc1sEatnAEG0PAOVJicLqNfdgczoK3Q-VQGLHWq-BjmutuhkCgVcnpNfZzBPtPourkv3-l9_27PjM9N283S3n3Fn=w1193-h895-no
 
Nee, dit is de belt voor de 1700, volgens de fabrikant 25,4 breed en die van de 1600 is 39mm breed. Toch zo,n 15 mm meer speelruimte.
Nu zat ik vanochtend een bakkie te doen bij mijn maat Kees IJzerman in Dronten zie ik daar een bekende pulley van een bekende Raymond te liggen. Ook toevallig!!
mc-hYBqLIHUm5ap8wbYC9kpPWJb7sw9vLv7KG6dFur8opJG3GhGovH_pFQSLi7fVK8FFHfdwdrtwuU4jym8BEQOkpqtvmg0PCCNrhw6VbiyIgQalIvDWKK1W5u229BANW2IyFWsYbloNvaHbWSFcMccL-bGj4sW-1ZEwHNMaTUKtfRd3f-MthQw6BZIq-X6nkDtd78sIgY7fs_ng042r-hNm1S67ExQbk0UH8J6mKPCtgSkES7NNV_iLX1bo6bFioUPK6HOJZNfSxOO4lXe43Zj1lmxoESk6r5olR-r1XvW_IkCJXz699JwbpkKvqGm7MPU3mF9bvkXWiEm6SspuX3dT1r9n2GVXi8J00stfuILYaGV1ShoHjA5HdLcJugrYz-rZfMtHBclyLrSRJj-EBvgYy5095HiJovnz3cUyEuJbe6iMjhcZdwTzFSqsCkFs8yXRujmS4nRZuDqgu-ZTCAihr10gEvWUwKY2yiU3Z2ZFYEbyUEjjNOWSTQLfXkQ2vC3WwEoOiUo9IqjRXET_iMbJbkPJvnyPaCiCt-IiNlMveZjMYG8U8fj2D05WpKXSigNLp3UHMYWqlca4bqrugKxIyFQs-t8-jm7VwlVIy8qjUZyf4t0dJoGpX7ZkC1EsxsjiS753Sh7eb09moWipkBQ-Rc1sEatnAEG0PAOVJicLqNfdgczoK3Q-VQGLHWq-BjmutuhkCgVcnpNfZzBPtPourkv3-l9_27PjM9N283S3n3Fn=w1193-h895-no
Denk dat het om een misverstand gaat. Je hebt de Roadstar XV1700 Wildstar XV1600 deze hebben beide dezelfde tandriem. En dan heb je nog de Roadstar Warrior XV 1700 met 200mm achterband, deze heeft de smallere tandriem. Die in de advertentie is dus de Roadstar / Wildstar XV1700
 
Terug
Bovenaan Onderaan