Wildstar met 16" Apehanger

Bollesmurf

MF'er
14 apr 2014
34
0
Westervoort
Hallo,

Morgen mag ik na anderhalf jaar zoeken zoeken zoeken eindelijk een Yamaha XV1600 Wildstar gaan halen. Voor mij één van de mooiste fietsen die er is!

Mooie gevonden op internet met een reeks uitbreidingen die ik er graag op wilde. Lekker proefgereden, heerlijke motor en prima tip top in orde. Verkoper is ook nog eens een fijne vent :) Goeie koffie ook, haha.

Enige waarover ik twijfel is de 16" apehanger die erop zit. Voor de looks helt deze net een tikkie naar voren t.o.v. de voorvork, maar voor mijn comfort is dat net een centimeter te ver van me af.

Wat zal ik doen?
- zondigen en de ape geheel tegen de bedoelde stijl in iets dichterbij kantelen?
- of niet zeiken want wie mooi wil zijn moet pijn leiden?
- of een kleinere ape erop zetten?
- of een heel ander stuur erop zetten, wat ik ook mooi vind (suggesties van harte welkom).

Ik hoop natuurlijk op een fijne discussie hier met leuke suggesties en liefst pics.
 
Laatst bewerkt:
Ehh ape losschroeven, wat naar je toetrekken en weer vastzetten? ;)


Ah, je was nog niet klaar met je bericht :+
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een centimeter (of meer) naar je toe trekken.

Een apehanger mag ook wel recht staan t.o.v. het balhoofd.
Vind ik er zelfs beter uitzien.

En als het niet bevalt, kun je altijd nog een ander stuur aanschaffen :).

Mvg, Wim
 
Laatst bewerkt:
tja , smaken verschillen , mijn apehanger staat ook naar voren en ik vind dat er persoonlijk mooier uit zien , maar goed , waar blijven de foto`s?? :-)
 
Niet echt een constructieve bijdrage, maar ik ben persoonlijk van mening dat een Ape niet thuishoort op een motor. Nu zullen er uiteraard een hoop rijders over me heen vallen, maar dat mag natuurlijk in dit land en op dit forum. Het staat misschien wel "VET", maar een mooie haarspeld neem je niet echt lekker met zo,n stuur.
Maar als hij er dan op zit, moet het natuurlijk wel stroken met de rest. En dan moet hij in lijn staan met de voorpoten. Het gaat uiteindelijk om de "looks". En als hij dan voor het beter hanteren naar je toe gekanteld moet worden, is hij voor jou te lang en moet je naar een kortere.
 
ik heb mijn standaard halve ape met riser (2"verhoogd en 1"pull back), op snelweg lekker onderuit, bij bochten rechtop zitten om strakke bochten te kunnen nemen. Verder rij ik al jaren met ape omdat het hoger is dan de buitenspiegel van de auto en lager is dan die van de vracht auto. Het enig dat mijn stuur nog tegen klap is die van de SUV :( . Dus tijdens file rijden gaat het makkelijker.

Het makkelijkst is je bestaande riser vervangen door dezelfde hoogte maar 1 a 2" pullback, dan komt het dichterbij jou te staan.
 
heb deze gemonteerd , is voor mij persoonlijk een stuk beter sturen dan een beachbar ofzo die ik eerst had gemonteerd, en de zithouding is ook nog eens beter ( 1.80 m)

1-1/4" WIDE BODY APE HANGER, CHROME 11 inch rise x 31,50 inch wide x 14,25 inch center, 8,5 inch pullback.

901410k.jpg
 
Niet echt een constructieve bijdrage, maar ik ben persoonlijk van mening dat een Ape niet thuishoort op een motor. Nu zullen er uiteraard een hoop rijders over me heen vallen, maar dat mag natuurlijk in dit land en op dit forum. Het staat misschien wel "VET", maar een mooie haarspeld neem je niet echt lekker met zo,n stuur.
Maar als hij er dan op zit, moet het natuurlijk wel stroken met de rest. En dan moet hij in lijn staan met de voorpoten. Het gaat uiteindelijk om de "looks". En als hij dan voor het beter hanteren naar je toe gekanteld moet worden, is hij voor jou te lang en moet je naar een kortere.
Smaak natuurlijk :)
Ik vind een hoger stuur dat in lijn staat met de vork weer geen gezicht :)

@ts: zo maken dat jij een lekkere zit hebt. Looks is leuk, maar lekker rijden is leuker :Y
 
Maar als hij er dan op zit, moet het natuurlijk wel stroken met de rest. En dan moet hij in lijn staan met de voorpoten. Het gaat uiteindelijk om de "looks". En als hij dan voor het beter hanteren naar je toe gekanteld moet worden, is hij voor jou te lang en moet je naar een kortere.

Neen , is niet zo , ik veronderstel dat je zelf nooit met ape gereden heb ??

Een ape is HEEL confortabel om te rijden , als je snelle korte bochten wilt dan moet je maar een cbr , zzr , fireblade enz ......
En naar ne toe gekanteld is een apsolute no no :N :N
 
Ik heb inderdaad niet zelf de ervaring, gelukkig, maar van mederijders op Wildstar en Warrior. Uiteindelijk gaan ze dan toch voor comfort, met name in de bergen. Ik kan me goed voorstellen dat hier in Nederland, snelweg, stadsverkeer het best aardig zit en stuurt. Maar zeker niet voor mij, handen aan een stuur boven mijn schouders voelt gewoon niet lekker, versleten werk.
Misschien zit ik een beetje vast in mijn eigen motorbeleving, maar ik vind het er ook niet uitzien.(persoonlijke mening).
 
Laatst bewerkt:
niks mooier als een dikke ape op een cruiser ..

voor de TS .. lekker het stuur zo zetten dat het voor jouw comfortabel rijd .. en anders idd een ander stuur wat je ook mooi vind..

de mening van anderen vragen mag maar heb je niks aan wat voor de 1 mooier en lekkerder rijdt is misschien voor de ander helemaal niks.

kijk naar wat jezelf mooi vind en wat voor jouw het lekkerste zit ..
 
een ape moet ook niet boven je schouders uit komen , beetje de zelfde hoogte is het beste ,
ennuh je mag het wel eens op die van mij proberen hoor knutselsmurf , misschien zie je dat het licht wel :-)
 
Hartelijk dank voor het aanbod, Rene, maar ik heb nu een voor mij heerlijke houding, waarbij ik het in de toer vorig jaar 5800 km goed kon uithouden en dit jaar gaan we voor de 7850 km.
Ik heb wel proef gezeten op de "Ape,s" binnen de club, maar het kon mij niet bekoren. Ik denk ook niet dat het bij mijn Roadstar zal passen.
IMG_2831b.jpg

Maar ik wens iedereen een prettige rijhouding toe, want het rijden moet wel plezier opleveren. En dat doet het bij iedereen op zijn eigen manier.
 
de mening van anderen vragen mag maar heb je niks aan wat voor de 1 mooier en lekkerder rijdt is misschien voor de ander helemaal niks.

Je hebt groot gelijk, maar het is wel leuk om een discussie te volgen waarin eigenlijk iedereen gelijk heeft, vind je niet? *O*

Vandaag de motor gehaald en zo'n anderhalf uur mee gereden. Heb na ongeveer een half uur rijden toen ik zeker wist dat niemand me kon horen ff keihard zitten gillen van plezier, haha. Kreeg gelukkig geen vliegen in mijn b*k :9

De ape is vet. Ik vind 'm absoluut goed staan op de Wildstar. Maar qua comfort sluit ik me voorlopig bij Knutselsmurf aan. Moet wel de kanttekening plaatsen dat ik ook nog even aan de motor moet wennen. Ik kom per slot van rekening van een Intruder 700 ineens op zo'n machtig monster te rijden.

Met de armen recht lijkt een ape me prima rijden. De ape die er nu op zit is voor mij net iets te hoog, dus ik ga op korte termijn zeker het stuur aanpassen. Met een laag breed stuur wordt de motor niet minder mooi, maar ook een iets kleinere ape sluit ik nog niet uit.

Voorlopig nog even aan mijn ape slingeren dus en binnenkort naar een motor zaak om stuurtjes 'droog' te proberen. Kijken wat mooi staat en wat mijn comfort kan verhogen.

Bedankt voor jullie eerlijke respons. Het blijft bijzonder om een ape te zien, maar ook om de passie in dit forum mee te maken.

Bolle

Edit: Oh, zal nog even kijken of ik wat fotootjes kan maken morgen om hier neer te kwakken.
 
Laatst bewerkt:
Droog proberen is een aardige start, maar er zijn niet veel motorzaken die veel verschillende sturen hebben liggen.
Een aardige optie zou zijn om te gaan zitten op diverse Wildstars met verschillende sturen. Je zou een keer als "gast" mee kunnen rijden met een Ride-Out met de WSFH. Dat is zonder enige verplichting en dan heb je misschien wel 25 verschillende sturen bij elkaar, geplaatst op een Wildstar. Kun je ook nog iets zien van de "looks" en meten hoeveel "pull back"in je stuur en/of in je risers je zou moeten hebben. Voorafgaand aan de rit, tijdens de lunchpauze en na de rit zou je dan eens kunnen gaan zitten en passen.
Meer rendement als bij een motorzaak beginnen. Daar zul je dan mogelijk wel eindigen of een vraag uitzetten bij de club.
En de meeste hebben allemaal met hetzelfde bijltje gehakt om uiteindelijk die ene, voor jou juiste zit te vinden. Zadel, stuur, risers of verzeten floorboards hebben allemaal zo hun eigen invloed op je zit.
Heb zelf de nodige motoren aangepast op dit gebied.
Veel succes bij je keuze, Bolle.

PS, Westervoort is niet zo ver hier vandaan.
 
Laatst bewerkt:
ben ook wel benieuwd naar de foto`s , een ape is inderdaad iets waar je van moet houden , maar ja , dat is met bier ook :-)
ennuh , knutselsmurf , je hebt helemaal gelijk hoor , een ape zou inderdaad niet staan op jou motor , die is perfect zoals hij is , ieder zijn ding , ik heb nu net een yamaha afgebouwd waar een ape totaal niet op zou staan en heb er nu clipons op gezet , het ligt ook heel erg aan het model van de motor
 
Hoi, hoop dat het werkt. Ben zo vrij geweest om de foto's van de advertentie van de vorige eigenaar te laten zien. Weet even niet of ik het delen vanaf Google drive goed doe zo, maar de map waar deze foto's instaan is open voor iedereen. Als ze niet werken is dit de link voor de map met de foto's: https://drive.google.com/open?id=0B...2s3TlcxX1VNOXNlOUM3eGJzRlBINERUREE&authuser=0

open

open

open


Dit is 'm dus. Deze Wildstar had al een boel verfraaingen die ik graag op de Wildstar zou willen hebben. Aangepaste uitlaat, Luchtfilter, Whitewalls, Knippers, Chromen handvaten, lekker kaal kontje :)
 
Die zou ik er ook afhalen. Mini ape kan, laagbreed kan ook. Kijk wt je zelf het mooist vind, en ook belangrijk, het lekkerst zit/rijd/stuurt! :]

Verder een dikke vette fiets hoor! :Y
 
Yep, mooie fiets, dat stuur is eeen beetje OTT :).

Groetjes, Wim
 
Terug
Bovenaan Onderaan