Wildstar met 16" Apehanger

Vandaag stuur iets naar me toe gezet, maar 't is nog steeds niet optimaal qua houding. Beetje vermoeiend zelfs, dus hij gaat eraf. It's final })
 
met alle respect voor die fiets, maar zo'n stuur lijkt me per definitie vermoeiend rijden? :+. Nadruk op 'lijkt' want nooit met zoiets gereden :)
 
Mooie brommer ! Dacht eerst het is mijn ex- Wildstar maar deze heeft het AIS systeem er nog opzitten...... maar die ape is idd een echte hanger.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ook een 16 inch ape op mijn Dragstar , geen seconde spijt van gehad.

Ieder zo zijn smaak, gewoon doen waar jij je het beste mee voelt.
Anders reden we allemaal met dezelfde motor :+
 
Dat is inderdaad het enige, juiste antwoord, zoveel smaken, zoveel verschillende motoren, gelukkig.
apehangers-2.jpg


Sommige gaan voor extreem!!
 
Dat vindt weer een hele uitdaging om op te rijden 😎
 
Hier rijdt een maatje van me mee:

Ik vind dat niks, maar hij vind het prettig rijden.
 
Bloed trekt uit je armen, etc etc, broodje ape verhaal.
Je handen komen wellicht boven je schouders uit, maar dat is maar een paar graden.
Ik heb een paar jaar met 16" apes gereden
Nooit ergens last van gehad, ook niet in je rug als je een flyscreen hebt.
Ik ben er zelfs mee naar Zuid-Frankrijk geweest, en het was zelfs met hele dagen in het zadel, 1 van de meest comfortabele sturen ooit gehad, beter dan de 12" apes die ik er nu op heb.
Ik had de 16" er af gehaald om wat minder de aandacht te trekken.
Ik ben met de 12" ook naar Zuid-Frankrijk en Spanje geweest, maar kreeg nu wel wat last in m'n schouder na lange etappes.
Het is niet echt een verbetering dus.
 
Laatst bewerkt:
Very very very nice bike !!!!!!!
Hij had vandaag een 'dingetje' :X

Risers afgebroken met 80 km u.
Wonderlijk recht gebleven, door sierkapje.

1x riser gebroken, 1x bout in riser das ong een m12......
 
Wel een beetje off topic, maar wel in relatie tot het stuur. Waar wij ook iets aan hebben is info. Wat was de oorzaak, slecht materiaal, merk motor, slecht gemonteerd enz, enz, enz.
Ik kan me niet voorstellen dat er zo,n radicale stuurbeweging gemaakt kan worden dat er iets afbreekt. En bij zo,n eventuele stuurbeweging blijf je zeker niet rechtop.
 
Laatst bewerkt:
Wel een beetje off topic, maar wel in relatie tot het stuur. Waar wij ook iets aan hebben is info. Wat was de oorzaak, slecht materiaal, merk motor, slecht gemonteerd enz, enz, enz.
Ik kan me niet voorstellen dat er zo,n radicale stuurbeweging gemaakt kan worden dat er iets afbreekt. En bij zo,n eventuele stuurbeweging blijf je zeker niet rechtop.
Ik den kop metaal moeheid.
Motor is ooit omgevallen, en het stuur heeft een tik gehad. Dat heeft effect op die risers.

De risers waren van staal, bouten ook. Als de één gaat, gaat de ander mee.

Zaten ook nog in floppy Harley rubbers, dus hebben lekker zitten wrikken.

En wss ook te hard aangedraaid.

Al met al linke soep, en dikke pech. Flinke schrik. En iets om in de gaten te houden.
 
Wel een beetje off topic, maar wel in relatie tot het stuur. Waar wij ook iets aan hebben is info. Wat was de oorzaak, slecht materiaal, merk motor, slecht gemonteerd enz, enz, enz.
Ik kan me niet voorstellen dat er zo,n radicale stuurbeweging gemaakt kan worden dat er iets afbreekt. En bij zo,n eventuele stuurbeweging blijf je zeker niet rechtop.
Is dat niet de hefboom werking? Als je zo'n fiets zo regelmatig over een drempel of een hellinkje duwt, komen er wel behoorlijke krachten op de risers. Kan me voorstellen dat dat op gegeven moment schade kan toebrengen...
 
Is dat niet de hefboom werking? Als je zo'n fiets zo regelmatig over een drempel of een hellinkje duwt, komen er wel behoorlijke krachten op de risers. Kan me voorstellen dat dat op gegeven moment schade kan toebrengen...
Absoluut.
 
Zaten ook nog in floppy Harley rubbers, dus hebben lekker zitten wrikken.

En wss ook te hard aangedraaid.

.

Denk de grootste boosdoener. Slappe rubbers in balhoofdplaat en dan ga je al snel de boel strakker zetten om dat te proberen op te lossen. Gaat niet, andere bussen inzetten en probleem over. (streetbob, u wel bekend, ook gelijk andere bussen in gedaan)

Ik rij trouwens al heel veel jaren met ape's, hoog en laag, nog nooit problemen gehad. Wel eens moeite gehad om het goed vast te krijgen. Goede risers en ribbels op stuur doet wonderen. Zou op een chopperachtig ding niets anders willen.
 
Laatst bewerkt:
Nee, helemaal niet. Je kunt met de risers nog omhoog en Pull-back creëren. Maar niet alle risers kunnen op de plaats van de originele en dan ook het comfort van de rubber bussen handhaven.
Ik heb mijn risers koud op de bovenste kroonplaat zitten, breed stuur, maar dan wel dempers in de uiteinden gelast. Compenseert de meeste trillingen, spiegels blijven helder beeld geven.
Maar ik zou toch eerst eens wat gaan meten voordat ik ging aanschaffen. Dan heb je in ieder geval een duidelijk beeld en dan kun je het gewenste stuur gewoon meten, breedte, hoogte en diepte. En als je dat combineert met risers "zit" je altijd goed.
Anders kom je hier eens meten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan