Wildstar/Roadstar liefhebbers.

Knutselsmurf2

MF veteraan
13 jun 2008
1.306
30
63
Midden van het Land
photos.google.com
Hier dan een aftrap om de liefhebbers van dit betrouwbare model van Yamaha bijeen te brengen, als merk/type discussie binnen het overkoepelend onderwerp Choppers, cruisers en customs. En omdat we aan deze kant van de grote plas voor het overgrote deel op een Wildstar zullen rijden schaar ik de Roadstar, de Amerikaanse uitvoering, Star motor, hier ook onder.
Voor de specificaties verwijs ik naar deze site.
2002 Yamaha XV 1600 A Wild Star


De standaard uitvoering, zoals hierboven is een mooie, klassiek ogende V-Twin . Het model leent zich erg goed om kleine aanpassingen of ingrijpende verbouwingen uit te voeren.
Bopper, Solo motor, minder is meer, Full dressed of te gebruiken als uitgangspunt voor een "echte custom".

Achterzijde aangepast met Suzuki wielen, van 130 breed naar 240 breed.

Bagger style, met fairing, koffers.

Of als basis voor een "Full Custom".

De mogelijkheden zijn onbegrensd!!
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: B0az en Troubleman

Rick-M

MF veteraan
Donateur
2 apr 2010
2.199
58
27
Twente
Mooie apparaten. Binnenkort zelf eens een paar mooie foto's maken. Maar nu zit ik zelf met een probleem. Het dimlicht werkt niet. De vorige eigenaar heeft de running lights op een beun manier verwijderd. Dus ik vermoed dat het daar ergens in zit.

De stuurschakelaar heb ik schoongemaakt, dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan. Morgen eens even met de multimeter rondgaan
 

Rick-M

MF veteraan
Donateur
2 apr 2010
2.199
58
27
Twente
Maar goed, het dimlicht werkt weer. Bleek toch in het werk van de vorige eigenaar te zitten. Ik zag al een verbinding met wat krimkous erover in de plusdraad van het dimlicht. Dus ik wil het krimkous wegsnijden en voordat ik het wist had ik 2 draden in m'n handen. Bleek dat de draden alleen aan elkaar getwist waren. Even solderen en een nieuw kousje erover en het deed weer.

Maar nu zit ik nog met de knipperlichten. Er zitten alleen bar-end knipperlichten op en dat vind ik prima, ze schijnen ook naar achteren. Maar nu knipperen ze te snel. Is het een kwestie van weerstanden tussen de draden te zetten die naar de knipperlichten achter gaan?
 

Rubbere Ronnie

MF veteraan
28 jan 2004
4.686
14
39
in de buurt van Enschede
Hier dan een aftrap om de liefhebbers van dit betrouwbare model van Yamaha bijeen te brengen, als merk/type discussie binnen het overkoepelend onderwerp Choppers, cruisers en customs. En omdat we aan deze kant van de grote plas voor het overgrote deel op een Wildstar zullen rijden schaar ik de Roadstar, de Amerikaanse uitvoering, Star motor, hier ook onder.
Voor de specificaties verwijs ik naar deze site.
2002 Yamaha XV 1600 A Wild Star


De standaard uitvoering, zoals hierboven is een mooie, klassiek ogende V-Twin . Het model leent zich erg goed om kleine aanpassingen of ingrijpende verbouwingen uit te voeren.
Bopper, Solo motor, minder is meer, Full dressed of te gebruiken als uitgangspunt voor een "echte custom".

Achterzijde aangepast met Suzuki wielen, van 130 breed naar 240 breed.

Bagger style, met fairing, koffers.

Of als basis voor een "Full Custom".

De mogelijkheden zijn onbegrensd!!
Leon, jij bent Nog steeds de meeste enthousiaste wildstar rijder die ik ken (alleen maar goed natuurlijk)

Ben zelf dus ook een oud wildstar rijder, heb er zelfs een paar gehad en moet eerlijk bekennen dat die veel lekkerder reed dan mijn huidige motor.
Dus mocht iemand overwegen een wildstar te willen kopen dan kan ik dat alleen maar aanraden.
 

Knutselsmurf2

MF veteraan
13 jun 2008
1.306
30
63
Midden van het Land
photos.google.com
Afgelopen weekend nog een nieuwe Wildstar rijder op weg geholpen. Ik ben Marcel tegengekomen op de Big Twin beurs in Houten. Had zijn zinnen gezet op een Wildstar met 240 achterkant. En er zijn vele wegen om daar te komen. Marcel had gekozen voor een defecte Wildstar uit België en een motorblok uit de USA.

Goed verpakt motorblok.
Beide zijn uiteindelijk beland in mijn veel te kleine garage om hier het blok te wisselen en zo mogelijk met een rijdende motor huiswaarts te gaan.

De veel te kleine garage, de racefietsen en de aanhanger van mijn Roadstar staan buiten.
Blok gedeeld, anders gaat het niet passen. Moet er in twee delen uit en ook weer in.

En na een totaal van 8 uur sleutelen en wat kleine problemen van de vorige eigenaar opgelost te hebben was dit op zondagmiddag het resultaat.

klik!!
rijden met die hap!!
 

Rick-M

MF veteraan
Donateur
2 apr 2010
2.199
58
27
Twente
Dat is geen kleine ingreep. Waarom was er voor deze oplossing gekozen en niet voor een 'werkende' Wildstar?
 

Knutselsmurf2

MF veteraan
13 jun 2008
1.306
30
63
Midden van het Land
photos.google.com
Met name de hele "achterwiel set-up was doorslaggevend. Nu heeft hij voor minder dan €4000 een goed lopende Wildstar, 240 achterwiel, waar natuurlijk nog wel wat "optisch" werk aan zit. Zo maakt iedereen keuzes op bepaalde argumenten.
 

Rick-M

MF veteraan
Donateur
2 apr 2010
2.199
58
27
Twente
Ik ga binnenkort de Wildstar een beurt geven zodat ik weet dat hij klaar is voor komend seizoen. In het wph staat dat er 20W40 voorgeschreven wordt. Klopt dit nog of zijn de W* rijders op wat anders overstapt? En zijn er nog speciale punten die ik langs moet lopen? Ik las bijv op het W* forum dat de pulleymoer wel eens los wou lopen.
 

Knutselsmurf2

MF veteraan
13 jun 2008
1.306
30
63
Midden van het Land
photos.google.com
Na het uitkomen van het manuel is er wel een en ander veranderd in de oliesoorten. 20W40 is goed, maar ik ben zelf, zoals vele binnen de club overgestapt naar 10W40.
En inderdaad, de pully moer altijd even controleren. En dan de borgplaat, die omgevouwen zit tegen de moer ook weer goed aankloppen. Advies is om hem te vernieuwen, maar zo'n ring kost al gauw €15 voordat je hem thuis hebt. Doe er zelf meestal een beetje Soft Loc op.
 

Rick-M

MF veteraan
Donateur
2 apr 2010
2.199
58
27
Twente
Dit weekend weer even met de motor bezig geweest. Het windscherm en de tassen gemonteerd om te kijken hoe het staat.
IMG_20190209_120142.jpg

Toen kwam ik deze kabel en stekker tegen. Uiteinde was gewoon afgeknipt Zat aan de linker kant van het balhoofd en gaat daar verder onder de tank. Iemand een idee waar dit van is? IMG_20190210_181233.jpg
 

Knutselsmurf2

MF veteraan
13 jun 2008
1.306
30
63
Midden van het Land
photos.google.com
Ik zie dat hij vanaf onderen komt of verdwijnt. De enige kabel die ik daar ken als standaard is de remlichtschakelaar. Maar niet met een rood-groene kleur. Misschien een voeding van een verwijderde navigatie van een vorige eigenaar?
Ben overigens zelf wel liefhebber van een scherm op een Wildstar, ondersteund de klassieke uitstraling. En ik heb helemaal niks met fairings. Wildstar in mijn beleving, gespaakte wielen (lastig onderhoud), mooie leren tassen en een groot scherm, comfortabel. En het liefst veel bling, bling.
 

Rick-M

MF veteraan
Donateur
2 apr 2010
2.199
58
27
Twente
Het was een rood/groen/witte kabel die overging in een rood/groen/zwarte kabel. Hij zat aan de rechter bobine gemonteerd, dus ik ga er van uit dat er ooit een toerenteller gemonteerd heeft gezeten.

IMG_20190214_172724.jpg
 

Rick-M

MF veteraan
Donateur
2 apr 2010
2.199
58
27
Twente
Nee, het uiteinde was afgeknipt en onafgewerkt achter de tank gepropt.

Edit: ik begrijp nu je bericht pas... De kabel ging niet naar onderen. Zo had ik hem in m'n handen. Kabel was opgeborgen in één van die klemmen voor de kabelboom
 
Laatst bewerkt:

Firebird76

Rookie
14 okt 2018
17
0
Goedenavond allen,
Morgen is het dan D-day. Ik ga mijn Roadstar ophalen!!! Bouwjaar 2004 met nog geen 20000 km op de teller.
Het weer zit mee dus ik ga maar eens goed kennis maken.
Voor 45 euro heb ik een All risk verzekering(via schade vrije jaren van mijn vrouw).
Het enige wat ik er nog snel op wil hebben zijn highway bars. Als iemand mij een goede kant op kan sturen, of iemand heeft ze liggen en wil er vAn af, yes please ik neem ze graag over.
Greetz!
 

Bijlagen

Firebird76

Rookie
14 okt 2018
17
0
Mijn “Star” is inmiddels thuis. Vandaag een paar honderd kilometer getoerd. Begin er al aardig aan te wennen.. wat een geweldige machine en wat een geluid komt er uit de standaard uitlaten. Mooi donker, i love iT!

Wat mij nu pas opviel is dat de voorband ongelijkmatig is versleten..(michelin com. II) waar kan dat aan liggen?
Ik wil hem gaan vervangen met een band die juist op nat wegdek goed bekend stAAT. Volgens mij is de Bridgestone exedra max hier goed voor. Kan het kwaad voor en achter verschillende merken te hebben? De achterband is ook michelin com.II. Met voldoende profiel.

Het andere wat op valt is de de koppeling zo licht is.... ik las dat dit door sommige als redelijk zwaar werd omschreven. Of kan een lichte koppeling een indicatie zijn voor versleten onderdelen. ?

Anyway hier nog een plaatje en alvast bedankt voor een evtz reactie.
2CCB6F35-FECA-48BA-A475-06DB9188691D.jpeg