Wildstar/Roadstar liefhebbers.

Voor diegenen die het AIS van hun starbike af willen halen, hier de best werkende truc met dank aan knutselsmurf:

-de avond voor de werkzaamheden spuit je de knietjes van het AIS in met goeie penetreerolie
-men neme een griptang van goeie kwaliteit
-tang goed haaks vastknijpen op de knietjes en heen en weer bewegen tot de knietjes bewegen
-je haalt vervolgens de stelschroef uit de tang
-je vervangt die voor een draadeind (met dezelfde draad uiteraard) waar een 16 mm moer aan gelast is
-de griptang met dit draadeind knijp je dusdanig vast aan de knie van het AIS dat de bekken van de tang een beetje blijven haken achter de haakse uitloper van het knietje
-vervolgens koppel je (in mijn geval een home-made) slagtrekker aan de gelaste 16 mm bout......en rammen maar!

De voorste was de eerste die ik deed, dus met die heb ik “ervaring” op moeten doen. Die had ik gewoon rechtstandig op het knietje gezet en met elke drie klappen met de slagtrekker gleed die eraf. Uiteindelijk heb ik dus de tang er dusdanig hard op geknepen en enigszins laten haken achter de haakse uitloper van het knietje, dat het met twee klappen gebeurd was! De achterste was echt een fluitje van een cent. Knietje heen en weer bewegen, tang erop iets hakend achter de haakse uitloper, slagtrekker eraan draaien en met drie niet eens zo harde klappen lag ie eruit.

Hieronder een paar foto’s van deze constructie:
 

Bijlagen

  • A2D88830-292F-4430-836B-3206145336FE.jpeg
    A2D88830-292F-4430-836B-3206145336FE.jpeg
    394,9 KB · Weergaven: 14
  • 779E460E-C41D-47D6-99C0-0BC847908160.jpeg
    779E460E-C41D-47D6-99C0-0BC847908160.jpeg
    359,5 KB · Weergaven: 15
  • 5C643077-75EA-4CE0-997A-E2A77918AE6C.jpeg
    5C643077-75EA-4CE0-997A-E2A77918AE6C.jpeg
    354,5 KB · Weergaven: 16
...en dan ziet e.e.a er uiteindelijk zo uit:
 

Bijlagen

  • B7D4A00D-65A3-47D5-9913-FA9F3AAF985F.jpeg
    B7D4A00D-65A3-47D5-9913-FA9F3AAF985F.jpeg
    227,5 KB · Weergaven: 19
Even wat showen.

Mijn bike voorzien van een apehanger van 30cm gemonteerd op een originele riser. Even los van dat ik de motor er vele malen beter uit vind zien, het geeft mij ook een betere zitpositie en daardoor meer rij genot. 2 grote verbeteringen dus.

Ik had een riser van 20cm met pullback. Ik hing daardoor teveel achter over.
De remolieleiding en koppelingkabel staan strak met Minimale ruimte over. Dus voor het mooie die nog eens met een cm of 2 verlengen. Other than that, zijn deze 50 euro wel besteed!

update; mooie subtiele spiegels kwamen vandaag binnen. Kleed mooi af en het oog gelikter.

Volgende project op het lijstje is een barnet clutchkit installeren.

Geniet van het weer mensen!!! Het kan weer!
 

Bijlagen

  • 44257771-4106-4908-B28D-2A5DB8147D09.jpeg
    44257771-4106-4908-B28D-2A5DB8147D09.jpeg
    290,3 KB · Weergaven: 26
  • 98A15A4B-4A39-4D86-9FB3-41ADD98403A4.jpeg
    98A15A4B-4A39-4D86-9FB3-41ADD98403A4.jpeg
    659,2 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Goed bezig. Een riser van 20 cm heb ik overigens nog nooit gezien.🤣En inderdaad, als je het helemaal goed wilt doen moet het er ongeveer zo uitzien. En dan de elektra door het stuur.👌👌
Maar op dit moment zijn de koppeling en gaskabels verlengd moeilijk te krijgen. Remleiding wel, in alle kleuren.😉
ACtC-3fjMVnrKPKNevTM8IzhUM1s1reLUCXYTotdMJt0qcJKC2IBrV2fS92Dk23mPHZLIcIVLRfzPRDq0FE4yfUjgIe3e3unmTelpqnGUb830_IEH4-nkj7dUWqJNjAfM9HYAOzZ2ri7cjtdJdNfucrTxkrE=w1193-h895-no
 
Hi, Leuk onderwerp de Wildstar motoren!
En mooie foto's van de motoren!!🙌😃

Ik ben redelijk nieuw hier maar heb al wat vruchten kunnen plukken van gestuurde linken en telefoon nummers van mensen die wat moois kunnen maken voor de wildstars en andere motoren.

Hieronder een glimp van m'n pas gekochte wildstar xv1600, welke in 2010 compleet verbouwd is.
Als trotse eigenaar wil ik hier en daar nog wel wat aanpassen zoals het zadel en een belly pan (die bijna niet aan te komen is, dus suggesties zijn welkom!)
Tevens ook nog een claxon gemonteerd, deze was na de verbouwing niet meer aanwezig 🥴

Ook slipt m'n koppeling kwam ik gister achter, vooral bij hoge versnelling en dan vol gas slipt ie redelijk.
Dus als iemand daar een oplossing voor heeft hoor ik het graag, ook als iemand dat kan fixen voor me.
Ben wel handig maar niet in dat soort dingen🙄

Grtz en drive safe!!

IMG_6225.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo, Jeroen, welkom in dit topic. Ik heb dat een keer opgestart , 2019.
Er zijn nu ook Facebook pagina's waar ook veel gelijkgestemde informatie en tips uitwisselen.
Je hebt het over twee sporen, Customizen en onderhoud.
Claxon is geen probleem, Belly pan is een ander verhaal. Maar ook daar zullen wel oplossingen voor zijn. Koppeling is onderhoud, dat zijn slijtage delen, kwestie van vervangen. Heb er dit jaar al twee vervangen.
De XV1600, of die nu Wildstar heet(Europa) of Roadstar (USA), het zijn beide in mijn beleving de meest betrouwbare motoren die ik ken. Rijd ze al sinds 2007, waarbij de Roadstar inmiddels de 120.000 km is gepasseerd en het blok alleen open is geweest voor een set koppelingsplaten. Verder nog nooit een storing gehad. Ben daar zo verliefd op geworden dat ik in 2005 gestart ben met een zelfbouwer op basis van dit blok. 5 Jaar over gedaan, maar het resultaat mag er zijn.
Roadstar.jpg

De Roadstar, mijn reisgenot met 120.000 km op de teller.
ACtC-3ctAsW0HegTUrfBOJDBmURy6kXHXLxeZlYjTGo0A4aarRALOo6PvvvvqguZNwZYRVwtgBzRH9wYDWejgMRDC78xd8Uiwy60bxP15brlZ0lEt2H2_TdcERqSHbFuc2muwYCJC4cNHM-hWM6LgB4gBK2l=w1341-h895-no

En mijn trots, volledig zelfbouw, One Off A Kind.

XV 1600 kan ik inmiddels dromen. Sleutel erg veel aan deze motoren, met dien verstande dat zich dat sterk beperkt toto voor, najaar en winter. Met mooi weer liever niet in de garage, maar op pad.
Voor meer gelijkgestemde kijk gerust eens hier.

Staan ook veel foto's van mijn sleutelactiviteiten.😊👍
 
Hallo, Jeroen, welkom in dit topic. Ik heb dat een keer opgestart , 2019.
Er zijn nu ook Facebook pagina's waar ook veel gelijkgestemde informatie en tips uitwisselen.
Je hebt het over twee sporen, Customizen en onderhoud.
Claxon is geen probleem, Belly pan is een ander verhaal. Maar ook daar zullen wel oplossingen voor zijn. Koppeling is onderhoud, dat zijn slijtage delen, kwestie van vervangen. Heb er dit jaar al twee vervangen.
De XV1600, of die nu Wildstar heet(Europa) of Roadstar (USA), het zijn beide in mijn beleving de meest betrouwbare motoren die ik ken. Rijd ze al sinds 2007, waarbij de Roadstar inmiddels de 120.000 km is gepasseerd en het blok alleen open is geweest voor een set koppelingsplaten. Verder nog nooit een storing gehad. Ben daar zo verliefd op geworden dat ik in 2005 gestart ben met een zelfbouwer op basis van dit blok. 5 Jaar over gedaan, maar het resultaat mag er zijn. Bekijk bijlage 1620895
De Roadstar, mijn reisgenot met 120.000 km op de teller.
ACtC-3ctAsW0HegTUrfBOJDBmURy6kXHXLxeZlYjTGo0A4aarRALOo6PvvvvqguZNwZYRVwtgBzRH9wYDWejgMRDC78xd8Uiwy60bxP15brlZ0lEt2H2_TdcERqSHbFuc2muwYCJC4cNHM-hWM6LgB4gBK2l=w1341-h895-no

En mijn trots, volledig zelfbouw, One Off A Kind.

XV 1600 kan ik inmiddels dromen. Sleutel erg veel aan deze motoren, met dien verstande dat zich dat sterk beperkt toto voor, najaar en winter. Met mooi weer liever niet in de garage, maar op pad.
Voor meer gelijkgestemde kijk gerust eens hier.

Staan ook veel foto's van mijn sleutelactiviteiten.😊👍
Hi knutsel ( echte naam weet ik dus niet:-))

Ja zag al het een en ander voorbij komen in voorgaande berichten, Nice!

en ja een hele mooie zelfbouw motor en reis genoot!!!👌🙃 Mag je trots op zijn!!
Mijn oude was ook een tour buffeltje, een vl800, met batwing ;-)

Claxon is reeds geplaatst, probleem was niet de claxon zelf plaatsen maar de electro naar de claxon toe, die was nergens te bekennen dus moest even uitgezocht worden.
de bellypan ben ik aan het zoeken en kwam uit bij plastic4bikes, maar die hebben nog geen reactie gegeven helaas, dacht misschien past de bellypan voor de xv1700 ook op de 1600.

Als ik het goed begrijp sleutel jij ook voor anderen ? althans de koppeling of veer ? mijn motor is van 1999 en heb ook gelezen dat de veer oid dan te zwak is voor het koppel van de motor. dus ben ook op zoek naar iemand die dat kan fixen, of zelfs beter kan maken zodat ik optimaal kan gaan genieten van de motor.
Zadel staat ook gepland voor aankomende weken, gister weg geweest voor het uiterlijk en stof, as dinsdag wordt de planning gemaakt voor het daadwerkelijk maken van het nieuwe stevigere zadel, in Veldhoven.
Als ie klaar is zal ik zeker wat foto's plaatsen!

Afijn, hij rijdt iig heerlijk met een leuk geluid! ;-)
 
Goed bezig. Een riser van 20 cm heb ik overigens nog nooit gezien.🤣En inderdaad, als je het helemaal goed wilt doen moet het er ongeveer zo uitzien. En dan de elektra door het stuur.👌👌
Maar op dit moment zijn de koppeling en gaskabels verlengd moeilijk te krijgen. Remleiding wel, in alle kleuren.😉
ACtC-3fjMVnrKPKNevTM8IzhUM1s1reLUCXYTotdMJt0qcJKC2IBrV2fS92Dk23mPHZLIcIVLRfzPRDq0FE4yfUjgIe3e3unmTelpqnGUb830_IEH4-nkj7dUWqJNjAfM9HYAOzZ2ri7cjtdJdNfucrTxkrE=w1193-h895-no
Ok ok , Ik ben er dus nog niet
😂
extra projectje toegevoegd.
 
Goedemorgen allemaal,
Ik mag me sinds het weekend ook een wildstar eigenaar noemen ! Wat een heerlijke fiets 🙏🏼Nog niet veel foto’s maar wel deze met me dochter echterop 😊
 

Bijlagen

  • 7E708FC8-D5F8-437C-8689-D5153342F030.jpeg
    7E708FC8-D5F8-437C-8689-D5153342F030.jpeg
    152,6 KB · Weergaven: 32
Ik kan je er gerust mee feliciteren. Als je van motorrijden houd en geen snelheidsrecords wil breken of je knee-sliders aan de grond wilt hebben is dit de juiste keuze.😉👌
En als je er meer van wilt weten kijk ook hier eens.
Facebook Gruppen
 
Goedemiddag MF-leden, ik ben nieuw hier en wil mij even voorstellen. Mijn naam is Ben En vanaf vandaag ben ik de trotse eigenaar van een 2006 Roadstar Silverado. Vanmiddag de eerste 200km gereden. Wat een geweldige motorfiets. Ik kom van een HD Electra Glide maar dit rijdt toch wel een stukje beter.
‘Heb wel een vraagje: de benzinemeter is defect, volgens de verkoper een bekend probleem, is dit eenvoudig op te lossen?
 

Bijlagen

  • AA47EA61-F07F-4EB2-B531-E70B535AEDC8.jpeg
    AA47EA61-F07F-4EB2-B531-E70B535AEDC8.jpeg
    400,2 KB · Weergaven: 23
  • 7B823DAB-5BF0-443E-8A32-40AEBCB744A3.jpeg
    7B823DAB-5BF0-443E-8A32-40AEBCB744A3.jpeg
    400,4 KB · Weergaven: 20
  • 86403831-1E32-4DDD-8F48-0C411DD06F2B.jpeg
    86403831-1E32-4DDD-8F48-0C411DD06F2B.jpeg
    395,5 KB · Weergaven: 21
Niet zeker dat het de zender is in de tank. Kan zijn dat het sleepcontact niet goed op de weerstansbaan loopt/drukt. Zo heb ik he bij mij opgelost. Maar kan ook gebroken zijn, dat is minder.
 
langzaam gaan we verder met het project.
dit weekend de eerste meters gemaakt in de straat *O* nog lang niet zo ver voor de openbare weg maar we komen er wel.
de suicide clutch en jockeyshifter maken het extra spannend. (voor nood gevallen heb ik een Oh Shit koppeling op het stuur :+)
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2021-04-27 at 18.34.15 (2).jpeg
    WhatsApp Image 2021-04-27 at 18.34.15 (2).jpeg
    238,9 KB · Weergaven: 38
  • WhatsApp Image 2021-04-27 at 18.34.15 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2021-04-27 at 18.34.15 (1).jpeg
    233,1 KB · Weergaven: 38
  • WhatsApp Image 2021-04-27 at 18.34.15.jpeg
    WhatsApp Image 2021-04-27 at 18.34.15.jpeg
    228,4 KB · Weergaven: 44
langzaam gaan we verder met het project.
dit weekend de eerste meters gemaakt in de straat *O* nog lang niet zo ver voor de openbare weg maar we komen er wel.
de suicide clutch en jockeyshifter maken het extra spannend. (voor nood gevallen heb ik een Oh Shit koppeling op het stuur :+)
Super Nice , succes met je project 🙌
 
  • Leuk
Waarderingen: B0az
Pfoe, ik hoopte dat er voor de wildstar veel meer custom onderdelen beschikbaar waren, juist omdat dit uit Azië komt en alles word nagemaakt. Onderdelen Zoals een batwing, streched koffers enz er is weinig te krijgen volgens mij. Ik ben nu op zoek naar een ossenkop lamp l voor een Harley zonet krijgen maar voor de Yamaha niks te vinden 😤
 
Pfoe, ik hoopte dat er voor de wildstar veel meer custom onderdelen beschikbaar waren, juist omdat dit uit Azië komt en alles word nagemaakt. Onderdelen Zoals een batwing, streched koffers enz er is weinig te krijgen volgens mij. Ik ben nu op zoek naar een ossenkop lamp l voor een Harley zonet krijgen maar voor de Yamaha niks te vinden 😤
 

Bijlagen

  • 8A40652E-E769-479D-884C-8FBBAA2359FC.jpeg
    8A40652E-E769-479D-884C-8FBBAA2359FC.jpeg
    35,5 KB · Weergaven: 14
  • AD849AF3-1032-4FA6-BBFB-02F33518A61A.jpeg
    AD849AF3-1032-4FA6-BBFB-02F33518A61A.jpeg
    18,8 KB · Weergaven: 12
Yamaha wil ook niet op een Harley gaan lijken.🤣 Maar er is inderdaad weinig te koop voor de Stars. Motoren worden ook niet meer gemaakt en zijn al een tijdje uit de gratie. Zoeken of zelf maken.
Ebay of Roadstyler.
 
Pfoe, ik hoopte dat er voor de wildstar veel meer custom onderdelen beschikbaar waren, juist omdat dit uit Azië komt en alles word nagemaakt. Onderdelen Zoals een batwing, streched koffers enz er is weinig te krijgen volgens mij. Ik ben nu op zoek naar een ossenkop lamp l voor een Harley zonet krijgen maar voor de Yamaha niks te vinden 😤
Maak er dan een van een Harley passend, dan lijkt het misschien nog ergens op.
 
weet iemand de banjo maat van me remleiding van hendel tot aan het tstuk, want electra en remkabel moeten worden verlengd voor het stuur Durbuy vandaag binnen gekregen heb.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    244,7 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan