Wildstar stottert bij optrekken

pasterke

Rookie
16 feb 2010
8
0
heb me een wildstar aan geschaft ,en wilde nu eens zien hoe vlug dit optrekt ,in eerste snel optrekken begint hij op bepaalde snelheid niet meer rond te draaien en houd pruttelend in ,maar door te verhogen naar tweede is dit gedaan ,komt dat omdat er een begrenzer inzit die boven de 4400 toeren ,de motor inhoud of scheelt er iets aan aub ?
 
Hoi,

Ten eerste, welkom op het MF, waar je alles over motoren kan delen en uiteraard vragen. Altijd wel een oplossing.

Maar goed, hij prutteld. Wanneer het blok meer vraagt (lucht benzine) moet er natuurlijk meer aangezogen worden. Het kan goed zijn dat er iets niet helemaal open is of een beetje verstopt.

Ik weet nu ff niet 1,2,3 waar je moet gaan zoeken, omdat ik dat zelf nooit heb gehad. Ik weet ook niet hoe technisch jij bent, om daar eens zelf op zoek naar te gaan.

Ik zou zeggen begin met het checken van je filter of zo.

suc
 
heb me een wildstar aan geschaft ,en wilde nu eens zien hoe vlug dit optrekt ,in eerste snel optrekken begint hij op bepaalde snelheid niet meer rond te draaien en houd pruttelend in ,maar door te verhogen naar tweede is dit gedaan ,komt dat omdat er een begrenzer inzit die boven de 4400 toeren ,de motor inhoud of scheelt er iets aan aub ?

Ik zeg: carburatie afstelling kan beter. Of een lekje of vuiltje. Of begrenzer.

Anyway, iets zorgt er voor dat je bij max toeren een probleem hebt:
naalden niet goed
mengsel niet goed
bezinetekort
lucht tekort
enz enz
begrenzer
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als je 4400 toeren wil draaien met een wildstar, moet je een andere motor kopen.
er zit idd een begrenzer in en die schakelt ongeveer bij dat toerental in.
exacte toerental weet ik niet, maar 4400rpm zal zo'n beetje de max zijn.
ik denk dan ook niet dat er wat aan de carburatie mankeert.
 
als je 4400 toeren wil draaien met een wildstar, moet je een andere motor kopen.
er zit idd een begrenzer in en die schakelt ongeveer bij dat toerental in.
exacte toerental weet ik niet, maar 4400rpm zal zo'n beetje de max zijn.
ik denk dan ook niet dat er wat aan de carburatie mankeert.

Ik heb mijn post maar aangepast, dan lijk ik weer slimmer O-)
 
je hoeft niet perse rustig op te trekken, je mag best wel gasgeven.
wat je wel moet doen is wat eerder opschakelen.
deze motor moet het hebben van koppel en niet van toeren draaien.
als dat te langzaam gaat monteer je open uitlaten en een K&N filter en laat de motor dan goed afstellen op een dynojetbank.
is dat nog steeds te weinig, ga je over op het echte opvoeren, dus bv een bigbore zuigerkit.
 
neen,want verder doortrekken houd de motor in enn denk dat hij geen onsteking meer krijgt want houd raar geluid

Dat is het hele idee van de toerenbegrenzing. :P
Op een door de fabriek vastgesteld toerental schakelt de ontsteking uit, waardoor je niet zo hoog op toeren kunt gaan dat dat specifieke motorblok schade kan oplopen.
Hierdoor word er geen vermogen meer opgewekt en houd de motor in.
Meteen zakt je toerental en dat keurt de ontsteking weer goed en gaat weer aan.
Daardoor stijgt je toerental weer terug naar het max waar hij weer uitschakeld.
Dit alles vind binnen tiende van seconde plaats. :o
Dit voelt dus als stotteren en gaat gepaard met een bokkig weggedrag en meestal een rattelend geluid. :Y

Als mensen gaan tunen overbruggen ze dat max toerental electrisch of mechanisch.
Maar wel met de wetenschap dat hun motorblok veel eerder aan revisie toe is.
Soms zelfs al na 1 wedstrijd. *D
Dit is voor de racerij prima maar voor het "gewone" wegverkeer onaanvaardbaar.
 
Een wildstar is begrenst op 4250 rpm.
Laat je de star orgineel dan is dat prima.
De wildstar bouwt in orginele setting boven de 3800 rpm ook snel in vermogen af.

Monteer je andere uitlaten en luchtfilter (en uiteraard een dynojetkit) dan is het aan te raden een dynatek 3000 module in je bike te stoppen.
Je kunt hier de toerenbegrenzer naar 5000 rpm zetten.
Het standaard wildstarblok draait probleemloos 5000 rpm.

Verder kun je met de dynatek ook de ontstekingcurve iets aan passen.

Met andere uitlaten en luchtfilter heb je vooral boven de 3000 rpm meer vermogen.
Vandaar dat het verleggen van de toerenbegrenzer dan ook zinvol (en veilig) is.

Gerben
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan