willen jullie de pro's kwijt oid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.210
5.575
iedereen roept IK WEET HET BETER!!!, maar waarom zijn er zoveel mensen die niet lezen, niets (willen) begrijpen en alleen maar blaten?

Natuurlijk is het zo dat in 2000 niet elke dombo internet had en tegenwoordig elke ongeletterde mee kan blaten, maar het wordt te gek.

Ik heb er ff geen zin meer in.
 
dat is het gevolg als 100.000 man een zegje mag doen over 1 lullig onderwerpje, kan je weinig aan veranderen denk ik.
al weet je zeker dat je gelijk hebt dan kunnen er nog weet ik hoeveel mensen vinden dat het niet zo is en het kan gebeuren dat ze dat ook melden waardoor weer een discussie in een discussie ontstaat met allerlei geblaat als gevolg.
kan me er niet aan storen eerlijk gezegd.
 
Snap het helemaal Zot.

Heb ook vaak dat ik advies geef over spuiten en voorbewerken.
Met 17,5 jaar ervaring weet ik best wel wat ik doe.
Dan komt er een student economie (als voorbeeld) die ooit eens een spuitbus heeft vast gehouden en mij gaat vertellen dat ik compleet fout zit.

Zeer irritant :Y

Moeilijke is alleen vaak, wie weet het echt en wie niet.
En ook de pro's kunnen wel eens een fout maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp wat je bedoeld.
Echt vervelend word het voor de topic starter die niet weet wie hij moet geloven.
Mensen die hier langer op het forum zitten en zeker degene die en beetje logisch kunnen denken en enig technisch inzicht hebben weten wél wat ze aan jou hebben.
Trek je daar maar aan op.
 
Mensen proberen elkaar te helpen met hun eigen kennis/ervaringen. Dat leidt wel eens tot verschillende meningen, soms geven mensen een fout of in jouw ogen fout advies. Dat hoort er nu eenmaal bij.
Ik snap de frustratie van de professionele sleutelaars best wel, zeker als iemand met 0 ervaring het tóch beter denkt te weten. Maar jóuw frustratie loopt vaak wel idioot hoog op. Dan komt er alleen nog een azijnzure reactie uit.
Leg uit hoe het dan wel moet (en waarom) of reageer niet als je jezelf niet serieus genomen voelt of er geen zin in hebt. Maar kijk niet vreemd op als mensen zo'n zure reactie negeren, daar kan niemand iets mee.
 
Mensen proberen elkaar te helpen met hun eigen kennis/ervaringen. Dat leidt wel eens tot verschillende meningen, soms geven mensen een fout of in jouw ogen fout advies. Dat hoort er nu eenmaal bij.
Ik snap de frustratie van de professionele sleutelaars best wel, zeker als iemand met 0 ervaring het tóch beter denkt te weten. Maar jóuw frustratie loopt vaak wel idioot hoog op. Dan komt er alleen nog een azijnzure reactie uit.
Leg uit hoe het dan wel moet (en waarom) of reageer niet als je jezelf niet serieus genomen voelt of er geen zin in hebt. Maar kijk niet vreemd op als mensen zo'n zure reactie negeren, daar kan niemand iets mee.
Verschillen van mening dat kan, maar je kan toch niet van mening zijn dat je voor een 18mm bougie beter een 21mm dop kan gebruiken dan een 18mm?
 
Zou het niet een idee zijn om een soort van MF Professional gebruiker status te geven aan de mensen die professioneel motor-gerelateerd bezig zijn? Evt. tegen een vergoeding dmv donatie?
 
Ik begrijp ZOT en andere experts wel hoor.

Maar als jullie advies geven zou je ook moeten zeggen waarom het zo is of hoe het moet in jullie ogen.

Dan niet van: 'anders hadden ze (de merken) het ook zo gedaan' of 'het is zo' of 'nee dat werkt niet' of 'ze (merken) weten wel hoe ze een motor moeten bouwen (in geval van een ombouw gedeelte of project)' ...

Wat ook irritant is, iets wat red force al heeft aangekaard, als er van die pipo's wat beginnen onzin te plaatsen in een technische discussie want 9/10 kans dat andere mensen (die bijna niet technisch zijn aagelegd) verder doorgaan met onzin plaatsen waardoor er niks wordt bereikt.

Dat is mijn mening he.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp ZOT en andere experts wel hoor.

Maar als jullie advies geven zou je ook moeten zeggen waarom het zo is of hoe het moet in jullie ogen.

Dan niet van: 'anders hadden ze (de merken) het niet gedaan' of 'het is zo' of 'nee dat werkt niet'...

Wat ook irritant is, iets wat red force al heeft aangekaard, als er van die pipo's wat beginnen onzin te plaatsen in een technische discussie want 9/10 kans dat andere mensen (die bijna niet technisch zijn aagelegd) verder doorgaan met onzin plaatsen waardoor er niks wordt bereikt.

Dat is mijn mening he.


Hier heb je een punt. Ik zou ook graag een onderbouwing van een "expert", willen weten, maar daar zijn ze vaak spaarzaam mee.
 
Ik begrijp ZOT en andere experts wel hoor.
Dat waag ik te betwijfelen, want om ze te kunnen begrijpen moet je er naar luisteren. Dat weiger jij gewoon.

Met jou vele anderen die gewoon willen horen dat goedkoopste oplossing de beste is. Want iedereen kan tegenwoordig een motor/auto/watdanook financieren, maar geld betalen voor goed onderhoud zit er niet in.

Dat is mijn mening he.
Dus je wil goed advies mét onderbouwing en gratis? Tig jaar aan ervaring moet gewoon kosteloos op internet worden geplaatst?
 
ik denk dat het ook wel wat zegt over de expert, wat irritatie betreft.
staat de reactie van de vraagsteller je niet aan?
dan zoeken ze het zelf toch uit.
is de vraagstelling erg cryptisch omschreven, sla de vraag dan over.
blijf je een stuk relaxter van.
 
Laatst bewerkt:
Dat waag ik te betwijfelen, want om ze te kunnen begrijpen moet je er naar luisteren. Dat weiger jij gewoon.

Met jou vele anderen die gewoon willen horen dat goedkoopste oplossing de beste is. Want iedereen kan tegenwoordig een motor/auto/watdanook financieren, maar geld betalen voor goed onderhoud zit er niet in.Dus je wil goed advies mét onderbouwing en gratis? Tig jaar aan ervaring moet gewoon kosteloos op internet worden geplaatst?

Antwoorden en reacties in een discussie moet je onderbouwen.

Dat is voor onze kant (vraagstellers) ook irritant als jij afkomt met een gans idee + uitleg + foto's... en dan een reactie krijgt van 'nee dat werkt niet' of 'als het toch zo goed is hadden ze (de merken) het ook wel zo gedaan'.

Kom ik volgens sommige koppig over die niet wil luisteren, sorry als dat zo is maar ik verwacht een deftige uitleg als je over een onderwerp anders denkt.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het forum zowel voor als nadelen heeft.

Het is natuurlijk erg makkelijk als je ergens niet uitkomt en advies nodig hebt, maar aan de andere kant zie ik ook vaak zat topics langskomen waarbij de TS nog geen schroevendraaier vast kan houden. :X

Ook zijn er hier op het forum genoeg mensen aanwezig die vanuit professioneel oogpunt heel duidelijk weten waar ze het over hebben, maar er zijn ook genoeg mensen die (al dan niet goedbedoeld) een heel verkeerd advies geven.

Uiteraard is er dan de mogelijkheid om over te discussiëren, maar soms kan het heel frustrerend zijn als diegene die je iets uit probeert te leggen het niet snap, of niet wil snappen.

Ook is het via een forum niet altijd even makkelijk om de juiste tips of adviezen eruit te filteren want je weet vaak niet of gebruiker die de tip of advies gaf wel de juiste kennis en ervaring in huis heeft om een goed advies te kunnen geven.
Ook is er dan nog het gevaar dat iemand een grappige reactie plaatst en dat dat opgevat wordt als advies en dat diegene dus eigenlijk iets helemaal verkeerd gaat doen.
 
Antwoorden en reacties in een discussie moet je onderbouwen.

Dat is voor onze kant (vraagstellers) ook irritant als jij afkomt met een gans idee + uitleg + foto's... en dan een reactie krijgt van 'nee dat werkt niet' of 'als het toch zo goed is hadden ze (de merken) het ook wel zo gedaan'.

Kom ik volgens sommige koppig over die niet wil luisteren, sorry als dat zo is maar ik verwacht een deftige uitleg als je over een onderwerp anders denkt.
Ik heb dat alleen bij jou topics gemerkt.
Dat heeft een reden die jij niet wil aannemen net zoals de antwoorden op vragen.
Ze zeggen wel eens dat domme vragen niet bestaan maar jij hebt allang het tegendeel bewezen.
 
Dit gehalte is dan op Motor-forum wel erg hoog.
Je reageert ergens op en dan zijn er talloze die het beter weten...



maar ondertussen staan wel mijn prive inbox vol met gevraagde adviezen, maar niet durven vragen in het topic zelf...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan