Willen wij meer of minder OBT’s in Nederland?!!!

Meer of minder OBT's ?

  • Meer !!!

    Stemmen: 39 75,0%
  • Minder !!!

    Stemmen: 4 7,7%
  • Ik haat OBT's !!!

    Stemmen: 9 17,3%

  • Totaal aantal stemmers
    52
Leuk om nu weer wat gezichten te hebben gezien die schuil gingen achter een nickname ;)

Op naar de OBT De Dwaaltocht editie.... :+
 
Ik heb vorig jaar 'Kamikaze' nauwelijks gebruikt en kwam tijdens OBT tot de conclusie dat ik een Liberator toch fijner en relaxter rijden vind...ook al ligt de snelheid..ehh...op een ander niveau.
Ontzettend veel last van mijn handen/ polsen (nasleep van het motorongeluk van 8 jaar geleden), dus de XS driepitter gaat in de verkoop...
Dan klopt mijn 'nick' niet helemaal meer, ik weet het, maar het zij zo.
Volgende OBT dus op de walla..


Zonde maar begrijpelijk. Moet wel zeggen dat je verhaal gisteren over die russische dingen, kon het vandaag niet laten om even op internet te speuren :P

Maar ik stem zeker voor meer OBT
 
Ben trouwens even door het archief gegaan en DrsRob, het was niet deze ronde dat je bij Staphorst stopte vanwege de wind, het was OBT Drenthe??
Overigens ook absoluut een route voor herhaling vatbaar
 
Ik heb vorig jaar 'Kamikaze' nauwelijks gebruikt en kwam tijdens OBT tot de conclusie dat ik een Liberator toch fijner en relaxter rijden vind...ook al ligt de snelheid..ehh...op een ander niveau.
Ontzettend veel last van mijn handen/ polsen (nasleep van het motorongeluk van 8 jaar geleden), dus de XS driepitter gaat in de verkoop...
Dan klopt mijn 'nick' niet helemaal meer, ik weet het, maar het zij zo.
Volgende OBT dus op de walla..
Toen je wegreed zei ik nog tegen RDZ dat je triple er erg oncomfortabel uitzag. Diepe clip ons en voetsteunen een eind naar achter.

Kun je er geen tracker van maken? Zonde om zo'n machine weg te doen.
 
6802dd03ec9b77726dcdd32d92519c48

02464c61b8b1ddc8d9c16046250281e4

879b1ad8f3df5361765f877add5aa21f

1e61b265b1e80ab5e2bbe66c6156ee35

b89e2157e5b18d2a6fe256547143ab2d

d391c1042aa3aa450ab3e0e982eaca64

3a062287355f4208283db7f759ad9fc9

82ca158caf595bf4cd4267ba4b51f0d7

45cf435ef4e07996f96997d6b67ac1f8

8b95ca4854ea46d54a83b96a13c33f5b

ba20d7b3417b2cbea18fe89da4c72160

2e546cfef4f0f99e1baa8aeda3352bd3

35c1c474835b27eefe03b4574c4dfd5b
 
Leuk, al die Foto's! *O*

Oh ja, en er was ook nog iets met bijzonder smakelijke kruidkoek. Even voor diegenen die weten waar dat op slaat. :P *D
 
Laatst bewerkt:
Ja ja... ik weet het. Ik heb mijn bijnaam niet voor niets. Maar ik ga inderdaad een Dwaaltochtje bij elkaar zoeken - we gaan rijden in 't Gooi; zodra ik een globale richting en een start- en eindpunt heb zal ik een topic openen :)
full
 
Even in de archieven gedoken- OBT Langs Het Water:
[pictures=motorstek,1944]
Volgens mij door Dropske georganiseerd.
Bijna (was in september) tien jaar geleden, en hoop bekende koppies! Zelfs Barbie was er nog bij.
Nejra- was dit de tocht waar jij op de TRX er af gereden werd door een auto?
 
Even in de archieven gedoken- OBT Langs Het Water:
[pictures=motorstek,1944]
Volgens mij door Dropske georganiseerd.
Bijna (was in september) tien jaar geleden, en hoop bekende koppies! Zelfs Barbie was er nog bij.
Nejra- was dit de tocht waar jij op de TRX er af gereden werd door een auto?
Oh ja.. die rampentocht. Sorry.. Ik heb geen goede herinneringen aan OBT's in het Gooi, Ook al lag dat Gooi in dit geval wel heel dicht bij mijn Eigen achtertuin.
We hadden het er zondag nog over: de enige OBT waar ik ooit ben (uit)gevallen en dan ook gelijk maar dubbel: Goed voor 50% van het total aantal keren dat ik stil ben komen te staan en 100% van het aantal keren in mijn leven dat ik onvrijwillig naast een motor ben komen te liggen. -O-



The scene in question:
na een kilometer of wat van de tocht trilde er een boutje los van de koppelingshandle van de XJ750 waar ik de tocht op begon. Provisorisch vastgezet(lees: duw een los boutje in een te kleine maat in het gat zodat je kunt koppelen) en gelukkig kwam de tocht een paar kilometer verder op ca 500 meter langs mijn huis.

Dat was stilvallen deel 1. Op naar deel 2:

Via een kleine omweg de XJ750 verwisseld voor die TRX en opweg achter de groep aan. Op de amteldijk richting De Hoef kreeg ik de achterrijder in beeld, maar helaas ook de voorbumper van een auto waarvan de bestuurder dringende zaken te regelen had onder het handschoenenkastje terwijl het vehikkel het uiterste linker deel van het asphalt had bereikt. Zodoende kreeg ik de royale keus tussen een frontale aanvaring met een Opel Zafira of een kale/blubberige dijkberm waar duidelijk zichtbaar kort er voor een vrachtwagen een soortgelijke keuze had moeten maken. Ik koos het laatste, maar kwam er achter dat zo'n TRX bepaald beperkte Off-Road capaciteiten heeft, wat helaas resulteerde in veel stukjes TRX-in-horzontakle-positie en een bepaald modderige brikker die daarna letterlijk is afgedropen richting huis... -O- :X

Gooi-OBT?? Tijd voor revanche... Als ik nog durf O-) })
 
Laatst bewerkt:
Oh ja.. die rampentocht. Sorry.. Ik heb geen goede herinneringen aan OBT's in het Gooi, Ook al lag dat Gooi in dit geval wel heel dicht bij mijn Eigen achtertuin.
We hadden het er zondag nog over: de enige OBT waar ik ooit ben (uit)gevallen en dan ook gelijk maar dubbel: Goed voor 50% van het total aantal keren dat ik stil ben komen te staan en 100% van het aantal keren in mijn leven dat ik onvrijwillig naast een motor ben komen te liggen. -O-



The scene in question:
na een kilometer of wat van de tocht trilde er een boutje los van de koppelingshandle van de XJ750 waar ik de tocht op begon. Provisorisch vastgezet(lees: duw een los boutje in een te kleine maat in het gat zodat je kunt koppelen) en gelukkig kwam de tocht een paar kilometer verder op ca 500 meter langs mijn huis.

Dat was stilvallen deel 1. Op naar deel 2:

Via een kleine omweg de XJ750 verwisseld voor die TRX en opweg achter de groep aan. Op de amteldijk richting De Hoef kreeg ik de achterrijder in beeld, maar helaas ook de voorbumper van een auto waarvan de bestuurder dringende zaken te regelen had onder het handschoenenkastje terwijl het vehikkel het uiterste linker deel van het asphalt had bereikt. Zodoende kreeg ik de royale keus tussen een frontale aanvaring met een Opel Zafira of een kale/blubberige dijkberm waar duidelijk zichtbaar kort er voor een vrachtwagen een soortgelijke keuze had moeten maken. Ik koos het laatste, maar kwam er achter dat zo'n TRX bepaald beperkte Off-Road capaciteiten heeft, wat helaas resulteerde in veel stukjes TRX-in-horzontakle-positie en een bepaald modderige brikker die daarna letterlijk is afgedropen richting huis... -O- :X

Gooi-OBT?? Tijd voor revanche... Als ik nog durf O-) })
Heej, ik heb mijn best gedaan hem naar het noorden te lokken hoor!
Helaas schijn ik niet echt het juiste aas te hebben -O-
Het is wel levensgevaarlijk daar in het Gooi merk ik.... ik denk dat ik me bij deze maar vast afmeld :X
 
Zonde maar begrijpelijk. Moet wel zeggen dat je verhaal gisteren over die russische dingen, kon het vandaag niet laten om even op internet te speuren :P

> Lend-Lease Liberators

Zeroground schreef~[/message]:

Toen je wegreed zei ik nog tegen RDZ dat je triple er erg oncomfortabel uitzag. Diepe clip ons en voetsteunen een eind naar achter.

Kun je er geen tracker van maken? Zonde om zo'n machine weg te doen.

Voor het ongeluk kon ik prima zitten op het ding, hij leent zich goed voor de langere afstand met 120-130.
Door de wind die je dan ontvangt hang je niet zo op je polsen te steunen.
bovendien heeft hij een dikke tank waar je je balg..eh buik op leggen kunt, dus extra steunpunt.
Tracker-ombouw? Neuh...voorlopig heb ik (na de complete restauratie/renovatie van 2 motoren) geen zin meer in een project...
Ik weet dat XS850's erg zeldzaam zijn hier ten lande, maar ik maak er liever iemand blij mee die hem waarderen kan dan dat hij (zo vrees ik) weer weg staat te kwijnen in een hoekje van m'n brommerhok..
Ben er nog niet helemaal uit, maar op dit moment...
 
Laatst bewerkt:
Even in de archieven gedoken- OBT Langs Het Water:
[pictures=motorstek,1944]
Volgens mij door Dropske georganiseerd.
Bijna (was in september) tien jaar geleden, en hoop bekende koppies! Zelfs Barbie was er nog bij.
Nejra- was dit de tocht waar jij op de TRX er af gereden werd door een auto?

Dat is even geleden........ toen was ik een stuk slanker :+
Altijd leuk die oude foto's :Y
 
Dat is even geleden........ toen was ik een stuk slanker :+
Altijd leuk die oude foto's :Y
Het is voor ons allemaal een paar kilo geleden (ok, behalve die ene Sidonia). Kilo's gevonden dan wel kwijtgeraakt. Ik ben zelf supporter van het tweede, die kilo's vinden mij helaas steeds weer terug.
 
Ben trouwens even door het archief gegaan en DrsRob, het was niet deze ronde dat je bij Staphorst stopte vanwege de wind, het was OBT Drenthe??
Overigens ook absoluut een route voor herhaling vatbaar
Yep. Die was het. Die route heb ik dus nooit gereden.


waren er niet ooit woeste plannen voor een herhaling, gezien het geringe aantal deelnemers, met overnachting?
 
Terug
Bovenaan Onderaan