Wind onder mn VFR, krak

M Neuman

Die hard MF'er
15 aug 2005
378
0
Göteborg
Het stormde hard vannacht, en toen ik vanmorgen mn gordijntjes open deed lag ze daar... te knuffelen met mn oude CB die er naast geparkeerd staat -O- . Gdvfr... even het zijltje eraf en jahoor, gaatje in mn rechter kuip. Hij stond een beetje met de neus tegen de helling op en misschien dat ie daardoor wat instabieler was? Of gewoon een k.tjoch uit de buurt... neh, het waaide gewoon hard. Anyway, ik heb het kuipje eraf en heb al wat handige tips gelezen op dit forum. Ik denk dat wat secondelijm en een ductape aan de achterkant de stukjes plastic wel bijelkaar houden.

Zulke dingen doen altijd wat meer pijn als je motor nog geen maand oud is he '(

2duyro0.jpg
 
Het stormde hard vannacht, en toen ik vanmorgen mn gordijntjes open deed lag ze daar... te knuffelen met mn oude CB die er naast geparkeerd staat -O- . Gdvfr... even het zijltje eraf en jahoor, gaatje in mn rechter kuip. Hij stond een beetje met de neus tegen de helling op en misschien dat ie daardoor wat instabieler was? Of gewoon een k.tjoch uit de buurt... neh, het waaide gewoon hard. Anyway, ik heb het kuipje eraf en heb al wat handige tips gelezen op dit forum. Ik denk dat wat secondelijm en een ductape aan de achterkant de stukjes plastic wel bijelkaar houden.

Zulke dingen doen altijd wat meer pijn als je motor nog geen maand oud is he '(

[afbeelding]


Ooeeii dat doet idd pijn om je motor op straat te zien liggen.
Gelukkig is het maar een klein stukje kuip wat afgebroken is.
Met loctite voor hard plastic is dit al wel op te lossen.
Maar het blijft zonde.
 
:^ het is inderdaad zonde zeker op zo een jonge fiets, maar niemand vindt de eerste schade tof :N..
 
anders een glasmatje en wat polyester erachter, dan blijft het waarschijnlijk beter en mooie op zijn plek dan met tape.

blijft kut.
 
Als het ABS is dan kan je het proberen te herstellen door een beetje aceton aan te brengen op de gebroken plaatsen. De Aceton lost het bovenlaagje op van de ABS delen waarna beide oppevlakten als het ware in mekaar overgaan en zo dus weer 1 deel worden. Eventueel wel nog verstevigen door nog wat ABS aan de achterkant aan te brengen. Aja lego is ook van ABS gemaakt :d

Rob
 
Laat me gokken..... je had 'm op de middenbok?

Nee :-) Ik zet em daar nooit op. Waarschijnlijk loopt de grond daar niet helemaal recht, en ik denk dat het zeil wat wind heeft gepakt?. Ik zal even zoeken naar de juiste lijm voor dit materiaal. Is die kap van 'ABS' gemaakt? Het is btw een 94'er.

Jongens bedankt voor jullie steun *O*
 
Als het ABS is dan kan je het proberen te herstellen door een beetje aceton aan te brengen op de gebroken plaatsen. De Aceton lost het bovenlaagje op van de ABS delen waarna beide oppevlakten als het ware in mekaar overgaan en zo dus weer 1 deel worden. Eventueel wel nog verstevigen door nog wat ABS aan de achterkant aan te brengen. Aja lego is ook van ABS gemaakt :d

Rob

Bedankt voor de tip! Volgens mij is de kuip van ABS als ik het goed lees op het forum. Aceton, es kijken waar ik dat kan vinden. (hoe is dat in het Zweeds? B| )

;)
Thanx again
 
Laatst bewerkt:
Als het ABS is dan kan je het proberen te herstellen door een beetje aceton aan te brengen op de gebroken plaatsen. De Aceton lost het bovenlaagje op van de ABS delen waarna beide oppevlakten als het ware in mekaar overgaan en zo dus weer 1 deel worden. Eventueel wel nog verstevigen door nog wat ABS aan de achterkant aan te brengen. Aja lego is ook van ABS gemaakt :d
Rob

Klopt, ik heb dit eens voor de grap geprobeerd. Laat het wel goed drogen en neem er zeker even de tijd ervoor. Probeer het anders eerst even uit op wat Lego. Na een paar keer heb je hier wel een beetje handigheid in. Niet geschoten is altjd mis!!
 
Volgens mij moet je daar geen aceton voor gebruiken maar MEK.
 
JanB, het is erg lastig om aan MEK te komen........tenzij je toegang hebt tot de lokale chemische fabriek of flightcase-handelaar...
 
Overjarig modelletje zeker. :X






Nee, zonder gekheid, balen als je dat overkomt. Ik wens je verder een mooie zomer met fijne km-ers!
 
Terug
Bovenaan Onderaan