Wind onder mn VFR, krak

Volgens mij moet je daar geen aceton voor gebruiken maar MEK.

Aceton wil prima, heb er net afgelopen zaterdag mbv lego ook mijn kuip mee gerepareerd en het zit als een huis !

Gewoon een verfblikje, potje of whatever, scheutje aceton, enkele blokjes lego, ff wachten ( uurtje of 2 ) dan is het een papje geworden en dit aanbrengen met een verfkwastje op de gebroken delen. Ik heb wel eerst met de soldeerbout het stukje plaatselijk vastgezet en toen ingesmeerd met het goedje.

Werkt echt perfect maar eerst even proberen met een paar legosteentjes, die kun je beter verknoeien dan je kuipdeel....

Ps aceton is gewoon verkrijgbaar bij de drogist, 100 ml voor 1,75
 
Laatst bewerkt:
klinkt dat de wind onder je zeil is gaan blazen en mede de manier waarop de motor stond de motor omver heeft geblazen, zonde zonde zonde :(

Duurste en beste oplossing is erin lassen en weer plamuren en spuiten lijkt mij.

succes met opknappen en bij harde wind zou ik um zonder zeil weg zetten.
 
Kijk wel goed uit met die Aceton, want voor je het weet heb je meer kuipdeel opgelost dan je had gewild. Ik zou toch liever voor secondenlijm gaan, en dan verstevigen met een matje erachter ofzo.
 
Ik had vanochtend hetzelfde toen ik in Scheveningen mijn deur uitstapte.. Lag mijn motorscooter op een oor in mijn achtertuin... het alarm was niet eens afgegaan!! De schade valt gelukkig mee, er zaten al wat krassen op die zijde van een glijder, maar mijn tank was bijna leeg gelopen in het bloemenperkje waar de scooter in lag..

Hopelijk heeft dit geen gevolgen voor de bloemen..!! ;)

Ik verwacht 'vuurwerk' in je bloemen dit voorjaar ;)

Ik denk dat ik inderdaad voor de secondelijm ga, en misschien dat ik dan een paar likjes acerton smeer op de naadjes die overblijven? Wederom bedankt voor jullie tips en steun *O*
 
Bedankt voor de tip! Volgens mij is de kuip van ABS als ik het goed lees op het forum. Aceton, es kijken waar ik dat kan vinden. (hoe is dat in het Zweeds? B| )

;)
Thanx again


Praxis, gamma etc. Aceton staat ook bekend als nagellak remover. Kost dan een factor X extra.
 
Laatst bewerkt:
Nou, echt mooi is het nog niet, maar de stukjes zitten er iig weer in. Ik heb secondelijm gebruikt, en aan de achterkantje een gaasje gemaakt van een stukje sok wat met een harde lijm er tegenaan is geplakt. Gaat nergens meer naar toe, maar is het mogelijk om de randjes wat weg te werken? Het plastic was hier en daar wat gebogen en gescheurd, en dat blijf ik een beetje zien.

33xc80j.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan