Wind

Verkoudheid is een virus infectie en geen bacterie. En inderdaad al ga je een week in je blote reet in de winter buiten staan, zolang er geen virus is zal je niet verkouden worden. En ja dat hebben ze in de UK gedaan om het te bewijzen. Wel kunnen virussen enkele uren overleven op kunststof. Dus als je met zo'n ranzige leen helm van de rijschool op rijdt zou dat een factor kunnen zijn.
 
heb met het hollandse weer vaak een trui aan met hoge kol
werkt perfect, op voorwaarde dat ik me niet geschoren heb
als ik dat wel heb gedaan kan ik er op rekenen dat ik bij ijzige wind
kramp in m'n kaken overhou
 
Hoi,

Ik heb een vraagje aan jullie.
Elke keer nadat ik 2 uurtjes heb gelest op de motor :] ben ik de dag daarna verkouden. Dit komt doordat de wint langs mijn nek komt.
Hebben meer van jullie hier last van? En wat is hiertegen te doen?

Ja, heb ik ook wel last van. Ik loop momenteel ook weer te hoesten, en dit met zo'n mooi weer. Ik heb wel zo'n kinstukje in m'n helm maar dat helpt blijkbaar te weinig.
Dat dingetje dat @nne toont vind ik wel praktisch, maar heb je zoiets ook met klittenband? Zodat je het gewoon rond je nek draait en dichkleeft. Ik trek liefst zo weinig mogelijk over m'n kop wegens haar in staart dat er dan niet meer uitziet en zo.
 
Elke keer nadat ik 2 uurtjes heb gelest op de motor :] ben ik de dag daarna verkouden. Dit komt doordat de wint langs mijn nek komt.
Hebben meer van jullie hier last van? En wat is hiertegen te doen?

da's waar, het waait vaak wel een beetje op de motor. maar dat went, hoor :W

koud en winderig op de motor? de negertjes op de noordpool, die hebben het pas koud en winderig!
 
Bij minder dan -2 graden is een sjaaltje wel aan te raden. Voor de rest heb ik alleen last van de wind van mijn achterste :P
 
Ja, heb ik ook wel last van. Ik loop momenteel ook weer te hoesten, en dit met zo'n mooi weer. Ik heb wel zo'n kinstukje in m'n helm maar dat helpt blijkbaar te weinig.
Dat dingetje dat @nne toont vind ik wel praktisch, maar heb je zoiets ook met klittenband? Zodat je het gewoon rond je nek draait en dichkleeft. Ik trek liefst zo weinig mogelijk over m'n kop wegens haar in staart dat er dan niet meer uitziet en zo.
Ding is met klittenband; aan de achterkant. Praktisch. Kan soms een beejte verschuiven met jas aan trekken.
 
ik heb gewoon mijn nek laten amputeren... nergens meer last van. :Y

maar goed... ook mijn mening: komt niet door de kou. het enige waar kou voor zorgt is dat je weerstand lager wordt, waardoor je eerder te pakken genomen wordt door een virus... :r
misshcine idd die "vieze" rijschool helm inruilen voor een eigen? (heb zelf 2 lessen met rijschool handschoenen gereden, maar ook die heb ik als dewiedeweerga omgeruild voor eigen..)
 
waarom denk je dat de poolkappen aan het smelten zijn??
vreet me suf aan de bonen :9~

dan is het maar goed dat je met een span rijdt. want het is een stief eindje, naar de noordpool, dus moet je aardig wat bonen meenemen voor onderweg :9
 
Mijn rij instrcuteur vertelde dat hij 1x in een t-shirtje had gereden op de snelweg en dat hij een steentje tegen zijn arm kreeg, naja dat was meer in zijn arm.. zijn jullie niet bang dat dat bij jullie gebeurd maar dan in je keel ofzo? (als je geen sjaaltje of iets dergelijks om hebt)
O, was dat die gek in T-shirt,als instructeurs d,r al mee beginnen :+ :+ :+
Wat betreft je probleem met verkouden worden,al eerder gezegd :Buff,je hebt ze trouwens ook in winteruitv.LCB :}
 
kep zon oldskool palestijnen sjaal :P das een heel grote doek in een 3hoek dubbelgevouwen en dan om je nek ipv op je hoofd zoals Arafat dat altijd had
link.arafat.jpg
:P
en tis gewoon een toffe sjaal :P
 
ach, ik ben uit Houten vandaan de hele wereld globaal an het opwarmen ;) ;)

mooi zo. want daardoor wordt het gat in de ozonlaag groter, de zomers dus warmer en langer en dat betekent nog fijner rijden. want laten we wel wezen: vergeleken met vandaag, is het 's winters toch maar behelpen.

diep in ons hart zijn we allemaal mooiweer-rijders })
 
mooi zo. want daardoor wordt het gat in de ozonlaag groter, de zomers dus warmer en langer en dat betekent nog fijner rijden. want laten we wel wezen: vergeleken met vandaag, is het 's winters toch maar behelpen.

diep in ons hart zijn we allemaal mooiweer-rijders })
eeehm...klein detail, door de ozonlaag word nederland een zeeklimaat waardoor het weer juist gematigder word ;)
 
Oef- kleine twee jaar geleden gekocht in Utrecht. Weet niet zeker meer, rond de €25. Was niet goedkoop weet ik nog. Er zijn ook goedkopere merken- Rukka is één van de duurderen. Maar ik ben er erg tevreden over, en je betaalt het ding maar één keer, daarna doe je het alleen maar om zonder nog aan de prijs te denken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan