Windgeruis IN de helm

RSieb

Rookie
23 apr 2003
25
0
Tilburg
He,

vraagje; ik rijd rond met een Shark helm en het viel mij gisteren op dat het meeste windgeruis wordt veroorzaakt IN de helm. Als ik mij hand onder mijn kin houd (ruimte van de helm afsluiten dus) dan is het echt stukken minder. Ik rijd al rond met otoplastieken gehoorbescherming. Ik vroeg mij af of iemand een accessoire kent waarmee je op een of andere manier dit kunt oplossen (/ kinruimte kan afdichten tijdens het rijden)

Mzzl!
 
ik heb een shark esprit en heb het idd ook (vindt het wel lekker haha) maar dat komt omdat ik luchtgaten boven in de helm heb zitten...
volgens mij kan je er nog een soort kinkraag onder klikken...anders moet je eens naar een dealer gaan (want van de site van shark wordt ik niet wijzer). Die kan je wel vertellen hoe of wat....succes
 
He,

vraagje; ik rijd rond met een Shark helm en het viel mij gisteren op dat het meeste windgeruis wordt veroorzaakt IN de helm. Als ik mij hand onder mijn kin houd (ruimte van de helm afsluiten dus) dan is het echt stukken minder. Ik rijd al rond met otoplastieken gehoorbescherming. Ik vroeg mij af of iemand een accessoire kent waarmee je op een of andere manier dit kunt oplossen (/ kinruimte kan afdichten tijdens het rijden)

Mzzl!

Klopt, dit ken ik, en dat truukje met hand onder je helm heb ik ook geprobeerd.
Er is idd een rubberen afdichting die je in je helm kunt stoppen om je kin gedeelte van de wind af te schermen.
Ik ben ff erg lui vandaag :+
Ik zag het ophttp://www.motozoom.nl (www.motozoom.nl)
 
Dit is precies wat ik nodig heb. Ik heb al bij Motozoom gekeken, maar niet kunnen vinden. Zou je misschien (als je iets actiever bent) kunnen aangeven in welke categorie (helmen, helmmutsen etc niets kunnen vinden) het staat?
 
heel toevallig dit weekend ook rondgekeken, ik heb namelijk last van mn ogen door de wind. Die kinafdichting is te krijgen bij Safe, kost 13,50 euro. Dat is een totale afdichting rond je nek, je kan ook een kleinere nemen, die alleen een gedeelte van je kin afdekt, maar dat lijkt mij nog steeds niet voldoende (ik heb er even mee gereden, maar er kwam nog steeds veel wind doorheen).

Succes! :]
 
vraagje tussen door btw. vanaf welke snelheden krijgen jullie hier allemaal last van dan?
 
vraagje tussen door btw. vanaf welke snelheden krijgen jullie hier allemaal last van dan?

hmm nou ligt eraan (meestal als ik op de snelweg rij heb ik er last van...dan is het gemiddelde snelheid 130km pu)

Tja en als het heeeeel hard waait (dan ga ik niet rijden want dan waai ik van mijn bike af)

Maar bij motozoom idd kan je hem kopen....misschien datik ook nog eens ga kijken
 
Nou, dat is nogal afhankelijk van het type motor
(of eigenlijk of je een ruit(je) hebt, en hoe hoog die is...)

Bij mijn R1100RT met mn Schuberth Concept heb ik ook wel wat
last, afhankelijk van hoe hoog ik de ruit zet, en van welke kant
de wind komt. Vaak is het geruis minder als ik de ruit laag heb staan,
bij > 120 km/uur, dan met hoge ruit.
 
Lijkt me lekker een helm zonder wind bij 25+ graden :+ zet juist onder de 80 mijn vizier open om wat meer wind te voelen ;)
 
Je gaat me nou toch niet vertellen dat een shark helm standaard geen neus- en kin-deflector krijgen meegeleverd toch? Zelfs bij mijn eerste helm (nolan n61) zat het er geloof ik standaard bij. Zelf heb ik nu ook dopjes op maat laten maken en dat scheelt ook een hele hoop (zie topic dopjes bij de gehoorapparatenwinkel). Zeg maar heel veel....
 
Ik heb zo'n helmsok onder mijn Aria Condor gezet.
Zalig gewoon !! Je kan bijna zonder oordopjes
rijden :)

Op www.splashdesign.nl bij 'rond de nek ' kan je
ze zien. Ik heb die demontabele genomen. Die zit
gewoon tussen de voering geklemd.

Twee nadeeltjes. In de zomer is het wat warmer en
je vizier slaat veeeeel sneller aan. Maar daar zijn
oplossingen voor. Met een pinlock of zo'n smeerseltje.
Maar ik vind het die ongemakjes wel waard.
 
heb er vandaag ook een schuberth c2 gekocht maar nog niet met te hoge snelheid gereden ben benieuwt,kon voor die prijs ook een SB nemen die was volgens de verkoper de stilte helm op de wereld,heb toch de systeemhelm gekocht ben benieuwt naar jou ervaring ermee?
gr Dallie
Nou, dat is nogal afhankelijk van het type motor
(of eigenlijk of je een ruit(je) hebt, en hoe hoog die is...)

Bij mijn R1100RT met mn Schuberth Concept heb ik ook wel wat
last, afhankelijk van hoe hoog ik de ruit zet, en van welke kant
de wind komt. Vaak is het geruis minder als ik de ruit laag heb staan,
bij > 120 km/uur, dan met hoge ruit.
 
Dit is precies wat ik nodig heb. Ik heb al bij Motozoom gekeken, maar niet kunnen vinden. Zou je misschien (als je iets actiever bent) kunnen aangeven in welke categorie (helmen, helmmutsen etc niets kunnen vinden) het staat?

hmm..ik kan hem ook niet meer vinden, behalve van die windmutsen.
Maar ik zie al dat iemand hem bij safe heeft zien liggen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan