Windgeruis in Helm

Road runner

Die hard MF'er
8 apr 2004
488
0
Ligt het nou aan mij of ben ik toch niet de enige die last heeft van erg veel
lawaai in mijn helm,ik lees hier namelijk bijna nooit iets over of neemt iedereen dit fenomeen er maar voor zoete koek bij?
Ik heb in de laatste jaren al heel wat geëxperimenteerd met verschillende ruitjes
en hoogte en vorm,van flip up tot dubble bubble en als laatste van MRI een spoilerruitje,maar het lijkt wel of hoe hoger het ruitje hoe meer gebulder je aan je hoofd krijgt.Als ik ga staan/of mijn schouders optrek is het een stuk minder,maar ik ga zo op quasimodo lijken dus dat schiet ook niet op.
Zijn er onder jullie lotgenoten die dit ook hebben,en zijn er misschien die bruikbare tips hebben.
Ik ben zo langzamerhand uitgexperimenteerd
 
15 minuten met 80+ km/h en het windgeruis zorgt voor een gehoorbeschadiging. Er zal vast wel wát verschil tussen dure en goedkope helmen zitten, maar volgens mij krijg je sowieso een gehoorbeschadiging als je geen doppen gebruikt.
 
Hm gebruik aangemeten alpine oordoppen met rode filter.. Nog steeds last van m'n oren als ik langer dan een uur 150/160 rij... :P

Ben maar overgestapt naar die goedkope weggooi herrie stoppers.. werken net iets beter... ongeveer een half uur :X
 
Ga eens een naked (en zonder ruitje) rijden, brrrrrrrrrrrrr als je dan zonder oordoppen rijd.....

Heb ook de alpine met rood filter en die doen het prima, dus ik denk ook dat een setje oordoppen DÈ oplossing is.
 
:^

Soms vergeet ik ze in te doen en dan wordt ik me snel heel bewust van de **** herrie zonder doppen. Met doppen bijna totale stilte :)

Welke doppen heb je dan? Heb zelf die alpine motosafe dopjes met groene filters, maar totale stilte... mwah, neuh... ;)
 
Welke doppen heb je dan? Heb zelf die alpine motosafe dopjes met groene filters, maar totale stilte... mwah, neuh... ;)

Ik heb er de groene in zitten...

BTW ik zie zwembroek, neem aan dat je zwemt??
[me]smitjr zwemt al een jaar of 12...bij Poseidon'56 te Ridderkerk[/me]
 
Lees mijn topic maar ff...

Je bent heus niet de enige. Als je 8 min. met 140 rijdt
zonder oordoppen schijn je al een permanente gehoorbeschadiging
te hebben. Ik rij dus zelf ook nooit zonder... :)

Check the helmet!
 
@ T-Bird: Kan ook zijn dat je met je hoofd in de turbulentie zit met die hogere ruitjes. Misschien dat een lager ruitje dan juist beter helpt?

Ik heb er de groene in zitten...

BTW ik zie zwembroek, neem aan dat je zwemt??
[me]smitjr zwemt al een jaar of 12...bij Poseidon'56 te Ridderkerk[/me]

Ja, ik dus ook die groene. Scheelt wel wat, maar ben benieuwd of zo'n aangemeten dopjes (veel) meer dempen, of ze het geld waard zijn.

En dat zwemmen:
:+ Zou je haast denken he.. ;) Bij Mosa-regio, venlo.

[me]zwembroek is na de zwemlessen niet meer gestopt[/me]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een shoei xr 800,dus niet echt een goedkope fluthelm,maar ik heb nu al de indruk dat het een algemeen probleem is....en inderdaad is een laag ruitje beter,
ik heb van het spoilerruitje een flink stuk afgezaagd,met het risiko van echtscheiding(vrouwen begrijpen zo'n aktie totaal niet)en dat scheelt al een heel stuk,ook heb ik een soort helmsok/extra rand onder aan de helm gemaakt en dat scheeld ook,en die gele zachte oordoppies werken het beste(kijk maar naar de MotoGP)maar daar ben ik allergies voor en krijg ik een paar soep oren van.
Jullie zien ik ben een echte volhouder,mijn vrouw wordt horendol van mijn herrieperikelen.
 
Toen ik het las dacht ik: Zijn wervelingen onder de
helm. Maar en helmsok heb je al. Dan maar eens een
schubert helm proberen denk ik. Dat zouden de stilste
helmen moeten zijn.....

Voor de rest: Ja, je moet het erbij nemen. En ikzelf
ben ook op zoek naar een stille helm :)
 
Een paar tips om het een beetje stil te houden in je helm:

- Zorg dat je compleet uit de wind zit (á la BMW R1150RT en consorten).
- Zorg dat je helm juist compleet in de wind zit (CBR/ZXR/916 etc).
- Kies een helm die je oren niet vrijlaat, maar voering heeft die tegen je gehoorgang aan zit.
- Zorg ervoor dat het vizier van je helm goed afdicht.
- Draag doppen!!!!! Maatdoppen, confectiedoppen, weggooidoppen, whatever. Maar draag doppen (eenmaal doof = altijd doof).

Ik heb zelf een R1100GS, en met de standaard-ruit (en -bevestiging) zit je als mannetje van 1m80 altijd met je helm in de wash van de ruit. Herrie, helm schudden, je kent het wel. Ik heb bij mijn motor een kleine modificatie gedaan waardoor de ruit nu veel verder achterover kan. En dat scheelt!

Ik krijg de wind van mijn ruitje nu tegen mijn hals ongeveer (ietsje lager) en zit met mijn helm vol in de wind. Geen schudden en trillen meer. Nog wel herrie van schone wind, harde ruis, geen gebulder meer. Da's een beetje mijn eigen schuld, want ik rij met een cross helm met een Scott brilletje. Maar wel met doppen, dan stap ik na een uur veel fitter van mijn fiets af.
 
Ik heb een shoei xr 800,dus niet echt een goedkope fluthelm,maar ik heb nu al de indruk dat het een algemeen probleem is....en inderdaad is een laag ruitje beter,
ik heb van het spoilerruitje een flink stuk afgezaagd,met het risiko van echtscheiding(vrouwen begrijpen zo'n aktie totaal niet)en dat scheelt al een heel stuk,ook heb ik een soort helmsok/extra rand onder aan de helm gemaakt en dat scheeld ook,en die gele zachte oordoppies werken het beste(kijk maar naar de MotoGP)maar daar ben ik allergies voor en krijg ik een paar soep oren van.
Jullie zien ik ben een echte volhouder,mijn vrouw wordt horendol van mijn herrieperikelen.

Zou ik toch maar eens doppen aan laten meten - al die ruitjes zijn ook niet gratis en is vast goedkoper dan weer een andere ruit proberen... En er zijn ook vast wel hypo-allergene dopen.
 
waar kan je eigelijk alpine oordoppen laten aanmeten?
ik heb ook enorm veel last van het windgeruis, na een uur op m'n motor te hebben gereden heb ik enorme oorpijn.

greetzz maart ;)
 
.....en die gele zachte oordoppies werken het beste(kijk maar naar de MotoGP)maar daar ben ik allergies voor en krijg ik een paar soep oren van.


Allergisch voor schuim dopjes :?

Tegen helmherrie werkt geen enkel scherm en heeft elke helm hier meer of minder last van. ( of je rijdt gewoon nooit harder dan 60 :+ )

Enige middel zijn doppen. Earmo, Alpine, schuimdoppen enz enz. :)
 
ACH IK DRAAG NOOIT DOPPEN, EN HET PROBLEEM LOST ZICH VANZELF OP HOOR, NA VERLOOP VAN TIJD
 
Terug
Bovenaan Onderaan