Windgeruis in Helm

je kunt natuurlijk altijd een doos antigeluid kopen en op je motor monteren


Klopt, ik heb deze erop hangen. Zorgt ervoor dat het wat lagere windgeruistonen (dat bulderen zegmaar) gefilterd word
150828.jpg
 
Bedankt voor alle serieuze reakties,nu wordt het een beetje slapjes.
 
Het komt idd de wervelingen onder je helm.
Als je een beetje doorrijd, moet je maar eens zorgen dat je onderkant van je helm horizontaal is, dus dezelfde stand maken als dat je hem op de tafel legt. Flink omhoogkijken dus.
Je zal zien dat je nu veel minder windgeruis hebt.


Je tafel moet trouwens wel waterpas staan...
:9
 
waar kan je eigelijk alpine oordoppen laten aanmeten?
ik heb ook enorm veel last van het windgeruis, na een uur op m'n motor te hebben gereden heb ik enorme oorpijn.

greetzz maart ;)

Zoek op de alpine site even een dealer bij jou in de buurt op.
Als het goed is kun je daar de doppen laten aanmeten.
(www.alpine.nl)
 
Toen ik het las dacht ik: Zijn wervelingen onder de
helm. Maar en helmsok heb je al. Dan maar eens een
schubert helm proberen denk ik. Dat zouden de stilste
helmen moeten zijn.....

Voor de rest: Ja, je moet het erbij nemen. En ikzelf
ben ook op zoek naar een stille helm :)

Ik zat laatst bij een vriend van mij in een paar motorblaadjes te lezen en daarin stond (geloof promotor) dat de beste en stilste helmen bij 120 km/u ca.85 dB wordt gegenereerd door het windgeruis.
continu aan 80 dB blootgesteld worden geeft al gehoorbeschadiging.
Dus goeie oordoppen is echt een must.
Ik gebruik na veel soorten proberen ook de gele weggooi oordoppen.
Ze zijn van het merk "Aearo Limited".
Volgens mij de beste.
Als iemand denkt betere te hebben dan in deze topic vermelden.
Want het is duidelijk dat iedereen het lawaai een probleem vindt. B|
 
Ik heb al een aantal verschillende merken oordoppen geprobeeerd (allemaal weggooi dingen hoor), en tot nog toe bevallen de bekende E-A-R doppen mij het beste:

classicfoam.jpg


Zjn vooral stiller dan de andere doppen die ik geprobeerd heb.
 
Das et probleem met die doppen, die zijn dus ook voor allerlei andere toepassingen:

snurkers, machines, bouwwerkzaamheden etc etc. EN motor oordoppen hoeven alleen hoge tonen te weg te filteren, (wind geruis dus), en de rest niet omdat 't verkeer ook nog moet horen...
 
ik ben zelf van een arai nr3 naar een shoei xr1000 gegaan en daar zit heel veel geluids verschil in die shoei is echt veeel stiller.
Dit heeft mij doen realiseren dat dopje belangrijk zijn en heb me die ook laten aan meten.... maakt nog meer verschil.....
nog een sokje gekocht.... en ik hoor nu bij 190 gewoon mijn motor weer(en een beetje wind) en daar zit helaas geen schermpje meer op.
 
Ik heb een Schubert Concept helm, én standaard Alpine doppen, maar ik vind zelf dat er nog veel te veel herrie is. Als ik op m'n steppies ga staan is het een stuk minder, dus ik denk dat ik in de turbulentie van m'n ruitje zit. Ik heb m'n ruitje al lager laten zetten (ruitje van de CBF600S heeft twee standen), maar de herrie wordt er niet minder van terwijl ik meer wind op m'n lichaam krijg.

Maat van me die op exact dezelfde motor rijdt heeft geen probleem, maar 't kan natuurlijk ook dat ie al doof is :) Hij heeft wel een andere helm, en op maat gemaakte oordoppen. Maar ja, je kunt nou eenmaal niet weten wat een ander hoort. Misschien vind iemand anders het volume dat ik herrie vindt wel helemaal geen herrie.
 
Ik heb van die gele oordoppen die zacht zijn. Je draait ze eerst als een sigaret zeg maar (ik rook niet) in elkaar en dan stop je ze snel in je oor. Dan zetten ze uit en huppa water en luchtdicht! Werkt goed en die dingen haal je bij de Albert Heijn ofzo. Kost toch niks. Ik haal ze dus niet zelf, maar ja wat zal zo'n setje kosten? 2,50?
 
Terug
Bovenaan Onderaan