Windruis in helm, welk type?

Hakman

MF veteraan
2 okt 2004
3.722
0
Groningen
In de lente heb ik een HJC helm gekocht, de CL-14. Pasvorm was goed, maar met het vizier open geeft ie een fluittoon bij 80 km, en boven 120 (vizier dicht) is er veel herrie. In de aanbieding in augustus een HJC helm, AC-11 voor mijn vrouw gekocht. Die is van glasfiber, dus beter, maar geeft ook veel minder windruis. In een ander topic (over het beslaan van het vizier) werd al geopperd om hier een topic te beginnen over windruis en andere problemen die je in de winkel niet kunt controleren.
Dus: graag ervaringen uit de praktijk, met merk, typenummer en prijs(indicatie), zodat de kans groter wordt dat je met de goede helm de winkel uit loopt.
 
Als je spaarvarken het toelaat en je hoofd er goed in past: Schuberth S1 :}

Mag je bij de goede dealer ook mee proefrijden... Getest als stilste helm.

Edit: Officiële import: circa €500,- mede afhankelijk van kleur en design
 
Als je spaarvarken het toelaat en je hoofd er goed in past: Schuberth S1 :}

Mag je bij de goede dealer ook mee proefrijden... Getest als stilste helm.

:^

en tegen woordig ook wel met leuk design er op
ik hen er mee gereden en die helm heft minder windgeruis als mijn shark RSF2 met comfoor gehoorbescherming waarvan ik de filters heb laten verzwaren
 
Bedankt voor de edit! € 500 is wel stevig aan de prijs, of ben ik nou weer ouderwets ;(

Je woont in Groningen... Duitsland is om de hoek en daar zijn best wel scherpe aanbiedingen... gewoon ff rondkijken... Is een glasfiber helm, dus is een stukje diepte-investering, maar toegegeven... €400,- zal je zo kwijt zijn.
 
Dat wordt een winter sparen, behalve als er helmen zijn die aan alle kriteria voldoen (idd, liefst glasfiber) voor een prijs rond €300?
 
Ik heb gisteren in de winkel een Schuberth s1 op mijn knar gehad, en ik moet zeggen de eerste indruk is heel goed.Hij zat perfect en de verkoper stond het een en ander uit te leggen maar ik kon hem nauwelijks verstaan.
Ik kijk nog even op de rai, maar daar na ga ik proef rijden, en als hij dan nog bevalt schaf ik hem aan.
 
ik heb in mijn motorcarriere drie helmen, allemaal systeem, gehad.

- airoh pr2000: niet echt geweldig qua geluid, maar voor de prijs (toen 300 gld ofzo) redelijk.

- caberg justissimo: best lawaaierig maar wel heel praktisch met de zonnevizier, was toen 230 euro.

- schuberth c2: oorverdovend STIL! :} zonder twijfel één van de beste helmen. matig alleen dat ie 500 euro moest kosten B|
 
Kep een Schubert systeem helm, schijnt redelijk stil te zijn voor een systeemhelm dan
Voor de winter heb ik een Nolan X-lite, schijnen ook stil te zijn. Nooit andere dingen op mijn kop gehad (op de motor dan). Iig is die Nolan erg fijn en minder duur dan de Schuberth S1, ik geloof dat ik ongeveer €360 heb betaald.
 
Ik heb nu een Schubert Concept, er voor een Schubert Sprint gehad. Voordeel van beide is de ingebakken zonnebril (tunnels, wisselend weer etc.). 8-)

De Concept is wel een stuk stiller dan de Sprint, maar toch adviseer ik (en ik niet alleen) om dan ook nog gehoorbescherming te dragen. Dus in mijn geval otoplastieken.

En inderdaad zijn identieke helmen in Duitsland aanzienlijk goedkoper, dat ligt niet alleen aan ander :r BTW :r -tarief...De Duitse euro voldoet blijkbaar beter. :? :?
 
Ik heb 2 jaar lang met een HJC CL-14 rondgereden en heb sinds 2 weken een Schuberth S1 Drudi Dark aangeschaft bij Martijnsmotorshop (30% korting) en ik moet zeggen wat een verademing is dat. Pasvorm voor mij perfect, ingebouwd zonnevizier handig, zeer weinig windgeruis, echt een topper vergeleken met de HJC.
 
Ik heb nu een paar jaar een Schuberth Concept,
en moet zeggen dat ik hem momenteel niet echt
als stil ervaar. Maar ik zit dan ook precies met
m'n hoofd in de turbulentie van de ruit
(in de hoge stand is het niet te doen: "dof" gedreun veel lage tonen,
ruit laag gaat opzich goed).
 
Ik heb 2 jaar lang met een HJC CL-14 rondgereden en heb sinds 2 weken een Schuberth S1 Drudi Dark aangeschaft bij Martijnsmotorshop (30% korting) en ik moet zeggen wat een verademing is dat. Pasvorm voor mij perfect, ingebouwd zonnevizier handig, zeer weinig windgeruis, echt een topper vergeleken met de HJC.

Ralphie mag ik vragen wat je er voor betaald hebt, ik ben ook van plan om een Schubert s1 aan te schaffen. Bij Ultimate vragen ze 529 euro voor de Drudi en 479 euro voor de normale kleuren.
 
Laatst bewerkt:
Bij Gericke in Duitsland koop je een QM1 vanaf 279,- en een Concept voor 249,-
 
Ralphie mag ik vragen wat je er voor betaald hebt, ik ben ook van plan om een Schubert s1 aan te schaffen. Bij Ultimate vragen ze 529 euro voor de Drudi en 479 euro voor de normale kleuren.

Uiteraard mag je dat vragen. Ik heb er 369 euri voor betaald, normale verkoopprijs is 535 euri. Was met de 30% kortingsactie bij Martijnsmotorshop in Rdam.
 
heb zelf een BMW systeemhelm (zelfde fabriek als Schubert). Niet zo goed als de schubert S1 volgens de testen , maar beter dan veel andere.
Perfect is het niet en daar zou best wat meer aandacht mogen komen van de fabrikanten...Testen zijn op zich ook nkiets zeggend: met welke motor, welke rijder, windbescherming of niet etc etc.. dus kun je eigenlijk niet van afgaan..
ook oppassen met het gewicht: is bij lange ritten ook belangrijk. De schubert S1 is bv wel redelijk zwaar..

ik denk dat oor bescherming altijd wel nodig is !
 
Uiteraard mag je dat vragen. Ik heb er 369 euri voor betaald, normale verkoopprijs is 535 euri. Was met de 30% kortingsactie bij Martijnsmotorshop in Rdam.

Oke Ralphie bedankt ;) ik ga een zaterdag even langs bij Hans en Patrick,ik kijk eerst op de rai(een vrijdag) hoe de kleuren in werkelijkheid zijn en dan maak ik mijn keuze, en met de mannen van Martijn kom ik er altijd uit, ik neem er gelijk een paar nieuwe laarzen bij.
 
Wordt de Schubert dus ... :} Zoeken naar de beste prijs.
En mét oordoppen natuurlijk.
Voor een redelijk scherpe aanbieding, kijk eens op deze Duitse site. -> onlineshop -> Helme -> Schuberth. Via internet is deze winkel goedkoper dan wanneer je even naar Aken heen en weer rijdt, maar als je in de winkel vertelt dat je een bepaalde helm op internet hebt gezien (wel even de internetprijs onthouden), krijg je die helm in de winkel ook voor de internetprijs mee. Zo heb ik mijn zilvergrijze C2 voor 369,95 meegekregen ipv de winkelprijs van 419,95 (en een prijs in NL van 499,- )
 
HJC FG-14
210€

+ Zit (nog) goed (Shark RSF2i had ik gewillen maar die paste niet)

- Fluit ook met vizier toe
- Boven de 100km/h teringherrie
- Ik liet er een busje kettingspray opvallen ( ding viel ongeveer 30 cm ) en er was al een flink stuk uit de matzwarte verf

Voorlopige conclusie: géén HJC meer...
 
[zeurmode]ik woon in Groningen, is een beetje uit de buurt van Aken [/zeurmode]
Daarom hebben ze ook een onlineshop... Zucht... ;)

Ik ben trouwens vanuit Gouda even heen en weer naar Aken gereden, was wel een leuk ritje. En het geld dat ik aan benzine kwijt was (ongeveer 40 euro) was aanmerkelijk minder dan het prijsverschil tussen Dld en NL...
 
Heb ook een HJC momenteel -- echte herriebak helaas.

Ben dan ook aan 't sparen voor 'n Schuberth S1 :}
 
Vandaag op de rai even met een medewerker van splash (importeur van de schuberth helmen)staan praten, maar vanaf januari zijn ook de helmen met de power-dekor kleuren in nederland verkrijgbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan