windruis

hoken

Die hard MF'er
20 jan 2008
329
0
ik heb even een vraag ik gebruik sins kort oor doppen tegen de wind ruis.

maar wilde van jullie wel eens weten wat jullie dan allemaal nog horen wat horen jullie nog van de rest van het verkeer.
 
De rest van het verkeer volg je met je ogen en je spiegels, niet met je oren.. ;)

Als je geen doppies gebruikt luister je naar de wind, dan hoor je ook het verkeer niet.

Ik gebruik zelf alleen doppies als ik de snelweg opga, of als ik langer ga rijden als een kwartiertje.
 
Ik hoor alles, behalve de ergerlijke windruis.
De rest komt wat "zachter" binnen. Ik rij nooit zonder doppies.

Mooi heh :P
 
Doppies op maat laten maken ( Alpine, Earmo )

Tis zijn/haar geld dubbel en dwars waard !!!! :}

Je kunt gesprekken volgen maar het windgeruis is stukken minder helpt mij super en rij nooit meer zonder sinds ik ze heb.

Mijn advies doen !

Owja je vraag.....

Alles hoor ik nog goed maar lawaai ( windgeruis ) wordt lekker gedempd )
 
Laatst bewerkt:
:^ heb van die mooie doppies die spraak ook doorlaten. Kan ik die leuke cassiere bij de pomp ook eens verstaan :+
Spaart u airmiles? Wilt u gebruik maken van onze euroaanbieding?
Wilt u een bonnetje? Fijne dag nog!

Elke keer vraagt ze het nog :+
 
Spaart u airmiles? Wilt u gebruik maken van onze euroaanbieding?
Wilt u een bonnetje? Fijne dag nog!

Elke keer vraagt ze het nog :+

ja dat is soms voor mij ook slecht te verstaan.

en waar laat ik die doppen aan meeten en wat kosten ze???
 
Een maat van me werkt bij de Shell en die heeft me voorzien van gratis 20 pakjes industriele universele oordoppen, werken perfect :)
 
is gewoon even wennen.

in stadsverkeer/provinciale wegen verkeer draag ik nooit oordoppen.

snelweg ritten altijd. Is echt zo lekker rustig aan je oren dan.
Je hoort nog genoeg met motor doppen zoals die dingen van comfoor of alpine.
 
is gewoon even wennen.

in stadsverkeer/provinciale wegen verkeer draag ik nooit oordoppen.

Een van zichzelf behoorlijk stil zijnde helm is dan toch ook wel handig...


snelweg ritten altijd. Is echt zo lekker rustig aan je oren dan.
Je hoort nog genoeg met motor doppen zoals die dingen van comfoor of alpine.

Das waar, maar eerlijk gezegd gaan die universele dingen na n tijdje echt iiriteren. Zitten net niet lekker, tig keer in- en uit je oor voor ze goed zitten, schieten er uit tijdens de rit, zitten er te diep in, krijg je er moeilijk uit omdat t pootje blijft hangen, etc....

Ik ga binnenkort es n setje op maat laten maken, want als je ze vaak gaat gebruiken is dat toch echt t geld waard.
 
Een van zichzelf behoorlijk stil zijnde helm is dan toch ook wel handig...

Nu heb ik ong een jaartje geleden een zgn "stille helm" gekocht. Helaas als ik mijn oude vertrouwde alpine oordopjes gebruik hoor ik echt HELEMAAL niks meer. Zo ben ik bijna onder een bus gereden omdat ik de waarschuwingssignalen niet hoorde. (Je ziet de bus daar niet aankomen)

Oftewel...geen oordopjes meer voor mij.
 
Filterz Oordoppen op maat met filter, voor muziek, uitgaan en dj's. Gehoorbeschermers, Oordopjes, Otoplastieken, online bestellen in onze webshop, winkels door heel Nederland.

Filteren erg goed, kan nog best goed de omgeving horen. Alleen doen ze na +- 1,5 uur verrekte veel pijn met uitdoen. Gelukkig niet of nauwelijks tijdens het rijden. :)

Wie zn oren wilt behouden moet pijn lijden denk ik dan, want ik ken mensen die na 40 jaar op de motor niet veel meer horen. Of zal het ergens anders aan liggen? :+
 
het heeft natuurlijk wel zijn charmes..

motoren
leer
olie
benzine geur
doof zijn van uitlaatgeluid... :P

ok tis geen joe bar team hier.

serieus, als je goede oordoppen gebruikt hoor je GENOEG om veilig te kunnen motorrijden.

je moet ABSOLUUUUUT niet van die industriële/bouw oordoppen in je oren stoppen want die blokkeren vrijwel AL het geluid. En die alpine dopjes etc. dempen alleen de GEVAARLIJKE decibellen geluid en niet de "normale" decibellen. Je hoort net zo goed dus, maar zonder SCHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH windruis.
 
je moet ABSOLUUUUUT niet van die industriële/bouw oordoppen in je oren stoppen want die blokkeren vrijwel AL het geluid. En die alpine dopjes etc. dempen alleen de GEVAARLIJKE decibellen geluid en niet de "normale" decibellen. Je hoort net zo goed dus, maar zonder SCHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH windruis.



Ik rij al jaren met 'industriele oordoppen' en ik ga ABSLOUUUUUT nooit niet van die dure op maat gemaakte oordoppen kopen. Ik heb jaren gelden een keer een doos bij een groothandel gekocht voor een paar tientjes en ben er nog lang niet doorheen.

Als ik samen met een paar maten weg ben met de motor en we moeten wat van elkaar weten dat schreeuwen we wat harder en dan hoor je elkaar ook wel.
Ik zou niet weten wat voor een gesprekken ik verder allemaal moet gaan voeren tijdens het motorrijden.

Toeters hoor ik goed en verder nog nooit in een (gevaarlijke) situatie gekomen omdat ik iets gemist heb omdat ik iets niet zou horen.

Ik hoef niet voorzichtig te zijn dat ik die dure doppen niet kwijt raak, altijd een paar reserve op zak. En als ze smerig zijn donder je ze gewoon weg.

Zelfs in de motogp hebben ze die industriele doppen in gebruik....en die gasten zijn met helm op ook van alles met elkaar aan het overleggen over de afstelling etc. Als die op maat gemaakte oordoppen echt zo goed waren zouden ze die daar ook wel gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook van die doppen die je eerst fijn moet knijpen en in je oor weer uit zetten wel bij motor zaak gekocht dus niet industriele.

maar er lagen ook wat andere van kunstof of zo?? zijn die beter en wat kosten die op maat gemaakte dan. zijn die echt zo duur??
 
http://www.fan.tv/motor/toontext.asp?id=19052 (Oordoppen)

Hier heb je wat info, je kan het zo duur maken als je zelf wil datAlpine rechttoe rechtaan model heb ik al jaren, bevalt prima. Heb nu de gele zwaardere demping er in ipv de groene.
 
ik heb ook van die doppen die je eerst fijn moet knijpen en in je oor weer uit zetten wel bij motor zaak gekocht dus niet industriele.

maar er lagen ook wat andere van kunstof of zo?? zijn die beter en wat kosten die op maat gemaakte dan. zijn die echt zo duur??

Ik heb 120 euro betaald voor die van mij.
 
Ik rij al jaren met 'industriele oordoppen' en ik ga ABSLOUUUUUT nooit niet van die dure op maat gemaakte oordoppen kopen. Ik heb jaren gelden een keer een doos bij een groothandel gekocht voor een paar tientjes en ben er nog lang niet doorheen.
blablabla

Helemaal mee eens, ze dempen ook nog eens tussen de 30 en 40 dB, dus dat zit wel goed. Heb vandaag weer eens met de op maat gemaakte alpine (rood filter) doppen gereden, maar de schuimpjes dempen gewoon beter.

Alsof je nog omgevingsgeluid hoort als je harder dan 80 gaat met een herrie Arrai helm, die overigens op alle andere fronten wel perfect is _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan