Windscherm inkorten

Valkyrionier

MF'er
3 jun 2011
82
0
Apeldoorn
Mijn windscherm is eigenlijk net te hoog waardoor ik er net niet overheen kijk. Vooral lastig met regen en als de zon erop schijnt. Er zou eigenlijk ongeveer 5 cm afgehaald moeten worden.

Het liefst zou ik dit bij een vakman wilen laten doen in de buurt van Apeldoorn. iemand nog tips waar ik dat kan laten doen?
 
Ik heb een scherm ingekort met een decoupeerzaag.
Daarvoor zijn zaagjes verkrijgbaar voor acryl.

Scherm afgeplakt met schilderstape en daarop de zaaglijn afgetekend.
Afgezaagd, let op de de zaag niet in de "pendelstand" staat.
Rustig zagen, de zaag het werk laten doen, zaagje mag niet heet worden.
Daarna met schuurlinnen de rand weer mooi rond geschuurd.
Het is een klus wat je met geduld moet doen.
 
Ik heb een scherm ingekort met een decoupeerzaag.
Daarvoor zijn zaagjes verkrijgbaar voor acryl.

Scherm afgeplakt met schilderstape en daarop de zaaglijn afgetekend.
Afgezaagd, let op de de zaag niet in de "pendelstand" staat.
Rustig zagen, de zaag het werk laten doen, zaagje mag niet heet worden.
Daarna met schuurlinnen de rand weer mooi rond geschuurd.
Het is een klus wat je met geduld moet doen.

Zou heb ik het ook gedaan. Zeker zien dat je dus in de tape zaagt (schilderstape is een optie maar ik zou voor iets stevigere tape gaan type afplaktape voor kartonnendozen)
 
Als er met de decoupeerzaag gewerkt wordt, dan met een laag toerental werken, als er geen speciaal zaagje voor kunststof is, een ijzerzaagje gebruiken en rustig de tijd nemen. Vervolgens met steeds fijner schuurpapier de rand mooi glad schuren. Eventuele krassen kan je verwijderen met hele fijne commandant.
 
(imitatie)dremel, slijpschijfje, snede afplakken en aftekenen, randje gladschuren als de tape er nog op zit, sier randje er opzetten.

Mijn diversion 900 std ruitje is nu gesplitst in een funky sportruitje, en het bovendeel is een extra grote spoiler op een vario ruit die er 's winters op zit.
 
Bedankt voor alle reacties. Jullie hebben blijkbaar wel het liefst dat ik m'n eigen handjes laat wapperen ;-)

Zelf heb ik een imitatie dremel maar het lijkt me dat het met een dremel ontzettend moeilijk is om een mooie rechte lijn te volgen. Of je dat dan later weer mooi bijgeschuurd krijgt is maar de vraag en ik zou er liever geen stripje erop willen doen.

Nou heb ik ook een decoupeerzaag en wellicht met zo'n acryl-zaagje dat het goed werkt. Mijn vrees hierbij is dat het zaagje inderdaad gaat 'happen'. Echt een klusje om met beleid te doen.

Er zullen ook vast bedrijfjes zijn die plexiglas bewerken en die dit kunnen doen. Ik heb al wel gegoogled maar het is lastig om zulke bedrijfjes te vinden en die dat dan ook nog voor een particulier willen doen. Tips zijn welkom!
 
Niet bang zijn.
Ik heb het ongeveer zoals hierboven al gemeld gedaan, dus
- afgeplakken met schilders tape
- precies het lijntje uitzetten dat je leuk lijkt
- met de haakse slijper doorslijpen, maar een dremel doet het uiteraard ook
- daarna met super fijn schuurpapier polijsten

Het lijkt daarna echt of het zo uit de mal komt!
Gewoon rustig doen, echt makkelijk te doen hoor.

Ik denk trouwens niet dat een bedrijf dit snel voor je zal doen...
 
Laatst bewerkt:
Mijn windscherm is eigenlijk net te hoog waardoor ik er net niet overheen kijk. Vooral lastig met regen en als de zon erop schijnt. Er zou eigenlijk ongeveer 5 cm afgehaald moeten worden.

Het liefst zou ik dit bij een vakman wilen laten doen in de buurt van Apeldoorn. iemand nog tips waar ik dat kan laten doen?

Kan heeeeeeeeeel veel effect hebben op de luchtstroming.
 
Goed punt sjaak.

Doordat je er nu nét niet overheen kan kijken, kan het zo zijn dat de regen/wind tijdens een rit op de snelweg nét over je hoofd heen gaat.
Als je hem inkort kan het maar zo zijn dat je al die regen/wind die normaal óver je hoofd heen gaat óók tegen je bakkes aankrijgt ( samen met de regen/wind die je zowiezo tegen je bakkes krijgt )
 
Kan heeeeeeeeeel veel effect hebben op de luchtstroming.

Dat zou kunnen maar het simpele feit is dat het nu in sommige situaties onveilig is omdat ik geen goed zicht heb. Zowel met nat als met droog weer wanneer de zon laag staat. Dan maar liever wat meer wind-turbulentie zou ik zo zeggen.

Nu kan je het ene windscherm niet helemaal vergelijken met het andere maar kort hiervoor had ik een andere motor met een soortgelijk windscherm maar wel lager. Hier had ik geen zichtproblemen mee maar ook geen problemen dat de wind of regen precies in mijn gezicht kwam.
 
Dag oma...

Ik wil ook graag 5cm van mn windscherm af laten halen vanwege turbulentie..

ik kreeg van zowel MDI als eigen garage het advies om eventueel snijwerk met een water-laser te laten doen.

Iemand ervaring daarmee?
eventueel een adresje waar dat kan ?
 
Dag oma...

Ik wil ook graag 5cm van mn windscherm af laten halen vanwege turbulentie..

ik kreeg van zowel MDI als eigen garage het advies om eventueel snijwerk met een water-laser te laten doen.

Iemand ervaring daarmee?
eventueel een adresje waar dat kan ?


Je kan dingen laten snijden met laser of met een waterjet, een water-laser is nieuw voor me.
 
Doe ff een kussentje onder de reet, waardoor je 5cm hoger komt te zitten en pak een stukje snelweg. Weet je gelijk wat de luchtstroom ongeveer gaat doen, wanneer je het windscherm inkort ;) En daarnaast denk ik dat ik niet meer hoef te vertellen hoe je het moet inkorten. Daarvoor heb ik hier al genoeg suggesties voorbij zien komen :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan