Windscherm op je motor helpt dat echt?

Ik heb een CB 500 met kuip. Handig voor tegen de wind maar de stand van de spiegels is zeer irritant want ik zit tegen mn eigen armen aan te kijken dus zie niet voldoende wat er direct achter mij gebeurd. Ik ben bij een dealer geweest en die vertelde me dat ik er of mee moest leren leven of die kuip eraf zou moeten halen. Heeft iemand misschien wat advies voor een oplossing? Thanks!
 
Spiegelverlengers? Zijn voor een hoop fietsen leverbaar.
Ik heb ze ooit zelf gemaakt.
Haal de spiegels er af. Teken de omtrek van de bodem van je spiegels over op een plaatje geschikt materiaal, dikte 3 a 4 cm. Teken ook de gaten af waar de spiegelbevestiging doorheen gaat. Geschikt materiaal kan zijn hardhout, kunststof of alu.
Zaag die "dubbele bodem" 2x uit (let op dat je een linker- en een rechterbodem hebt...), boor er de gaten in. Maak de gaten ruimer, omdat de draadeindverlengers (zie hieronder) er ook doorheen moeten passen. Je kunt de dubbele bodem nu afwerken met een likje verf.

Nu heb je een verlenging voor je originele bouten nodig. Koop een stukje tapeind van dezelfde maat (meestal M8 oid) als je originele spiegelbouten en koop daar 4 draadeind-verlengers voor. Zaag 4 stukjes draadeind af op dezelfde maat als de dikte van je "dubbele bodem". Draai op de originele spiegelbevestiging de draadeinden vast met een likje Loctite. Draai ze tot halverwege in de verlengers. Vervolgens komt aan de andere kant het stukje draadeind, ook weer met wat Loctite. De dubbele bodem er opschuiven, de spiegel op de kuip vastzetten en voila.....

De spiegelverlengers kosten je in de winkel zo'n 90 Eurie, ik was 10 Eurie kwijt.
 
Geen kuipje/scherm is beter dan een slechte kuip/scherm. Mocht je er onverhoopt wel weer voor kiezen een schermpje erop te zetten, zorg er voor dat'ie in ieder geval stevig en verstelbaar is. Als je het net niet treft heb je met een slecht afgestelde scherm of kuip alleen maar meer turbulentie om je oren.

Maar.... naked is altijd goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan