Windstopper onder overall?

Trunkenpolz

Die hard MF'er
15 jun 2005
805
5
Met deze koude dagen, wat te dragen onder een leren overall? Ik heb een overall met div ventilatie gaatjes en stukken, is een fiets windstopper handig? Heeft iemand een ander/ beter idee?
 
Ja, maar daar heb je ook veel verschil in. Fietskleding, outdoor, speciaal voor motor. Wat natuurlijk ook duur is. Iemand met ervaring?


Ik had een nauwsluitende windstopper.... niet onder een overall maar onder een combi.
Dat houdt bij echt koud weer erg veel tegen. Zorg wel dat je iets vindt dat goed aansluit.
 
Ja, maar daar heb je ook veel verschil in. Fietskleding, outdoor, speciaal voor motor. Wat natuurlijk ook duur is. Iemand met ervaring?

Bij de Lidll hebben ze elk seizoen weer speciale thermokleding voor motorrijders.
Het is warm genoeg in de winter, en het houdt je koel in de zomer.

En je plakt niet vast aan je leer :+

Kostte in totaal ong. 40 euro.
 
Met deze koude dagen, wat te dragen onder een leren overall? Ik heb een overall met div ventilatie gaatjes en stukken, is een fiets windstopper handig? Heeft iemand een ander/ beter idee?

Vent.

Het was 16 graden vanochtend.

Doe jij in de winter een winterslaap of zo?
 
Maar goed. De dagen dat het wel koud is... ik draag een windstopper en daaronder een thermohemd en broek. En als het nog kouder is dan draag ik een Merinowollen onderpak (kost een paar centen, maar dan hebbie ook wat) en voorts heb ik een softshell en voor koude dagen een BMW neopreen laag.
Maar als je echt kouwelijk ben aangelegd, kan je natuurlijk ook overwegen om electrisch verwarmde onderkleding te kopen, van bijv. Gerbing.
 
Craft onderkleding bij de Motoport (oid) kopen, kost wel wat, maar werkt perfect! Ik heb het ook onder mijn leren pak. In de zomer zorgt ervoor dat je pak niet drijfnat wordt en in de lente zorgt het ervoor dat je het niet "koud" hebt. Wanneer het rond de 15 graden is, heb ik nog een soort "voetbalshirtje" over de onderkleding heen. (dus geen katoen, want dan krijg je het wel koud)
 
Vent.

Het was 16 graden vanochtend.

Doe jij in de winter een winterslaap of zo?

Ik was zondag jl weer ns op pad, en toen was t na een paar uur best koud ja.
Ik heb ook winterjas gevoerd en wel voor echte koude dagen, maar ik wil graag leren pak aan, toch veiliger (en mooier).

T is ook maar een vraag, ervan uitgaande dat er meer zijn die hetzelfde hebben.
 
Zeer efficient is een harloopjasje (100% polyester)onder je leren jas.
Gaat geen wind doorheen, is dun, licht en ademt ook nog.
Gemakkelijk uit te trekken wanneer het warmer wordt. Neemt weinig ruimte in beslag.
Heb je ook zin om hard te lopen heb je ook wat aan zo'n jas.
 
Laatst bewerkt:
Ik was ook lang op zoek naar windstoppers voor onder mijn pak. Was lastig te vinden, het meeste is namelijk gemaakt voor fietsers en hardlopers. Craft schijnt wel wat te hebben, dat gaven ze me namelijk aan bij Ten Kate, maar kon op de website weer niks vinden.

Uiteindelijk ben ik geslaagd bij Outdorado, op internet. Een setje van Odlo, idd voor hardlopen. En draag er dan nu ook nog wel thermo onder.....blijf een vrouw hè? ;)
 
Anders condoom maat xxl over je kop trekken, gaten erin knippen voor je armen en klaar daar is je wind stopper!!!
 
Zeer efficient is een harloopjasje (100% polyester)onder je leren jas.
Gaat geen wind doorheen, is dun, licht en ademt ook nog.
Gemakkelijk uit te trekken wanneer het warmer wordt. Neemt weinig ruimte in beslag.
Heb je ook zin om hard te lopen heb je ook wat aan zo'n jas.
:^
http://www.decathlon.nl/NL/beschermende-kleding-h-21852868/ bijvorbeeld.

En af en toe hebben ze bij bv. de LIDL ook wel eens wielrenondershirts die winddicht- & ademend *O* *O* *O* zijn, die draag ik dikwijls. :]
 
Laatst bewerkt:
Ik was ook lang op zoek naar windstoppers voor onder mijn pak. Was lastig te vinden, het meeste is namelijk gemaakt voor fietsers en hardlopers. Craft schijnt wel wat te hebben, dat gaven ze me namelijk aan bij Ten Kate, maar kon op de website weer niks vinden.

Uiteindelijk ben ik geslaagd bij Outdorado, op internet. Een setje van Odlo, idd voor hardlopen. En draag er dan nu ook nog wel thermo onder.....blijf een vrouw hè? ;)
Die voor op de fiets zijn gewoon hetzelfde als voor op de motor hoor. Vorige maand ook 1 van craft gekocht, staat gewoon op de site hoor. En als je op windstopper zoekt vind je genoeg andere merken.

@ ts. Ik heb vorige maand ook topic over aangemaakt, even zoeken op mijn naam (met telefoon op internet). Ging voor mij tussen windstopper of regenjasje, is windstopper geworden. ik ben er redelijk tevreden over.
 
Nouw er zijn mensen die vinden 16 graden koud jha ken ik er ook wel wat van.
Die hebben dan gewoon een winter jas aan _O-
Ik loop in de winter nog met een T-shirt.
Ook dit jaar makkelijk volgehouden.

Maar moet bekennen dat ik bij rond de 12 graden op de motor bij lange ritten ook gewoon m'n wintervoering + termo aan doe als er aardig wat wind staat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan