Winkel Motozoom

Afgelopen weekend was er een "sail" bij motorzoom in Utrecht. De zaak zit op het industrieterren wat naast de A2 (klopt dat,de snelweg Utrecht/Amsterdam?) ligt. Het is een echt postorderbedrijfJE (met nadruk op JE). Ze hebben een klein winkeltje waar je eventueel kleding kan passen. Nu was een deel van het magazijn(tje) open, waar aanbiedingen lagen. Het stelde heel weinig voor en ik was ook zo weer weg. De korting was absoluut niet spectaculair. Zonde van m'n tijd, maar ach, het was wel een reden om weer een ritje te maken. 8-) Wat me opviel was de hele jonge bediening (jonger dan 18)en absoluut onkundig :? m.b.t. de producten.
Als dat model staat voor de normale gang van zaken, kan ik me heel goed indenken dat er van alles mis gaat met bestellingen. Ik heb nog nooit wat besteld, maar na dit weekend komt het er zeker nooit van.

Ik ben er ook geweest op die dag. Het was H E L E M A A L N I E T S !!!!!!
 
Nog maar eens, www.louis.de is véél goedkoper. Je kunt er punten sparen (nog eens 3% korting), ze hebben vaak supergoedkope aanbiedingen (-30% en hoger, ff inschrijven en je krijgt ze per mail) én ze zijn véél sneller met bezorgen.

Gewoon online bestellen en binnen een werkweek (vaak al na drie dagen) worden de spullen keurig aan de deur afgegeven, je betaald uiteraard lekker gemakkelijk per secure verbinding met je creditcard (dus verzekert door de creditcard maatschappij).

Je kunt de catalogus mét cd gewoon gratis meebestellen en de verzendkosten inclusief creditcardkosten zijn nota bene lager dan bij de Nederlandse vestiging :} !

Ik heb wel een keer een mailtje verstuurd omdat er een aanbiedingsartikel niet was meegeleverd. Op de pakbon stond dat ik over twee weken nog eens kon bestellen...
Ik dacht daar heb ik niets aan want dan is het artikel weer 35,95 - was van 35,95 afgeprijsd naar 15,95 en kostte in NL gewoon nog 39,95!!! - én moet ik weer verzendkosten betalen. Binnen een dag kreeg ik een maitje retour, het artikel was erg snel uitverkocht maar zou gewoon zodra het weer voorradig was worden nagestuurd voor de aanbiedingsprijs, ik hoefde niet nogmaals de verzendkosten te betalen, hulde :} !
 
NOOOOIT bij Motozoom.nl :r bestellen (sorry voor het schreeuwen
Wat een eikels daar. Vooral ene Erwin :j van de helpdesk. Zelden een grotere waailap en leugenaar meegemaakt. Spullen komen niet, vallen van de band, retourzending zou niet aangekomen zijn, belt nooit terug ondanks herhaaldelijke toezeggingen, vergeet te mailen, verzuimt zaken te regelen, vergat teveel betaald geld terug te storten enzovoort, enzovoort..... Pas toen ik aankondigde met een aantal bevriende bikers het geld (incl. extra reiskosten uiteraard) dan maar op te komen halen kwam er enig schot in de zaak...

Duitsland (Louis.de)is tientallen procenten goedkoper EN sneller, aangezien motozoom zelf ook hun spullen in Duitsland bestelt.....
 
Laatst bewerkt:
This makes me :r

Bestelling van 8 augustus is heden (26 oktober) nog steeds onderweg!!!

Ik word er stilaan ellendig van.

Via het M-F was je ruim vóórdat je de bestelling deed gewaarschuwd voor de Nederlandse Louis vestiging en hun véél te hoge prijzen en levertijden!!!
 
Sorry Blade, maar toen zat ik pas op het forum en had ik er nog niets over gelezen. Het was met andere woorden al te laat. Net zoals mijn bestelling.

Ik ga volgende week nog afwachten en dan eens proberen om via de federale politie klacht neer te leggen en hen contact te laten opnemen met Motozoom.
Misschien helpt dat?!
Ik weet het anders ook niet meer.

En anders zal ik zelf eens naar Nederland moeten fietsen om mijn geld terug te halen, en zal ik zeker mijn naam waarmaken!!! Reken maar!
 
Sorry Blade, maar toen zat ik pas op het forum en had ik er nog niets over gelezen. Het was met andere woorden al te laat. Net zoals mijn bestelling.

Tja Streetfighter, da's inderdaad jammer. Zoals je hier Winkel Motozoom ziet is het topic al eerder aan de orde geweest.

Nog voor ik internet had - en ik geen zin iedere keer naar de dichtsbijzijnde Duitse vestiging van Louis te rijden - heb ik bij MotorZoom (toen nog Louis) besteld, iedere keer was er wel wat. Levering onvolledig, probeert u het later nog eens te bestellen, verkeerde bedrag berekend etc.etc.

Nu bestel ik bij zowel www.louis.de als www.polo-motorrad.de/index.php, je kunt je aanmelden voor de maandelijkse nieuwsbrief met ècht goedkope aanbiedingen van 15-65% korting op de toch al goedkope prijs.
Zo heb ik bij Louis.de voor euro 11,95 een remontluchter gekocht die bij MotorZoom 39,95 kost. De beste volsynthetische olie van Castrol, de RS4T voor euro 24,95 per 4 liter. Deze kost in Nederland 49,90 en is nu (ná het motorseizoen) bij MotorZoom in de aanbieding voor wel 37,90, lekker goedkoop zeg :r !

Bij zowel louis.de als polo.de kun je ook nog punten sparen op een gratis klantenkaart, dat levert nog eens 3% op bij alle aankopen. Als je genoeg punten hebt dan maak je een keer een leuk ritje naar Duitsland en verzilver je ze :] .

Voor diegene die denkt dat de verzendkosten vanaf Duitsland hoog zijn kan ik geruststellen, een verzekert pakketje per creditcard gekocht kost vanaf Duitsland euro 6,50 en is in de regel binnen vijf dagen binnen (A5 katalogus mét cd is gewoon gratis).
Vanaf MotorZoom (dus óók Louis maar dan de Nederlandse) ben je 2 x 4,95 kwijt en dan heb je de katalogus er nog niet eens bij laat staan een cd! Over de levertijd zullen we het maar niet meer te hebben
superkots.gif


Zo, er moest nog een superKOTS achter, vandaar de wijziging...
 
Laatst bewerkt:
Lees en Huiver
Bij deze wil ik aangeven hoe men bij Motozoom wordt omgegaan met klanten en hun bestellingen.

Datum Omschrijving
8-7 Zadeltassen en helmmuts besteld bij Motozoom.
N.B.Vooraf aangegeven door Motozoom dat bestelling
voorradig was!
8-7 ontvangstbevestiging van Motozoom via e-mail met
specificatie. Geen bestelnr of servicecode angegeven.
N.B. leverdatum verwachting 5 a 7 werkdagen
18-7 Met vakantie gegaan, niets vernomen van vertraging
22-7 Bedrag a € 23.79 door Motozoom afgeschreven
2-8 Terug van vakantie en niets ontvangen, ook beide buren
niets ontvangen
2-8 Gebeld met Motozoom, wachttijd ±30min. Al snel bleek
dat er iets mis was gegaan bij MotoZoom. Bedrag was
wel ingehouden echter levering niet gedaan. De dame in
kwestie zou e.e.a. z.s.m. gaan regelen.N.B.Ook toen
werd me verteld dat de artikelen voorradig waren!
6-8 Onderstaand bericht ontvangen:Beste collega-
motorrijder,We hebben op dit moment een achterstand.
Daardoor is jouw bestelling vertraagd. Deze vertraging
wordt in jouw geval nog wat groter omdat hetbestelde
artikel niet per direct leverbaar was bij onze leverancier.
We verwachten de bestelling op vrijdag 9 of zaterdag 10
augustus uit te kunnen leveren, maar dat is niet 100%
gegarandeerd. We doen in ieder geval ons best om een
en ander zo snel mogelijk te realiseren. Excuses voor het
ongemak en bedankt voor je geduld.Met vriendelijke
groet,Rejoh van der Voort, directeur Motozoom
±14-8 Gebeld met Motozoom, ook nu weer een wachttijd van
± 30 min.Tot mijn verbazing kreeg ik daar te horen dat ze
niets konden zeggen wanneer de zadeltassen alsnog
geleverd zouden worden. Dit ondanks de mededeling van
Motozoom dat de artikelen voorradig waren! Daarom vroeg
ik om een leidinggevende aan de telefoon te krijgen, dit
lukte niet vanwege een telefonische bespreking. Op mijn
vraag of deze mij dan later terug kon bellen, werd niet
bepaald vriendelijk ingegaan, ze zou dit dan wel doorgeven,
echter tot op heden niets vernomen!
± 16-8 Nogmaals gebeld met Motozoom, wederom een wachttijd
van ± 45 min. (Oorzaak de persoon zat helemaal ALLEEN)
Kreeg een bijzonder vriendelijke man aan de lijn, waar ik
mijn klacht goed kwijt kon. Hij heeft e.e.a. goed uitgespit
en vond zowaar een set binnenshuis bij Motozoom. Hij
verzekerde mij deze per direct met TPG post te versturen.
De tevens bestelde helmmuts, was niet voorradig, deze zou
hij in mindering brengen op de factuur.
18-8 Bestelling binnen. Tassen voldeden jammer genoeg niet aan
de verwachting, wat niet aan Motozoom lag. Echter
levering niet compleet:
-Geen Factuur, servicekode, bestelnr
-Geen documentatie·
-Geen bijbehorende regenhoezen
-Geen helmmuts
-Totaal geen vermelding van wat dan ook dus!
23-8 Bestelling volgens retourprocedure geretourneerd
23-8 Via Mail Motozoom geïnformeerd dat de zending is
geretourneerd, conform aangegeven procedure
24-8 Mail van Motozoom dat zending nog niet binnen is. (Logisch
lijkt me, maar goed. ) Soms reageert men dus wel snel
10-9 Na een flinke portie geduld nog maar eens gemaild met
motozoom, om te kijken hoe het ervoor staat., heb
tenslotte ook nog meer te doen, dan Motozoom te blijven
volgen. Helaas moeten constateren dat tot op heden nog
geen geld retour ontvangen, ook geen enkele reactie van
Motozoom
11-9 Mail van Motozoom, men schrijft wil wel helpen, maar
kunnen niets zonder adres gegevens. Alsof er nog meer
Elzenaars zijn die zadeltassen hebben geretourneerd. M.i.
druk op de knop en ze weten het, maar ja. Adres info
nagestuurd.
13-9 Reactie terug van Motozoom, Men geeft aan dat de tassen
niet meer leverbaar zijn en dus uit moet zien naar iets
anders. Men leest hun mail blijkbaar niet!
14-9 Antwoord aan Motozoom, dat ik die tassen niet wil, maar
m’n geld terug. Tevens wat emoties geuit, dat ik piswoest
ben, kunnen ze dan helemaal niets. Ook met m’n klacht
doen ze niets!
18-9 Mail terug van motozoom, deze week wordt je geld
overgemaakt naar je rekening.
2-10 Gemaild dat ik nog steeds geen geld terug heb en geen
reactie op m’n klacht
5-10 Mail van MotoZoom dat ik op 15-10 m’n geld op m’n
rekening heb.
8-10 Mail van Motozoom, dat m’n klacht is genoteerd, maar dat
dit niet 1,2,3 is op te lossen
20-10 Mail aan Motozoom, waarin ik aangeef dat ik nog steeds m’n
geld niet heb. Tevens nogmaals aangegeven dat ik het
absoluut belachelijk vind hoe men met hun klanten omgaan
25-10 Nog steeds m’n geld niet binnen!

Tot zover m'n relaas over Motozoom en mijn 1e en laatste ervaring.
Ben benieuwd naar ervaringen van anderen over deze Toko.
 
Ik heb een jaar geleden wat besteld bij motorzoom.... toen heb ik alles in 1 keer goed gekregen binnen 5 dagen...

tja.. je hebt van dit soort uitschieters :P


Maar zoals ik lees, ga ik daar niets meer bestellen. Want das niet leuk wat ze je aandoen.

Ik denk dat ik maar eens wat info ga inwinnen bij louis.DE


verder heb mijn motorkleding bij Damen lethers (nu topskin) en hein gericke gekauft


sander
 
Lees en Huiver
Bij deze wil ik aangeven hoe men bij Motozoom wordt omgegaan met klanten en hun bestellingen.

<KNIP i.v.m. het lange verhaal>

Tot zover m'n relaas over Motozoom en mijn 1e en laatste ervaring.
Ben benieuwd naar ervaringen van anderen over deze Toko.

Het mag duidelijk zijn uit voorgaande mailtjes dat de Toko daar bij MotoZoom voor geen meter draait. Er moet bij MotorZoom een frisse wind - laat ze NÚ de deuren maar openzetten...- waaien en koppen rollen
rangry.gif
om de zaak weer op de rails te krijgen!

Staat er op de 1e bladzijde van hun catalogus in het rood postorderGEMAK
superkots.gif
! Dat geldt dan NIET voor hun
fingerc.gif
!

Het is extra balen als je keurig twee weken voor je vakantie iets bestelt - te gebruiken tijdens de vakantie zoals een tent of tassen - en het is niet op tijd, dan kun je wel eens iets uiten... :X (gelukkig hebben we daar nu een icoontje voor!).

Maar goed, iedereen hier op het M-F is nu GOED gewaarschuwd. Laat je dus niet meeslepen door de mooie "motorvrienden" verhaaltjes die je leest op bladzijde 1. Dat amicale gedoe kwam me gelijk al de keel uit, alsof die Rejoh van der Voort je persoonlijk kent...
Doe mij maar gewoon een kil postorderbedrijf waar wordt GEWERKT, als klant heb ik niets aan praatjes maar wil ik de bestelde spullen SNEL in huis en niet na maanden als de motor alweer in de winterstalling staat!

Het grote voordeel bij www.louis.de is ook dat de voorraad voortdurend (ok, op zondag niet, laatste keer geactualiseerd op 26/10 04:12u zie ik) wordt bijgewerkt. Je ziet dus onmiddellijk of een artikel leverbaar is als je het besteld. Zit je krap in de tijd voor je vakantie dan kun je de bestelling dus beter niet plaatsen als hij geel of rood aangeeft...
 
Ik durf het bijna niet te schrijven.......

maar die eikels van Motozoom, hebben het geld geretourneerd.......op dezelfde dag dat mijn bestelde artikel (waar ik maanden op gewacht had) werd afgeleverd!

:}

Maar bestel NOOOOOOOOOOOOIT meer wat bij waailappen! :( :( :( :( :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan