Winter motorkleding

maria354

Rookie
1 feb 2022
1
0
Ik rij sinds kort motor en ik heb nog geen winterkleding. Ik heb alleen geïnvesteerd in verwarmde handschoenen (PIXMY Verwarmde Handschoenen) en die werken prima. Kennen jullie goede merken die winter motorkleding voor dames verkopen?
 
Ik kan ze allemaal wel op gaan noemen, maar dat heeft geen zin. Beter is om naar een of meerdere motorkledingzaken te gaan en advies vragen / passen. Er zijn zoveel factoren die meespelen voor een setje motorkleding (budget, doel, pasvorm etc.)
 
Wat @picaroon zegt, dat kan ik beamen. Als je bijvoorbeeld dagelijks woon-werk verkeer doet, dan is het zinnig om een jas met gelamineerde goretex (of ander membraan) te kopen. Want je wilt droog terugrijden. Zo niet, dan is het beter om een losse binnenlaag te hebben, want die kun je er dan uithalen als je dat wilt, en een losse binnenlaag geeft ook minder stijve stof. En je zegt winterkleding, maar als je al weet dat je niet onder de 10 graden rijdt, is een mid-season jas met een extra donzen vest eronder wellicht beter.

Ook is je traject van belang. Er is verschil tussen hoge en lage snelheden. Slijtvastheid speelt dan een rol.

En qua veiligheid: je moet besluiten of je wellicht een airbag-vest wilt, sommige jassen hebben daarvoor een voorziening. Dan zit die netjes vast in de jas. Zo niet, dan wil je protectoren kwijt in de jas. En indien je de hoogste veiligheid wilt, moet je weten of je misschien high-visibility (neon/fluor kleuren) wilt.

En tenslotte is er de uitstraling. Wil je leer dragen? Of textiel? Die hebben beiden voor- en nadelen.
 
Ik rij zelf het hele koude seizoen door met een mid-season jas. Daar onder heb ik een rev it jasje die wind en water dicht is. Uiteraard incl thermo ondergoed.

Tip: denk ook aan warme voeten! Mijn schoenen tochten langs de veters en als het echt koud is trek ik dikke sokken aan. Nog beter is laarzen maar ja… geld is een keer op ;)
 
Ik kan ze allemaal wel op gaan noemen, maar dat heeft geen zin. Beter is om naar een of meerdere motorkledingzaken te gaan en advies vragen / passen. Er zijn zoveel factoren die meespelen voor een setje motorkleding (budget, doel, pasvorm etc.)

en dat kan beter in een commercieel bedrijf dan op een onafhankelijk forum met objectieve gebruikers ?
Denk t niet....
 
Puur voor wintergebruik: de DiFi Husky winteroverall. Ik ben mijn tweede aan het verslijten. Niet elegant, ouderwetsch nylon zonder membraan, maar warm en droog.
 
Ik rij sinds kort motor en ik heb nog geen winterkleding. Ik heb alleen geïnvesteerd in verwarmde handschoenen (PIXMY Verwarmde Handschoenen) en die werken prima. Kennen jullie goede merken die winter motorkleding voor dames verkopen?

Het begint met het warmhouden van je 'core'.
Als die het koud krijgt reduceert je lichaam de bloedsomloop naar je voeten/handen/benen/armen en dan krijg je het vanaf daar naar binnen koud, ook al voelt het precies andersom.

Ik heb zelf een verwarmde trui, via een app in te stellen op welke temperatuur hij je lijf moet houden. Min/max kun je zelf instellen.
Idealer kan ik het me niet voorstellen. Werkt uitstekend.


Elektrisch erwarmde motorkleding koopt u bij Gerbing.eu! word over het algemeen het meest gewaardeerd, kost wat maar garantie doen ze niet moeilijk over en de kwaliteit staat erg hoog. Van m'n werkgever ook hiervan een verwarmde binnenjas gekregen welke aangesloten word op de boordspanning van je motor. Mits je accu het aankan kun je je daar van top tot teen met verwarmde kleding aankleden.
 
en dat kan beter in een commercieel bedrijf dan op een onafhankelijk forum met objectieve gebruikers ?
Denk t niet....
Net zo objectief als welke motor iemand moet kiezen in welke motor moet ik kiezen topics? :+ 90% bestaat uit het aanprijzen van het eigen brik... omdat men die nou eenmaal gekocht heeft :+
 
Net zo objectief als welke motor iemand moet kiezen in welke motor moet ik kiezen topics? :+ 90% bestaat uit het aanprijzen van het eigen brik... omdat men die nou eenmaal gekocht heeft :+
Niet met je eens. Een bedrijf heeft winstbejag.
 
Net zo objectief als welke motor iemand moet kiezen in welke motor moet ik kiezen topics? :+ 90% bestaat uit het aanprijzen van het eigen brik... omdat men die nou eenmaal gekocht heeft :+
Moet ik jou nou gaan uitleggen dat je van WC eend geen objectief antwoord moet verwachten.... nee toch ?

Ik geef zelf een advies op grond van 1.000.000+ motorkilometers, in weer en wind, warmte en kou.
Uiteraard geef ik dan aan wat voor mij het beste werkt, zou raar zijn als ik zou aangeven wat ik vind dat maar half werkt ?

En dat is ook precies waar topic starter naar vraagt, wat voor iemand het beste werkt, wat ze dan zelf kiest kan ze zelf gaan beslissen.
 
Laatst bewerkt:
Motorkleding is meestal niet zo warm. Ik heb 7 motorpakken. In de winter draag ik een jas die een maat groter is dan mijn eigen maat. Daar past een extra laag onder, warm genoeg voor een rit van 2 uur bij min 4 graden.
 
Niet met je eens. Een bedrijf heeft winstbejag.
:^ wel met jou eens.


Merino onderkleding, is natuurlijk antigeur en voelt erg lekker, is erg warm. Tipje: Decathlon

Hiermee ook trouwens !

Wind/waterdicht aan de buitenkant maar liefst wel ademend, isolerend e/o elektrisch verwarmde laag en dan merinowol.
Heerlijk, ik heb er tot beneden -10 mee gereden, andere problemen gaan dan opspelen maar wat temperatuur betreft was het vol te houden.
 
Ik rij sinds kort motor en ik heb nog geen winterkleding. Ik heb alleen geïnvesteerd in verwarmde handschoenen (PIXMY Verwarmde Handschoenen) en die werken prima. Kennen jullie goede merken die winter motorkleding voor dames verkopen?
Maria ik denk dat je even iets meer moet vertellen over je gebruik van de motor dus de afstanden of je bij nacht en ontij rijdt of je altijd afhankelijk van je motorfiets bent. Mijn ervaring is dat je eigenlijk meerdere soorten kleding moet hebben. Laagjes is fijn en zelf erg blij met mijn verwarmde vestje van Keiss (Engels merk erg degelijk en betaalbaar) rond de 100 pond.)

Mijn antwoord op soortgelijke vraag jaren geleden:
 
Laatst bewerkt:
en dat kan beter in een commercieel bedrijf dan op een onafhankelijk forum met objectieve gebruikers ?
Denk t niet....
Basislaag: een dunne korte mouw Craft thermo en daar over heen een dikkere lange mouw Odlo thermo.
Midlayer: Revit Climate
Winterjas: Richa Atlantic GTX

Ik zweer bij bovenstaande merken... voor zover mijn "objectieve" bijdrage :W
 
Niet met je eens. Een bedrijf heeft winstbejag.
En daarom moet je doorvragen. De meeste dames en heren in die zaken rijden zelf ook graag motor, sommige hebben zelfs helemaal geen autorijbewijs.

En die kunnen jou prima advies geven. Ze vragen je van te voren wat je ongeveer wil uitgeven en voor dat bedrag krijg je dan een goed advies.

Dat ze winst willen maken klopt, daarom kan je er van uitgaan dat ze jou graag zien terugkomen.

Eenmalig 4 tientjes meer verdienen leren ze tegenwoordig zelfs af in commerciële trainingen. Als jij blijft terugkomen omdat je super tevreden bent en een goed gevoel hebt lever jij ze vele malen meer op
 
En daarom moet je doorvragen. De meeste dames en heren in die zaken rijden zelf ook graag motor, sommige hebben zelfs helemaal geen autorijbewijs.

En die kunnen jou prima advies geven. Ze vragen je van te voren wat je ongeveer wil uitgeven en voor dat bedrag krijg je dan een goed advies.

Dat ze winst willen maken klopt, daarom kan je er van uitgaan dat ze jou graag zien terugkomen.

Eenmalig 4 tientjes meer verdienen leren ze tegenwoordig zelfs af in commerciële trainingen. Als jij blijft terugkomen omdat je super tevreden bent en een goed gevoel hebt lever jij ze vele malen meer op
Ik snap wel hoe een winkel werkt,ik heb een opleiding in de detailhandel gevolgd. :)
 
Basislaag: een dunne korte mouw Craft thermo en daar over heen een dikkere lange mouw Odlo thermo.
Midlayer: Revit Climate
Winterjas: Richa Atlantic GTX

Ik zweer bij bovenstaande merken... voor zover mijn "objectieve" bijdrage :W

Jij werk in een motorkledingzaak ?

Als je die nu niet op voorraad hebt en ook binnenkort niet zult krijgen en je klant wil toch op korte termijn winterkleding hebben.... stuur je m dan door naar een concurrent of verkoop je m iets wat persoonlijk je 2e keus zou zijn ?
 
En daarom moet je doorvragen.
Als jij blijft terugkomen omdat je super tevreden bent en een goed gevoel hebt lever jij ze vele malen meer op
:^

en zo had ik altijd een paar adresjes...veelal eenmanszaakjes waar ik blind m'n geld naar toe bracht. Regelmatig was je daar iets duurder uit maar soms kreeg je ook iets juist veel veel goedkoper, je bent vaste klant en t ging toch uit het assortiment.
Ik ben 5 jaar geleden 200km verhuisd, maar nadat een van die eenmanszaakjes van mijn recente aanrijding hoorde stond ie het weekend erop bij me op de stoep, 4 uur rijden om een uurtje op bezoek te komen, langer kon ik het niet volhouden terwijl hij ook wist dat ik er nooit meer een cent zou komen uitgeven.

Maar dat de trend: snel zoveel mogelijk cash eruit trekken op z'n return is heb ik nog niet ervaren. Hoe groter de zaak/hoe meer personeel hoe verder ik er vandaag blijf. Tenzij ik zelf weet wat ik hebben wil, want vaak zijn ze helaas wel iets goedkoper als de kleinere zaken.

En dan zijn er nog....ook op M-F...die dan in zo'n zaak zich laten voorlichten, passen en passen...en de deur uitgaan en thuis op internet hetzelfde pak in de nu juiste maat opzoeken en t daar voor 20 euro goedkoper aanschaffen '(
 
@JohnDoe94 Tsja, als het nou zo werkte... maar toen ik m'n eerste motorschoenen kocht, vroeg men helemaal niks. "Is dat wat?", vroeg ik over "die blauwe", want die vond ik mooi. Ze pakt m'n maat, en dat was het. Motorkledingcentrum in Utrecht. Dat zeg ik niet om te namen-en-shamen, dat zeg ik om aan te geven dat dat in principe toch een prima winkel is, maar a) ikzelf niks verder vroeg, en b) het was druk dus ze moest nog meer klanten helpen.

In een ideaal gesprek komen de koper en verkoper tot een gesprek. Vragen, hoezo wil je schoenen en niet laarzen? Wil je er ook mee wandelen, of is dit kantoor? Wat wil je uitgeven aan veiligheid? Moeten ze waterafstotend zijn, of waterdicht? Ze had moeten waarschuwen, dit is nubuck, en er komen snel vlekken op, en dit zijn de alternatieven. Enzovoort.
 
:^



En dan zijn er nog....ook op M-F...die dan in zo'n zaak zich laten voorlichten, passen en passen...en de deur uitgaan en thuis op internet hetzelfde pak in de nu juiste maat opzoeken en t daar voor 20 euro goedkoper aanschaffen '(
🙄🤔

Ehhhh, ik behoorde ook tot deze groep, maar dan in een andere vorm.
Vroeger ging ik ook naar de grotere zaken, zelfstandig zoeken en passen (lees: personeel niet lastig vallen, ik zoek het zelf wel uit)
Als ik de juiste maat en model had gevonden, gegevens op geschreven etc, en door naar mijn eigen lokale shoppie..

"Vriend, dit en dit wil ik hebben, regel dat:+!!"
En kreeg dan vanzelf wel een bericht als die de spullen had.

Erg jammer dat hij ermee gestopt is,,,
Was een leuk zaakje, daar aan de Admiraliteitskade...O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan