Winter projectjes

Haha, vraag was eigenlijk aan Gixxer Fighter ;)

Inderdaad wel gaaf zo'n brug, maar ook wel duur... er staan er overigens een stuk of 3 op Marktplaats inmiddels, zou dat nog wat met de prijs doen?
 
Hmmmm, staat super, die YZF-brug!
Minstens zo apart als een VFR brug.
En een USD hoeft écht niet, ik heb zelf ZX6R vorkpoten, en die zijn dik zat! (en veel goeiekoperder!) Trouwens, die van een Blade zijn echt wel stoer!

Ben benieuwd naar 't eindresultaat!

Greetz, SoeF!
 
Dank je, vind de YZF brug zelf ook heeeel erg mooi staan. Niet zo'n standaard-heeft-iedereen brugje zegmaar.

Wat voor jaar komt die ZX6R vork uit? Vind die van een Blade wel mooi, maar in principe sta ik open voor alles.. (de kroonplaten moeten tzt toch opmaat gefreest worden).

Ohwja, ik ben er nog niet uit of ik achterbrug en voorvork moet polijsten of niet. Er komt nl ook nog een RVS pijp onder het blok.....

Jullie mening graag: Poeieren of polijsten....? :9
 
Dank je, vind de YZF brug zelf ook heeeel erg mooi staan. Niet zo'n standaard-heeft-iedereen brugje zegmaar.

Wat voor jaar komt die ZX6R vork uit? Vind die van een Blade wel mooi, maar in principe sta ik open voor alles.. (de kroonplaten moeten tzt toch opmaat gefreest worden).

Ohwja, ik ben er nog niet uit of ik achterbrug en voorvork moet polijsten of niet. Er komt nl ook nog een RVS pijp onder het blok.....

Jullie mening graag: Poeieren of polijsten....? :9

POLIJSTEN NATUURLIJK !! O-)

Voor de rest mijn complimenten, je bent goed bezig! Hou ons svp op de hoogte van je vorderingen...

Bijgaand een piccie van de (voormalige) airbox van mijn Ducske. Kabels op een nekkid suck big time...

full
 
Dank je, vind de YZF brug zelf ook heeeel erg mooi staan. Niet zo'n standaard-heeft-iedereen brugje zegmaar.

Wat voor jaar komt die ZX6R vork uit? Vind die van een Blade wel mooi, maar in principe sta ik open voor alles.. (de kroonplaten moeten tzt toch opmaat gefreest worden).

Ohwja, ik ben er nog niet uit of ik achterbrug en voorvork moet polijsten of niet. Er komt nl ook nog een RVS pijp onder het blok.....

Jullie mening graag: Poeieren of polijsten....? :9


Nou Bjorn, die vorkpoten zijn niet te koop, ze zitten in m'n eigen Fighter (een GSX750es uit '86).
Bedoelde meer om aan te geven, dat je je niet blind moet staren op een USD vork!

Ik houd je project in de gaten!

Greetz, SoeF!
 
Ik zie trouwens net op Marktplaats een setje USD poten staan van een '90 er GSXR voor €175,-!
Prijs is goed!
En kroonplaten kun je frezen!

Greetz, SoeF!
 
ziet er netjes uit met die brug zo!

ik zou trouwens voor polijsten gaan, als je iig niet teveel door slecht weer moet
 
Je blijft wel bezig Bjorn :}

Iemand een cbr600f kopen zodat ik ook ergens aan kan beginnen? ;)
 
Ben beetje in ACAD bezig...

prolink%20plaatjes.JPG

Plaatjes voor mn achterbrug voor de prolink ophanging.

boksbeugel.jpg

Die komt in het midden van mn koppelingsdeksel als de nieuwe gefreest word.

remschakel.JPG

Remschakelsetje, tenminste... Een onderdeel van... De rest moet nog getekend worden.
 
En hoe wil je die maken?
Frezen, Lasersnijden, draadvonken?
Scherpe hoeken zijn altijd nadelig voor de sterkte.
Bedenk wel dat een R=3 in een hoek, een freesje betekent van max 6mm. Waar dus bijkomt dat die vrij snel breken.
Bovendien geeft een R=3 bij een hoek >90gr. een ander beeld dan bij een hoek <90gr.
Ik wil je wel een fotootje opsturen van mijn zelfgemaakte set.

Greetz, SoeF!
 
Ik wou ze laten frezen uit euhm, 10mm alu? Misschien wat dikker ofzo..

Laat eerst wel proefstukje frezen uit 3mm, eens zien of het mooi word en enigzins haalbaar blijkt. Diameter van de frees ben ik me van bewust, al lijkt me dat een niet al te groot probleem.

Ik heb de foto's ontvangen, maar ze zijn nogal klein. Heb je geen grotere foto's of misschien een tekening? Thnx :)
 
Is eigenlijk pas de eerste keer dat ik dat ding van je goed bekijk, maar begint er errug strak uit te zien..
 
Ik wou ze laten frezen uit euhm, 10mm alu? Misschien wat dikker ofzo..
Hebben jullie enig idee waar je zoiets zou kunnen laten frezen....en of dat heel veel geld gaat kosten?? Maak normaal alles zelf met een zaag en vijl (veel werk maar zo kom je ook ver...) ben allen niet gauw tevreden meer en wil het liever laten frezen...

Ps...en 10mm alu is genoeg voor een rem- schakelset.

Groet,
Patrick MS4s
 
Gewoon naar een doorsnee metaal bewerkingsbedrijf gaan en vragen of ze vanaf een ACAD tekening iets voor je kunnen frezen...
 
Gewoon naar een doorsnee metaal bewerkingsbedrijf gaan en vragen of ze vanaf een ACAD tekening iets voor je kunnen frezen...


Heb geen programma voor een ACAD tekening...tekening zit in mijn hoofd...en om die nou daar te laten ;)
 
remschakel2.GIF


Na wat aanpassingen (mede dankzij de opmerkingen (lees: hulp) van Soef!) zouden dit ze moeten worden. De linker rechts, en de rechter links. Ja klinkt beetje krom maar het is allemaal heel logisch ;)

Van de week eens kijken of ik proefplaatjes kan laten maken.
 
Goed bezig Bjorn! :}

Kan je nog eens wat foto's posten van je subframe zoals het er nu uitziet? zonder kap? Ik heb ook een R6 kont op de kop weten te tikken voor mijn CBR en vroeg me af wat er precies aangepast moest worden... Thanx alvast vr de moeite
and keep up the good work!! zit met veel plezier mee te lezen.
 
M5110025.jpg


Welk jaar is jouw CBR btw? Enne, makkelijkste is om eerst te kijken hoe je uitkomt met het zitje, en daarna pas ophangpunten maken. Er moest bij mij ook nog ea af om kont erop te krijgen hoor ;)
 
Thanx a lot! die van mij is uit 1992, maar volgens mij is dat subframe wel hetzelfde :) Als ik het zo zie niet al te drastische maat regelen of eh...?
gewoon wat beugeltjes lassen op het bestaande subframe?
 
Ben van t weekend ook begonnen met een R6 kontje te passen op mn CBR, en het gaat goed! Achterlicht hangt er ook al in dus nu is het zoeken naar zitjes van een R6...
piccie:
full
 
Dat kratje bier is beveiligd, amstel wordt alleen door echte mannen gedronken. Telkens dat blok optillen voor je bij je bier kan.

M5110025.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan