SP1R
MF veteraan
Winter projectjes? NU AL? Ja
Iets wat dus erg hoog op de lijst staat is om een 'Xaxis' uitlaat te maken onder mn fightertje. Zoals ook al Uitlaat CBR600 daar te lezen valt. Als ik daar verder mee ben post ik hier wel pics/tekeningen what ever. Kan ik het een beetje centraal houden
Een ander ding wat deze winter gaat gebeuren is een andere achterbrug. Ik heb nu een '98er Blade brug liggen, maar die gaat het hoogstwaarschijnlijk niet worden. Wat dan wel? Een '95er (gok ik weet het niet precies, misschien weet Subduc het wel) Yammie YZF750R brug
Heb me laten vertellen dat die nogal schaars zijn dus das mooi. Dat staat over het algemeen namelijk gelijk aan speciaal
Hier is te zien hoe de brug er net ff onder hing, ff met VD draad opgehangen aangezien hij nog niet tussen het frame past. De buis waardoor de achterbrugas loopt is 20mm te breed. Plan is om de huidige lagers eruit te persen (33x25), de vork 10mm aan beide kanten in te korten en er nieuwe kogellagers (33x15) in te persen, desnoods 2 per zijde. Uiteraard ff een pasbus ertussen, en nieuwe busjes draaien tussen lager en frame.
Dat komt het volgende: Het Prolink systeem. Zo te zien gaat de beugel die in verbinding staat met het frame door het gat passen wat in de YZF brug zit, dus dat komt mooi uit. Nieuwe ophanging voor de 'middelste' beugel lassen op de brug en klaar, dan wou ik m overigens wel iets hoger laten komen als met deze brug.
Ik wou er een Fireblade achterwiel inzetten (mooi breed, en 5 spaaks) en voor een CBR600F (model '91 tot '96 ofzo) wiel. Die is ook 5 spaaks en daar zijn mooiere schijven voor te krijgen dan mijn 3 spaaks. Mocht ik onverwachts geld over hebben deze winter (rrrrright ) komt er nog een oud type Fireblade voorvork in (geen USD dus) met eigen kroonplaten.
Ohwja, ik wil het blok ook nog spuiten
Tips, opmerkingen....?
Iets wat dus erg hoog op de lijst staat is om een 'Xaxis' uitlaat te maken onder mn fightertje. Zoals ook al Uitlaat CBR600 daar te lezen valt. Als ik daar verder mee ben post ik hier wel pics/tekeningen what ever. Kan ik het een beetje centraal houden
Een ander ding wat deze winter gaat gebeuren is een andere achterbrug. Ik heb nu een '98er Blade brug liggen, maar die gaat het hoogstwaarschijnlijk niet worden. Wat dan wel? Een '95er (gok ik weet het niet precies, misschien weet Subduc het wel) Yammie YZF750R brug
Heb me laten vertellen dat die nogal schaars zijn dus das mooi. Dat staat over het algemeen namelijk gelijk aan speciaal
Hier is te zien hoe de brug er net ff onder hing, ff met VD draad opgehangen aangezien hij nog niet tussen het frame past. De buis waardoor de achterbrugas loopt is 20mm te breed. Plan is om de huidige lagers eruit te persen (33x25), de vork 10mm aan beide kanten in te korten en er nieuwe kogellagers (33x15) in te persen, desnoods 2 per zijde. Uiteraard ff een pasbus ertussen, en nieuwe busjes draaien tussen lager en frame.
Dat komt het volgende: Het Prolink systeem. Zo te zien gaat de beugel die in verbinding staat met het frame door het gat passen wat in de YZF brug zit, dus dat komt mooi uit. Nieuwe ophanging voor de 'middelste' beugel lassen op de brug en klaar, dan wou ik m overigens wel iets hoger laten komen als met deze brug.
Ik wou er een Fireblade achterwiel inzetten (mooi breed, en 5 spaaks) en voor een CBR600F (model '91 tot '96 ofzo) wiel. Die is ook 5 spaaks en daar zijn mooiere schijven voor te krijgen dan mijn 3 spaaks. Mocht ik onverwachts geld over hebben deze winter (rrrrright ) komt er nog een oud type Fireblade voorvork in (geen USD dus) met eigen kroonplaten.
Ohwja, ik wil het blok ook nog spuiten
Tips, opmerkingen....?