Winterauto

Status
Niet open voor verdere reacties.

vuvuzela

Rookie
17 apr 2013
21
0
Wageningen
Nu de herfst toch wel om de hoek komt kijken en ik na een goede bui echt doorweekt was vroeg ik mij het volgende af.
Is het mogelijk een auto te huren/leasen voor de wintermaanden? En wat zou dit kosten.

Of zijn er ideeën voor alternatieven?
Mvg.
 
Nu de herfst toch wel om de hoek komt kijken en ik na een goede bui echt doorweekt was vroeg ik mij het volgende af.
Is het mogelijk een auto te huren/leasen voor de wintermaanden? En wat zou dit kosten.

Of zijn er ideeën voor alternatieven?
Mvg.

Goed motorpak kopen.

Heb ook even een auto gehad omdat het werk wat verder weg was maar had er na een paar weken al spijt van toen ik weer eens in de fille stond.

Heb nu een goed pak gekocht wel a €2000 maar wordt nu echt niet meer nat en druppels glijden ze van het pak dus pak wordt ook niet zwaar.
Verder shoefresh voor natte handschoenen en helm en gaan met die banaan.

Wil alleen nog zo kleding hanger met droger omdat het pak soms toch wat dampig is na 4 dagen constante regen.
 
Laatst bewerkt:
Nu de herfst toch wel om de hoek komt kijken en ik na een goede bui echt doorweekt was vroeg ik mij het volgende af.
Is het mogelijk een auto te huren/leasen voor de wintermaanden? En wat zou dit kosten.

Of zijn er ideeën voor alternatieven?
Mvg.

Tuurlijk kan dit, alleen het is vrij kostbaar.

Auto huren voor een maand reken dan toch op € 500,- per maand, zonder al te veel kilometers.
Dus voor 4 maanden ben je dan € 2000,- kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Een bak vol ellende koop je wel voor 250 euro ja _O- ... 1000 euro komt eerder .. B|

Ik gok dat Burning rubber bedoeld dat je hem dan na de winter weer verkoopt, voor € 250,- minder.

ander kun je net zo goed een staatslot kopen :)
 
Een bak vol ellende koop je wel voor 250 euro ja _O- ... 1000 euro komt eerder .. B|

Meermaals leuke barrels gekocht hoor. :Y En ze hoeven niet langer dan 6 maanden mee te gaan.
M'n beste koop was een passat uit 1991 of 92. 250 euro met een defectje, motor zou overhit raken. Auto naar huis gereden en inderdaad watertemperatuur liep flink op, ruim boven de 110 en later ver de meter uit. Maar geen stoom onder de motorkap vandaan. Wat bleek: temperatuursensor defect. Nieuwe er in gedaan voor 15 euro en 2 jaar mee gereden. *O*
 
Een bak vol ellende koop je wel voor 250 euro ja _O- ... 1000 euro komt eerder .. B|

Je kunt het treffen. Ik heb eens voor €700 twee auto's gekocht, en één direct uit elkaar gehaald voor onderdelen. De resterende auto weigerde stuk te gaan. Is uiteindelijk bezweken aan roest. De vijand van elke Japanner.
 
Bestaat er niets als auto delen in nederland ?
Hier in België heb je zoiets als cambio, waarbij je een eenmalige instapkost betaald, daarna is het per keer dat je een auto nodig hebt een bedrag voor het aantal gereden kilometers (ook duurtijd waarvoor je de auto leent wordt in rekening gebracht).

Als het dan mooi weer is kan je nog steeds met de motor, bij slecht weer even een deel auto.
 
Openbaar vervoer geen optie?

Deelauto's zijn leuk voor de enkele keer dat je een auto nodig hebt, voor dagelijks vervoer naar het werk geen optie.

Wil je eigen auto vervoer naast je motorfiets zit er niets anders op dan een auto te kopen.
Private lease kan ook, besef wel dat deze contracten langdurig zijn, de eigenaar meerijdt (GPS inclusief rijgedrag), je na afloop contract ridder te voet bent en afgerekend wordt op elk krasje.

Dus beter zelf kopen.
 
Zelf zou ik in jouw situatie denk ik voor een goedkoop incourant brikkie gaan. Zo heb ik tot vorig jaar zonder noemenswaardige problemen een aantal jaar in een Seat Cordoba gereden waar ik volgens mij 600 euro voor moest betalen. Je hebt natuurlijk wel eens iets en qua luxe moet je je niet te veel voorstellen van zo'n soort auto, maar het was goedkoop vervoer.

Je kunt ook in de private lease kiezen voor een shortlease constructie die per maand opzegbaar is, maar dan ben je gauw een euro of 350 per maand kwijt voor een Upje.
 
Huren/leasen is hartstikke duur in vergelijking met een brikkie.

Zelf een Nissan Sunny gekocht voor 400 met verse APK. Nieuwe schokbrekers achter erop gezet gezien die kapot waren (wel zo veilig). Verder wat kleine dingen maar niet echt belangrijk. Modern onderstel (multilink va 1993) en behoorlijk zuinig, 1 op 16 is geen uitzondering en je zit ook nog redelijk ruim. :)

Met deze prijsklasse is het wel behoorlijk uitkijken maar 500 euro of 2000 euro maakt weinig uit, beter eentje van 500 waarvan je weet wat er mis mee is. :9
 
Goed motorpak kopen.

Heb ook even een auto gehad omdat het werk wat verder weg was maar had er na een paar weken al spijt van toen ik weer eens in de fille stond.

Heb nu een goed pak gekocht wel a €2000 maar wordt nu echt niet meer nat en druppels glijden ze van het pak dus pak wordt ook niet zwaar.
Verder shoefresh voor natte handschoenen en helm en gaan met die banaan.

Wil alleen nog zo kleding hanger met droger omdat het pak soms toch wat dampig is na 4 dagen constante regen.


:? 2000 eu voor een pak uitgegeven maar blijkbaar geen (goede) goretex handschoenen.... :?
 
Nu de herfst toch wel om de hoek komt kijken en ik na een goede bui echt doorweekt was vroeg ik mij het volgende af.
Is het mogelijk een auto te huren/leasen voor de wintermaanden? En wat zou dit kosten.

Of zijn er ideeën voor alternatieven?
Mvg.

Zoals al veel gezegd, gewoon een brikkie kopen voor niet al teveel en in het ergste geval krijg je er altijd nog wel € 100 voor terug van een sloper/opkoper :t
 
Naast de motor heb ik voor slecht weer en grotere boodschappen 4 jaar terug een rijdend Hondehok gekocht. Het is een Opel Agila die bij aankoop nog niet 30 dkm had gelopen. De vorige eigenaar had wel in die paar km's de auto rondom voorzien van niet-ernstige deuken. Opa dacht zeker dat ie op de kermis in de botsauto's zat.........? Maar goed, de aanschaf-prijs was er daarom ook op aangepast. O ja, d'r zit ook een trekhaak op, waar de aanhanger (ook voor motor) aan gekoppeld kan worden. Soms heel handig!!

Voordeel van klein is laag benzine-verbruik, lage wegenbelasting en goedkope verzekering.
Na armblessure deze zomer kon ik niet meer op de motor en ben ik met dat karretje toch nog op vakantie in Normandië, Bretagne tot zelfs in Brest kunnen komen. Niet comfortabel!

De keerzijde is wel dat het niet de auto is die ik gewend was om effe een flinke afstand te draaien. Voorheen reed ik net zo makkelijk effe naar Groningen of Maastricht. Met zo'n klein gebakje doe je dat niet zo snel!

Toch niet te veel klagen: Je zit droog, er zit airco en verwarming in..................
De motor is hartstikke leuk, maar de auto zou ik toch niet willen missen!
 
Ik heb een auto maar die gebruikt mijn vrouwtje vooral.
Ook als ze niet moet werken laat ik de auto staan voor haar zo moet ze niet op de bus wachten als ze ergens naartoe wil.

Zelf heb ik een gewoon textielpak dat bij een beetje regen na 5 km al doorweekt is, maar ook zo een regen overall die, bij een minimum aan regenverwachting gewoon mee gaat in de rugzak. Indien nodig kan ik onderweg stoppen en snel aantrekken. Tijdverlies is dan een 5 tal minuten. Regent het voor vertrek die ik dat meteen aan.

Voordeel: houdt ook de koude wind goed buiten. Neemt weinig plaats in want vouwt heel compact op.
Nadeel: vangt ook wel redelijk veel wind waardoor je je een beetje als een wapperende vlag voelt :P
En je moet ook wel zeker zijn dat je het te drogen kan hangen op je werk. Maar dat moet in principe ook met een op zich waterdicht zijnde motorpak.
 
van erg goedkoop naar duur:
slecht regenpak, 1 seisoen en wapperen als de vlag van venezuela.
goed regenpak, gaat langer mee, zit (soms) beter maar duurder dan de 1e
waterdicht motorpak, moet te doen zijn voor midner dan 500 euro.
goretex waterdicht pak, blijft (veel) langer waterdicht maar duurder.
Goretex als buitenlaag, jas zuigt zich niet vol waardoor de droogtijd na een regenrit korter is en hij niet zwaar word.

dat laatste, zwaar worden vind ik een niet belangrijk punt, dat gewicht merk ik echt niet. of de jas/broek nu 2 of 7 kg is, ik loop er net zo makkelijk mee.
de laatste versie is denk ik ook wat mick85 heeft.

een auto kopen kan ook. dit is op het oog misschien goedkoper dan een goed pak maar zelfs een auto van 500 euro is na een paar jaar onderaan de streep duurder dan een pak. immers, voor dat pak betaal je geen MRB of verzekering ;)
 
Autotje met een jaar apk is goed te vinden voor ongeveer 1500 euro. Voor die prijs maken ze het jaar ook wel vol zonder al te gekke dingen. Ik had zelf een opel astra voor 1850 euro in januari van dit jaar, vorige maand kreeg ik daar 1750 euro voor terug. Dat is een stuk voordeliger dan huren / short lease.
 
Ik denk dat de aanschaf van een goed regenpak inderdaad een beter oplossing is dan een auto. Niet te betalen die koekblikken (verzekering en wegenbelasting).

Zo'n regen overall lijkt me wel wat. Tips waar ik op moet letten met de aanschaf?

edit:
Is dit bijvoorbeeld een idee?
REV'IT! Regenoverall Pacific 2 H2O

en is het passen van zo'n ding verstandig over mijn zomer of winterpak?

mvg,
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de aanschaf van een goed regenpak inderdaad een beter oplossing is dan een auto. Niet te betalen die koekblikken (verzekering en wegenbelasting).

Zo'n regen overall lijkt me wel wat. Tips waar ik op moet letten met de aanschaf?

edit:
Is dit bijvoorbeeld een idee?
REV'IT! Regenoverall Pacific 2 H2O

en is het passen van zo'n ding verstandig over mijn zomer of winterpak?

mvg,
Passen is altijd verstandig. Beter een maatje te groot dan een maatje te klein.

Wel vind ik het persoonlijk een aanrader om eerder voor felle kleuren te gaan, want in de regen ben je sowieso al minder zichtbaar dan bij goed weer.
 
ga is kijken voor een Cuore L701 ('99/'03)

Rijdt super leuk, is licht en zuinig, en je parkeert het overal.
Die heb je ook al voor weinig.
Als je roest niet mee rekent, zijn ze nog super betrouwbaar ook..

Ik kan het weten.
Heb er zelf ook een :t
 
Goed motorpak kopen.

Heb ook even een auto gehad omdat het werk wat verder weg was maar had er na een paar weken al spijt van toen ik weer eens in de fille stond.

Heb nu een goed pak gekocht wel a €2000 maar wordt nu echt niet meer nat en druppels glijden ze van het pak dus pak wordt ook niet zwaar.
Verder shoefresh voor natte handschoenen en helm en gaan met die banaan.

Wil alleen nog zo kleding hanger met droger omdat het pak soms toch wat dampig is na 4 dagen constante regen.

Ik heb ook een goed pak en deze kostte +\- €500. Het water komt er vast wel doorheen na 2 uur in de regen, maar de 40 minuten naar en van mijn werk zijn niet genoeg.

Met pak doel ik dan enkel op de broek en de jas. Laarzen, winter (waterdichte) handschoenen etc. niet meegerekend.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan