Winterbanden op de scooter van merk Heidenau

Winterbanden op de scooter/motor zinvol of niet??

  • Ja, tuurlijk!

    Stemmen: 14 34,1%
  • Nee, wat een onzin!

    Stemmen: 20 48,8%
  • Geen idee...

    Stemmen: 7 17,1%

  • Totaal aantal stemmers
    41
geen scooter maar wel heidenau K60 SNOW banden, kan uit ervaring spreken dat het wel degelijk effect heeft met de motor, het profiel is vrij grov is dan ook een all-roadprofiel, rijd offroad prima maar ook op de weg niet verkeerd.

nadeel: sturen gaat wat zwaarder, maakt boven de 100km/h wat meer lawaai.
voordeel, de band bied zeker meer grip, rijd zichzelf schoon.

conclusie: ik wil niets anders meer, waar mijn voeten weg gleden had de motorband nog grip.


Zodra er over winterbanden gesproken word, komt iedereen met de vergelijkingen en tests met betrekking tot autobanden.. de auto winterband maakt gebruik van lamellen, en is dus niet te vergelijken met een motorband.


maja mensen die geld willen besparen vinden altijd wel ergens een test dat "bewijst" dat de winterband niet werkt..

overgens als je in de koude maanden maar weinig rijd is het wellicht te overwegen met zomerbanden te gaan rijden tijdens de schone droge dagen(gezien de kosten).. voor de doorrijders, is het zeker het proberen waard.
 
nou ik rij er ook elke dag mee naar mijn werk, en ik moet zeggen dat het met gladheid en sneeuw toch een heel avontuur is op zomerbanden.

En ik denk dan weer toch maar een paar winterbandjes dan>>>>>>>>>>
 
maja mensen die geld willen besparen vinden altijd wel ergens een test dat "bewijst" dat de winterband niet werkt.
Blijft vreemd, de ADAC en de ANWB, die elk jaar weer opnieuw, de zomer-/winterbanden afzonderlijk test.
Ben nog geen test van ze tegengekomen waar beide types vergeleken zijn, worden ze mss gesponsord door de bandenfabrikanten...
 
Blijft vreemd, de ADAC en de ANWB, die elk jaar weer opnieuw, de zomer-/winterbanden afzonderlijk test.
Ben nog geen test van ze tegengekomen waar beide types vergeleken zijn, worden ze mss gesponsord door de bandenfabrikanten...
Dat ze dat in Duitsland(ADAC) niet testen verbaasd me niet, dat heeft immers ook niet zo veel zin. Je bent het daar gewoon(min of meer)verplicht(als je geen problemen met je verzekering wilt krijgen).

De ANWB, is in mijn optiek nog nooit een objectief blad geweest. Gemiddeld worden daar alle Duitse en vooral Franse auto's de hemel in geprezen, de Japanse eindigen daar (hoogst)zelden als eerste. In ieder geval "stinkt" daar ook iets aan.

Autobild, Autoweek, etc wordt volgens mij door Volkswagen "een handje geholpen".
Wel was het in dat blad waar men die vergelijkingstest met een set of 10 (referentie)winterbanden en 2 (referentie)zomerbanden hield. Ik moet zeggen dat ik juist van dat blad niet zulke eerlijkheid omtrent winterbanden had verwacht.
 
ik heb de heidenaus op me peugeot vivacity 45km scooter

wat een wereld van verschil.
voor mij is het duidelijk. volgend jaar gaat de scootert weer op winterbandjes
 
Op mijn Hexje had ik ook Heidenau banden *O* zitten die zijn perfect voor de afgelopen winter en nog.
Alleen als het zomer word, zijn ze niet echt lekker om mee te rijden :N .
 
Allweather banden op auto en scooter, de oplossing voor mij.
in alle omstandigheden goede grip.

Zelfs 24 december (limburg), veel auto's kwamen niet vooruit, maar deze jongen wel op zijn scoot.
Was mooi op tijd thuis om kerstavond te vieren. :)

:]
 
Laatst bewerkt:
heidenau winterbanden die in de zomer niet lekker rijden? goh wie had dat gedacht....
 
Ik heb ook een jaartje volledig ! op de motor door gereden en heb harde compound race regen banden gemonteerd , werelds !!! :Y
 
tsjah de toevoeging dat winterbanden het in de zomer niet goed doen is anders ook van grote toegevoegde waarde;)

ag jah sommige mensen moeten er proefondervindelijk achter komen, bedankt voor het delen van je ervaringen :)
 
full
 
Laatst bewerkt:
We kunnen allemaal wel verhalen (waar ik weinig waarde aan hecht) en testen (waar ik iets meer waarde aan hecht) vinden die ons vooroordeel bevestigen.

Zo'n persoonlijk verhaal op autoweek moet je op de juiste waarde schatten. Er staat niets in waaraan je conclusies kunt verbinden over het nut of de onzin van winterbanden. Winterbanden verliezen hun werkzaamheid (nog meer dan zomerbanden) niet alleen door slijtage maar ook door ouderdom. Het kan dus dat winterbanden aan de wettelijke eisen van profieldiepte voldoen, maar niet meer goed presteren.

Ik heb door eigen ervaringen de overtuiging dat je op zomerbanden bij plotselinge winterse omstandigheden veel slechter af bent, dan met winterbanden als het een kwakkelwinter is. Dat is voor mij reden om voor veiligheid (van mijzelf en anderen) te kiezen en niet voor mijn portemonnee. Bovendien wil ik met een gerust hart de grens over kunnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan