winterbanden??

Er zijn geen speciale winterbanden voor motoren maar je kan natuurlijk altijd banden met spikes nemen ;)
 
bestaat er zoiets als winterbanden?
die betere grip hebben op ijs/sneeuw op een of andere bizarre manier??
Spikes?
europhoto2.jpg
 
Voor motoren zijn er geen winterbanden,
jammer genoeg.
Wellicht als we met alle MFers een fabrikant aanschrijven,
dat er wel wat te regelen is?


Voor een auto heb ik nog wel een set in de aanbieding, wegens geen auto meer.
(Maat moet ik even opzoeken): 175/65R14
Vredestein Snowtrac, twee seizoenen gebruikt: 20000 km,
op een Mitsubishi Space Star 2000.

Hebben me toen bijna 300 euro gekost,
over te nemen voor 200 euro.
doe eens een leuk bod...

Let op: alleen de banden, geen velgen.
Ik liet ze altijd netjes omwisselen, de andere
set wordt dan netjes opgeslagen.
 
Laatst bewerkt:
Voor motoren zijn er geen winterbanden,
jammer genoeg.
Wellicht als we met alle MFers een fabrikant aanschrijven,
dat er wel wat te regelen is?


Voor een auto heb ik nog wel een set in de aanbieding, wegens geen auto meer.
(Maat moet ik even opzoeken)
Vredestein Snowtrack II, twee seizoenen gebruikt, op
een Mitsubishi Space Star 2000.


wat voor kapitaal vraag je ervoor
 
Voor een auto heb ik nog wel een set in de aanbieding, wegens geen auto meer.
(Maat moet ik even opzoeken)
Vredestein Snowtrack II, twee seizoenen gebruikt, op
een Mitsubishi Space Star 2000.
Past dat ook onder een Toyota Carina? 175/70-R14, 5 gaats velgen.
 
aaa handel drijven mag niet he aaaaaaaaaa ,ik heb nog 4 velgen met goede banden voor een escort te koop O-)
 
wat voor kapitaal vraag je ervoor


Ik ga zometeen naar huis, en zal dan kijken wat de maat is,
hoeveel ik ermee gereden heb, en hoeveel ik er voor zou willen hebben.

To be continued...

[me]MotoMarz zegt: zie boven voor de details
[/me]


Nu weer on-topic O-)

Regenbanden lijkt me niet echt praktisch,
misschien minder lucht in de banden = meer oppervlak,
zou meer grip kunnen zijn.
Maar dan dus niet meer plat door de bocht.

(Zo goed Orpheus?)
 
Laatst bewerkt:
je kan wel misschien bv. noppenbanden van crossers of all-road banden gebruiken als je niet al tesnel gaat rijden. tja, de knee downs kan je beter niet doen.
maar zodra het sneeuwt heb je wel de juiste banden.

tip: koop een goedkope pekelfiets met weinig vermogen en grof profiel banden en je bent klaar voor de winter.
weinig vermogen: dan trek je de motor niet zo snel onderuit
grof profiel: meer gip met sneeuw e.d.
 
Misschien wel een goed idee, een low-power pekelfiets.
Maar, ook dat kost geld, en ruimte, en vooral dat
laatste ontbreekt het momenteel een beetje aan...


Maar ik zit er over te denken alvast een motor
te kopen voor de vrouw (zij is bezig met lessen,
en zou in principe dit jaar nog het briefje op zak
kunnen hebben...)
Om te beginnen is het toch niet handig om een grote, nieuwe
motor te hebben, en ik kan in de wintertijd mooi
kijken of ie wel winterbestendig is, zeg maar O-)
 
Ik rijdt nu al twee winters op de pirelli SCR1 voorband
en de SCR2 achterband op een zx9r
is soms eng hoeveel grip je hebt in de regen
rijden ze in de supersport ook mee is een geweldige band.


succes met je zoek tocht verder
 
nou weet ik niet of er voor motoren winterbanden zijn maar er is natuurlijk veel te doen met rubber...
normaal rubber plakt vanaf 8 graden celcius tot dik in de 50...
winterbanden hebben ook nog wat grip ONDER de 8 graden C.
hetzelfde zou dus voor motoren ook te maken zijn...
echter zijn er niet veel mensen die in de winter doorrijden, van die mensen rijdt bijna niemand een band die zowiezo al 'voldoende' is voor ook in de winter nog grip te hebben.
dus de reden is waarschijnlijk bovenstaand, er zijn te weinig mensen die profijt hebben van een 'echte' winterband en dat levert dus gewoon te weinig centen op.
 
Maar die autowinterbanden zijn op die manier gemaakt,
ze hebben niet eerst de band gemaakt, en dan daar
extra groeven in zitten snijden/slijpen...

Lijkt me eerlijk gezegd een beetje link.
En als je iets te diep snijdt kun je een nieuwe band kopen.
 
Maar die autowinterbanden zijn op die manier gemaakt,
ze hebben niet eerst de band gemaakt, en dan daar
extra groeven in zitten snijden/slijpen...

Lijkt me eerlijk gezegd een beetje link.
En als je iets te diep snijdt kun je een nieuwe band kopen.
Je moet het ook laten doen en niet zelf gaan snijden. Schijnt bij Profile Tyre Centre te kunnen. Gaat heel snel met de computer.
 
nou weet ik niet of er voor motoren winterbanden zijn maar er is natuurlijk veel te doen met rubber...
normaal rubber plakt vanaf 8 graden celcius tot dik in de 50...
winterbanden hebben ook nog wat grip ONDER de 8 graden C.
hetzelfde zou dus voor motoren ook te maken zijn...
echter zijn er niet veel mensen die in de winter doorrijden, van die mensen rijdt bijna niemand een band die zowiezo al 'voldoende' is voor ook in de winter nog grip te hebben.
dus de reden is waarschijnlijk bovenstaand, er zijn te weinig mensen die profijt hebben van een 'echte' winterband en dat levert dus gewoon te weinig centen op.


Toch denk ik dat wanneer er wel goede banden zouden
zijn voor motoren, een stuk meer motorrijders zullen doorrijden.
Hier in Nederland komen er jaarlijks weer meer doorrijders bij,
in Belgie zal dat ook wel zo zijn.
Geen idee hoe het bij de oosterburen gaat.
 
Voor motoren zijn er geen winterbanden,
jammer genoeg.
Wellicht als we met alle MFers een fabrikant aanschrijven,
dat er wel wat te regelen is?


Voor een auto heb ik nog wel een set in de aanbieding, wegens geen auto meer.
(Maat moet ik even opzoeken): 175/65R14
Vredestein Snowtrac, twee seizoenen gebruikt: 20000 km,
op een Mitsubishi Space Star 2000.

Hebben me toen bijna 300 euro gekost,
over te nemen voor 200 euro.

Let op: alleen de banden, geen velgen.
Ik liet ze altijd netjes omwisselen, de andere
set wordt dan netjes opgeslagen.


he, dodo 39 € pst in dld en deze zijn nieuw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan