Winterhandschoenen

GeeWee

Die hard MF'er
17 mei 2004
606
0
Utrecht
Wil winterhandschoenen gaan kopen, maar vroeg me af of het wel nuttig is. Heb wel eens gehoord dat het niet goed werkt :?

Dacht aan Spyke Alaska

of Clover Supertouring wp

Iemand ervaringen met deze handschoenen???
 
Hmmm zoekfunctie levert ook veel op |( , maar ondanks dat; iemand ervaring met deze specifieke handschoenen?
 
Nope.. maar de gemiddelde handschoen met een lekkere wattenlaag binnenin.. van een gerenomeerd merkje.. die doen het wel goed..

wellicht handig om eens aan verwarmde handvaten te denken?

sowieso krijg je bij elke handschoen na ongeveer 1 uur rijden in vrieskou toch écht wel koude vingertjes :P

ik denk zelf ook aan verwarmde handvaten.. ga het toch eens proberen..
 
Ze maken slaapzakken die je warm houden tot -90 graden. Dus er zullen ook wel goede handschoenen bestaan voor -2 graden.

Ik heb zelf handschoenen die al door iemand anders een seizoen zijn gebruikt. Er staat op Thinsulate 3M en ze zijn wind & waterproof. Die bevallen best goed, terwijl het toch niet echt topkwaliteit is..
 
Lees dit topic eens door: http://www.motor-forum.nl/forum/topic/15598?highlight=gerbing

Gaat over verwarmde handschoenen. Ik heb ze nu al een tijdje, en ik heb nooit zulke goede (winter)handschoenen gehad.

Het is eventjes een behoorlijk prijsje (iets van €150,-) maar zeker een aanrader. Dit is één aankoop waar ik zeker geen spijt van heb en zal krijgen...... :}
 
Laatst bewerkt:
Let goed op pasvorm, dat er een ademende waterdichte laag inzit, goede isolatie / goed iso-materiaal, niet te klein, (ce-)protectie, slijtvast materiaal, wat reflectie, waterdicht aan te trekken in combinatie met je winter :] jas, goedkoop=duurkoop :? ?, batterijvermangingsoptie? etc.

Succes, enne stuurmoffen en/of handkappen, offtheroadstyle, helpen ook.
 
Een laagje isolatieband / fiets-stuurlint op rem- en koppelingshendel, je voorkomt zo een koude-lek. :? 8-)
 
Extra onderhandschoenen, Craft, Odlo etc. to name a few, of zijden, bij de brommer :] winkel / outdoorshop als Bever, Slee enz.
 
Komt ie weer.

Verwarmde handschoenen !!!!!

HHEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRLLLLLLLLLLLLLLLLLIIIIIIIIIIIJJJJJJJJJJKKKKK

Merk Giali.
Hebben veel kledingstukken die elektrisch verwarmd zijn.
BMW trouwens ook.
 
Lees dit topic eens door: http://www.motor-forum.nl/forum/topic/15598?highlight=gerbing

Gaat over verwarmde handschoenen. Ik heb ze nu al een tijdje, en ik heb nooit zulke goede (winter)handschoenen gehad.

Het is eventjes een behoorlijk prijsje (iets van €150,-) maar zeker een aanrader. Dit is één aankoop waar ik zeker geen spijt van heb en zal krijgen...... :}

:^
Pas gekocht. Had ik 25 jaar eerder moeten doen. Tot dan altijd bij temperaturen onder de 15 graden dooie vingers gehad (om maar te zwijgen over temps rond het vriespunt). Nu dus nooit meer :}
Ik heb alleen nog geen idee hoe ik die dingen moet aansluiten als ik mijn regenoverall aan heb :?
 
Winterhandschoenen zijn echt stukken warmer dan zomerhandschoenen!
Verwarmde handschoenen lijken me erg lekker maar ik heb er nog nooit mee gereden. Zijn iig warmer dan verwarmde handvaten als het goed is.
 
Ik heb winter handschoenen waarvna de binnenvoering NIET vast zit in de vingers. Kies deze handschoenen nooit !!! Ik wordt er helemaal gestoord van bij het aantrekken. Helemaal als je handen al een beetje vochtig zijn. Heb ze nu 1 seizoen en wilde ze vanochtend nog aantrekken (zonder succes). Ik ga in het weekend toch klagen bij de winkel. Weet helaas het merk niet, maar ik zou nooit meer handschoenen kiezen waarvan de vingers van de voering niet vast zitten.
 
wat ook helpt zijn winterhandschoenen die niet voor elke vinger stuk handschoen hebben, maar dat je 2 vingers bij elkaar moet stoppen.
De star trek handschoen dus :+
Blijven je vingers warmer omdat ze elkaar "opwarmen"
 
Als je "'conventionele"'handschoenen wilt kopen, kan ik je winterhandschoenen van Dane aanraden.(zit beroepshalve elke dag met deze handschoenen op de motor)
Zijn ook goed gemaakt (gaan niet stuk,zelfs niet bij eventuele valpartij!)
 
Waar o waar verkrijgbaar?

Zie deze MF-er eens:
Voor mijn Guzzi met span is de KKT2 ook nog te vroeg '( Het ziet er qua weersvoorspellingen naar uit dat het een echte KKT gaat worden en door een ongelukje aan m'n rechterhand 2 jaar geleden, heb ik snel last van heeele kouwe handen. Dus ik kom met de Honda mét handvatverwarming én stuurmoffen :)

Vroegah waren ze te koop bij Hein G. en Louis van G., maar effe checken op hun websites gaf geen soelaas. [edit, dus niet goed gezocht, aber ja, mein Deutsch.. /edit]

Suc6 met zoeken, ikwilniet roepen utfs.., maar d8 er wel aan. O-)
 
Laatst bewerkt:
Stuurmoffen zijn te krijgen bij Hein Gericke

Universele Stuurmoffen

- Trommelremmen: 22003343 6,95€ (komt nog 5% bij)
- Schijfremmen : 22003348 6.95€

22003348-2.jpg



Ik heb trouwens zelf handschoenen van Hein Gericke. Stevige dingen met carbon versterkte knokkels. Is nog niet hun dikste model, maar ideaal voor nu 's morgens en 's avonds laat. Als het echt naar vriezen toe gaat komt er een stel dikke handschoenen bij en dan zet ik m'n handvatverwarming ook bij aan.
 
Laatst bewerkt:
Lees dit topic eens door: http://www.motor-forum.nl/forum/topic/15598?highlight=gerbing

Gaat over verwarmde handschoenen. Ik heb ze nu al een tijdje, en ik heb nooit zulke goede (winter)handschoenen gehad.

Het is eventjes een behoorlijk prijsje (iets van €150,-) maar zeker een aanrader. Dit is één aankoop waar ik zeker geen spijt van heb en zal krijgen...... :}

Ik heb ze ook enne.... :} :} :} :} :} :} :} :}

[me]__SVDirk__ die nog aandelen gerbing zoekt (veel)[/me]
 
Heb vandaag voor het eerst met m'n IXS Gronland handschoenen gereden, en ik had dus beter m'n zomerhandschoenen aan kunnen doen :z Damn wat is het warm in die dingen, weinig ventilatie, wel top isolatie dus :P Daarnaast was het ook behoorlijk wennen omdat ik een stuk minder van de handles voelde. Wel geinig aan m'n handschoenen vind ik de "ruitenwisser" om de rug van de linkerduim, een soort rubber strip waarmee je in 1 beweging vrij veel regen van je vizier kunt wegtrekken, geen flauw idee hoe dat in de praktijk werkt, het was vandaag helaas droog '( :+
 
Heb jij dan niet moeite met het aantrekken ? Ik loop echt minuten lang te klooien.
Tot nu toe nog niet, wel even opletten met uittrekken. Met je andere hand even de vingertoppen vastpakken zoat de binnenhandschoen mooi onderin blijft zitten.
Dan kun je er gewoon weer inschieten als je ze aan wilt doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan