Winterhard ?

want welke mooi weer rijder zal zich nou echt druk maken over doorrijders ?
Ik zou het anders willen stellen: wie maakt zich nou druk om wat de ander doet en waarom? Waarom moet men nou steeds weer anderman's doen en laten beoordelen en bekritiseren? Moet ik iets vinden van mensen die op de mooiste zomerdagen toertjes maken van 50km en voornamelijk op terrasjes zitten te posen in hun mooiste leren outfit? Of moet ik iets vinden van anderen die in december naar de noordkaap rijden zonder spijkerbanden of verwarmde handvaten?

Leven en laten leven, laat iedereen toch gewoon genieten van zijn eigen ding. Altijd maar hetzelfde eeuwige gezeik: wij tegen hunnie/zwaaiers tegen niet-zwaaiers/doorrijders tegen de zomerkoninkjes...who fokking cares?

Motorrijders zijn één grote familie...yeah...right! :X
 
Het is gewoon een verslaving, ik moet gewoon rijden, zeker nu ik een pekel brommer (gs500e) er bij heb. Ik moet toegeven dat het wel een beetje koud was vandaag, maarja, er staan ook nog zat mensen te roken buiten in de zelfde kou. Ieder z'n ding dus... :] :+
 
ach.. doorrijden heeft wel z'n voordelen hoor...
je hebt weer eens wat te vertellen...
sta ik vanmiddag bij de pomp.. zomerhandschoenen uit.. (:P HVV)
sleutel in de tankdop... vast.. hééél vast... zeg maar gerust.. té vast..
halve liter slot-ontdooier er in ... nog steeds niks...
zal wel kapotgevroren zijn.. morgen maar eens ff prutsen...
dus .. winterschade is méér dan alleen maar die pekelrommel ..
verder natuurlijk wel opvallend in dit verhaal dat niemand het nog over de BMW-file heeft gehad in de winter...
 
Jezus ik moet nu toch wel echt vreselijk janken om vele reacties hier hoor. Zijn jullie nou ECHT te dom om te begrijpen dat het stukje sarcastisch is????
 
Zomerbikkels
Wie 's zomers langs de weg zit zal het wel opgevallen zijn dat er dan maar sporadisch een motorrijder met beschermende kleding te bespeuren valt.
En terecht, want wie zich dan nog in zo’n zweetpak hijst moet toch enigszins gestoord zijn.
Want wij, normale mensen, rijden liever wat luchtiger rond, zonder plakkende handschoenen en natte rug.
Terwijl die die-hard zomerrijder (m/v) er juist plezier in lijkt te hebben zichzelf aan allerlei ongemakken en gevaren bloot te stellen.
Alsof zij geen last van de hitte hebben. Om over beslagen visieren en warmtestuwing nog maar te zwijgen!
En voor gezonde argumenten om ‘s zomers niet te rijden zullen ze niet wijken.
Oh nee, die eigenwijze flapdrollen presteren het nog om je belachelijk te maken en durven je zelfs een mietje te noemen omdat je je gezonde verstand laat spreken.

Ik ken ook zo'n figuur.... Valt niet mee te praten.
Probeer hem maar eens te vertellen hoe lekker fris een T-shirt en teenslippers zijn met dit weer... dringt niet tot hem door.
Hij beweert rustig dat hij liever in een airco-fris "koekblik" in de file staat, dan er in korte broek en T-shirt langs rijdt.
En toen ik hem laatst vertelde dat hij nooit zoveel van motorrijden kan houden als ik, omdat hij door de hitte bevangen zich niet kan ontspannen of genieten, en na aankomst moet douchen en omkleden, wat een gedoe!
Hij wierp slechts tegen dat zijn lijf en leden hem dierbaar zijn dus afdoende beschermd dienden te worden.
Ik probeerde hem er nog op te wijzen dat hij eruit zag als een power-ranger, en dat hij zich zo dus niet met goed fatsoen op z'n motor kon vertonen.
Maar dat deerde hem blijkbaar helemaal niet.
Zo’n leren pak was volgens hem nodig om veilig te kunnen rijden, en zelfs stoer om te posen.
De onbeschaafde vlegel, waar haalt 'ie het vandaan?
Je zou je toch schamen voor zo'n collega motorrijder! Hoewel, motorrijder...
Voor mij is wel duidelijk dat iemand die zo weinig om z'n uiterlijk geeft géén echte motorrijder is.
Want van ons, echte motorrijders, kan zo iemand nog leren hoe je gewoon normaal gekleed, zonder rood hoofd kunt gaan rijden.
En dat het dus ontzettend veel tijd scheelt om zonder om te hoeven kleden, zo op en af te kunnen stappen.
Hij beweert nota bene dat het niet veilig zou zijn....
Nou vraag ik je! Hij is toch zelf ook slim genoeg om niet om te vallen, of zie ik het verkeerd?
Alsof hij helemaal niet begrijpt dat een motor ervoor dient om je mee te vertonen en je een imago te verschaffen.
Of lekker stoer te doen bij droog weer. Of hoogstens een toertochtje mee te rijden.
Maar toch niet om je zwetend mee van A naar B te verplaatsen... En zéker niet in zo’n lederen sauna!

Om je dood te schamen toch zeker!
Nee, zulke types hebben echt niets, maar dan ook niets, begrepen van het plezier dat motoren en motorrijden je kan bieden.

Maar gelukkig zijn wij wel normaal, en zijn wij zo verstandig om ons naar de temperatuur te kleden wanneer we weer een toertochtje rijden.
En niet met een rood hoofd en natte handjes, met O-benen en zo’n bult in je nek, zweetplekken onder de oksels op een terrasje te gaan zitten!

Alleen... het gekke is dat als je alle nadelen hebt opgesomd, en je hebt aangetoond dat er niet één voordeel zit aan "beschermende kleding",
het enige dat hij als verweer wenst aan te voeren is: "Ja maar... ik vind het gewoon lekker...."
Maar wij weten echter wel beter, nietwaar? Dat kán immers gewoon niet... lekker...!

Alleen... Waarom ben ik dan niet overtuigd?
Waarom bekruipt mij soms die twijfel?
Flitst het af en toe door mijn brein, "d'r is misschien wat voor te zeggen".
Héél even denk ik dan, hij zal toch... niet... gelijk...?
Nee..... dat bestaat niet!
Beschermd rijden lekker......Naaahhh.... never... toch?

.......TÓCH...
 
Eén van de leukste redenen om door te rijden in de winter is ,
dat je collega motorrijders passeert die in hun weliswaar knusse koekblik
achteraan moeten sluiten in de file.
full



Er zijn zelfs mensen die waarschuwen dat je in de zomer beter geen airco
zou kunnen gebruiken, omdat die tien graden temperatuurverschil tussen
binnen en buiten wel eens slecht zou kunnen zijn.

Hihi, het blijken dezelfde mensen te zijn die denken, dat wanneer het vriest
je de kachel binnen bij voorkeur naar 30 graden draait.. :^
 
Laatst bewerkt:
Zomerbikkels
Wie 's zomers langs de weg zit zal het wel opgevallen zijn dat er dan maar sporadisch een motorrijder met beschermende kleding te bespeuren valt.
En terecht, want wie zich dan nog in zo’n zweetpak hijst moet toch enigszins gestoord zijn.
Want wij, normale mensen, rijden liever wat luchtiger rond, zonder plakkende handschoenen en natte rug.
Terwijl die die-hard zomerrijder (m/v) er juist plezier in lijkt te hebben zichzelf aan allerlei ongemakken en gevaren bloot te stellen.
Alsof zij geen last van de hitte hebben. Om over beslagen visieren en warmtestuwing nog maar te zwijgen!
En voor gezonde argumenten om ‘s zomers niet te rijden zullen ze niet wijken.
Oh nee, die eigenwijze flapdrollen presteren het nog om je belachelijk te maken en durven je zelfs een mietje te noemen omdat je je gezonde verstand laat spreken.

Ik ken ook zo'n figuur.... Valt niet mee te praten.
Probeer hem maar eens te vertellen hoe lekker fris een T-shirt en teenslippers zijn met dit weer... dringt niet tot hem door.
Hij beweert rustig dat hij liever in een airco-fris "koekblik" in de file staat, dan er in korte broek en T-shirt langs rijdt.
En toen ik hem laatst vertelde dat hij nooit zoveel van motorrijden kan houden als ik, omdat hij door de hitte bevangen zich niet kan ontspannen of genieten, en na aankomst moet douchen en omkleden, wat een gedoe!
Hij wierp slechts tegen dat zijn lijf en leden hem dierbaar zijn dus afdoende beschermd dienden te worden.
Ik probeerde hem er nog op te wijzen dat hij eruit zag als een power-ranger, en dat hij zich zo dus niet met goed fatsoen op z'n motor kon vertonen.
Maar dat deerde hem blijkbaar helemaal niet.
Zo’n leren pak was volgens hem nodig om veilig te kunnen rijden, en zelfs stoer om te posen.
De onbeschaafde vlegel, waar haalt 'ie het vandaan?
Je zou je toch schamen voor zo'n collega motorrijder! Hoewel, motorrijder...
Voor mij is wel duidelijk dat iemand die zo weinig om z'n uiterlijk geeft géén echte motorrijder is.
Want van ons, echte motorrijders, kan zo iemand nog leren hoe je gewoon normaal gekleed, zonder rood hoofd kunt gaan rijden.
En dat het dus ontzettend veel tijd scheelt om zonder om te hoeven kleden, zo op en af te kunnen stappen.
Hij beweert nota bene dat het niet veilig zou zijn....
Nou vraag ik je! Hij is toch zelf ook slim genoeg om niet om te vallen, of zie ik het verkeerd?
Alsof hij helemaal niet begrijpt dat een motor ervoor dient om je mee te vertonen en je een imago te verschaffen.
Of lekker stoer te doen bij droog weer. Of hoogstens een toertochtje mee te rijden.
Maar toch niet om je zwetend mee van A naar B te verplaatsen... En zéker niet in zo’n lederen sauna!

Om je dood te schamen toch zeker!
Nee, zulke types hebben echt niets, maar dan ook niets, begrepen van het plezier dat motoren en motorrijden je kan bieden.

Maar gelukkig zijn wij wel normaal, en zijn wij zo verstandig om ons naar de temperatuur te kleden wanneer we weer een toertochtje rijden.
En niet met een rood hoofd en natte handjes, met O-benen en zo’n bult in je nek, zweetplekken onder de oksels op een terrasje te gaan zitten!

Alleen... het gekke is dat als je alle nadelen hebt opgesomd, en je hebt aangetoond dat er niet één voordeel zit aan "beschermende kleding",
het enige dat hij als verweer wenst aan te voeren is: "Ja maar... ik vind het gewoon lekker...."
Maar wij weten echter wel beter, nietwaar? Dat kán immers gewoon niet... lekker...!

Alleen... Waarom ben ik dan niet overtuigd?
Waarom bekruipt mij soms die twijfel?
Flitst het af en toe door mijn brein, "d'r is misschien wat voor te zeggen".
Héél even denk ik dan, hij zal toch... niet... gelijk...?
Nee..... dat bestaat niet!
Beschermd rijden lekker......Naaahhh.... never... toch?

.......TÓCH...
En toch.. zal je mij niet in een t-shirtje op de motor zien zitten. (Rijdend that is :+ )
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan