Winterhard

Fastcruiser

Explorator
Crew
14 aug 2001
19.958
11.347
Zuid-Limburg
Instagram
Ik heb telkens het probleem dat mijn choke, startknop, gashendel en sloten vastgevroren zijn de afgelopen tijd (remmen ook, maar een goede schop tegen de klauwen doet wonderen), ondanks het feit dat ik ik alles gedemonteerd en ingevet, schoongemaakt etc. heb.

Aangezien ik graag het imago van doorrijder *D hoog wil houden moet dat wel lukken met dat rijden.

Nu heb ik geen garage (later, later...veel later gezien de prijzen voor zo\'n stenen doos) en geen ruimte voor een car/motor-port, hebben mensen andere tips hiervoor? Zou bijvoorbeeld een motorhoes goed werken?
 
Ik heb haar onder een hoes buiten staan, maar rijdt niet als het vriest en dus glad kan zijn... (zeker nu de wegen vochtig zijn...)

gewoon alles goed vet houden, (en je kunt altijd nog slot ontdooier gebruiken......) dan zou het moeten blijven werken. Als het vast vriest komt dat door vocht. niet genoeg gesmeerd dus. spuit alles nog maar eens goed in!
 
Vraag het aan JK, die is een hoes aan het uitproberen, in combinatie met een vochtvreter })
 
Ik gebruik zelf een motorhoes en dat werkt perfect, want ik heb nog niet één keer een spraytje hoeven te gebruiken.

:)

Groeten,
Ryser
 
Vraag het aan JK, die is een hoes aan het uitproberen, in combinatie met een vochtvreter })

Uh nee ;) Heb ik niet gedaan want mijn motor staat buiten, en dan heeft het weinig zin. Zo\'n luchtontvochtiger is alleen te gebruiken als je \'m in een garage of schuur hebt staan. Anders slok je al het vocht uit de hele stad op met zo\'n ding ;)

Maaruh van die remklauwen enzo, worden die niet gewoon zeiknat tijdens het rijden, en dat als je de motor neerzet, de hele handel gewoon vast- vriest?

Gister toen ik m\'n oude auto wegbracht had ie 2 weken in de sneeuw gestaan, nou m\'n rechtervoordeur wilde niet meer dicht ;) mechanisme was bevroren. kwam niet meer bij toen in een scherpe bocht die deur openvloog ;) Gelukkig had ik \'m half vastgeknoopt aan een gordel, dus kon \'m nog dichttrekken.
 
Kheb een fijne hoes over mijn motor en mijn contact spuit ik regelmatig vol met vochtverdrijver. Werkt goed; kan elke keer mijn motor zonder problemen starten.
 
Mijn motor staat dit jaar ook nog onder een hoes met vochtvreter (garage komt komende zomer). Tot nu nog geen enkel groot probleem. Gisteren de hoes eraf gehad om de accu eruit te halen. Niet gestart, maar verder werkte alles nog zonder problemen. Ik heb de chromen delen met WD-40 ingespoten, en alles zag er ook nog goed uit. Een week of 3 geleden nog gereden, startte zonder problemen. Sloeg alleen 2 keer af en aan de dampen uit de uitlaat was wel te zien dat er toch vocht in het systeem komt te zitten. Die dampen zijn er echter zo weer uit, na een paar minuten draaien is er niets meer te zien.

Uh nee Heb ik niet gedaan want mijn motor staat buiten, en dan heeft het weinig zin. Zo\'n luchtontvochtiger is alleen te gebruiken als je \'m in een garage of schuur hebt staan. Anders slok je al het vocht uit de hele stad op met zo\'n ding

Niet helemaal mee eens, je zorgt er met die vochtvreter voor dat er niet teveel vocht onder de hoes blijft hangen. Ik heb de vochtvreter en nu 2 maanden onder staan en ben nog niet aan vervanging van de vulling toe, dus valt best mee.
 
Laatst bewerkt:
Bergruimte huren. Het kost wat, maar dan heb je ook wat.

Ik heb hier in Zaandam bij Shurgard een 1,5m x 3,0m ruimte waar de motor perfect in past. Hij staat nu binnen en vanaf maart gaat hij weer onder de motorhoes buiten.

Het hele zaakje staat achter slot en grendel met camerabeveiliging en pincode beveiliging en ik kan er 7 dagen in de week van 6 tot 23 uur bij.
 
Helaas zijn er bij ons in de buurt geen bergruimtes te huur :( .
Van 06.00 uur tot 23.00 uur :? ? Dat lijkt me niet handig: moet je op zaterdagavond al om 23.00 uur thuis zijn omdat je anders je motor niet kan stallen.
 
Niet helemaal mee eens, je zorgt er met die vochtvreter voor dat er niet teveel vocht onder de hoes blijft hangen. Ik heb de vochtvreter en nu 2 maanden onder staan en ben nog niet aan vervanging van de vulling toe, dus valt best mee.

Dat betekend dus dat je niet zoveel aan zo\'n ontvochtiger hebt.. heb mijn vorige motor met de winter buiten laten staan, alleen hoes erover, wel alles voor de winter ingespoten met wd40 (knoppies en schakelaars en dat soort).. nu mijn huidige motor alleen een zeil erover heen, en om de 2 weken even zorgen dat de motor op een ander deel van de banden rust om \'vierkante wielen\' te voorkomen. Maar of dat echt nodig is met noppenbanden... maargoed, beter voorkomen dan genezen toch? :)
 
Mooie tips, maar stallen is hier niet aan de orde, elke dag wordt er in principe mee gereden *D .

Toch maar eens denken aan een hoes, of bidden voor droog, zonnig en warm weer (en wie wil dat niet tenslotte).

Wat de hoes betreft: er zijn ook \"ademende\" hoezen (kan je een vochtige motor onder stallen met minder kans op roestvorming) die wel een stuk duurder zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Bergruimte huren. Het kost wat, maar dan heb je ook wat.

Ik heb hier in Zaandam bij Shurgard een 1,5m x 3,0m ruimte waar de motor perfect in past. Hij staat nu binnen en vanaf maart gaat hij weer onder de motorhoes buiten.

Het hele zaakje staat achter slot en grendel met camerabeveiliging en pincode beveiliging en ik kan er 7 dagen in de week van 6 tot 23 uur bij.
kost dat nou?
 
Hier in Zaventem (B) kost zoiets € 250 voor 3 maand. Is het verwarmd en op slot en plaats zat.
 
Laatst bewerkt:
Mooie tips, maar stallen is hier niet aan de orde, elke dag wordt er in principe mee gereden *D .

Toch maar eens denken aan een hoes, of bidden voor droog, zonnig en warm weer (en wie wil dat niet tenslotte).

Wat de hoes betreft: er zijn ook \"ademende\" hoezen (kan je een vochtige motor onder stallen met minder kans op roestvorming) die wel een stuk duurder zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
Heb ik, heb er een van Dowco (bij de Motoport gekocht). Je moet ff aandacht besteden bij het inpakken van de motor (hoes goed om de remschijven) maar verder heb je dan weinig last van aanslag door oxidatie.
 
kost dat nou?
f. 149 p/m (67,60 euro)

(vind ik zelf vrij duur, maar ik heb het er wel voor over voor die paar maanden)

En voor noodgevallen (inderdaad als ik een zaterdagavond laat ben) kan ik hem altijd nog in de centrale boxruimte onder de flat kwijt. Hier kan ik echter geen sport van maken, zullen de andere bewoners niet echt leuk vinden denk ik.
 
Ik betaal f. 109 p/m voor een niet verwarmde, niet verlichte, niet met elektriciteit uitgeruste garage onder m\'n flatje waar NET 1 Clio + 1 Cat in passen.

Andere garages in de buurt kosten tegen de f. 179 p/m !!!

Mensen in Amersfoort die ruimte zoeken voor hun motor mogen voor f. 54,- erbij dan gaat de Clio naar buiten... :)
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan