Broemsie
Die hard MF'er
Als je met gewoon lekker weer al startproblemen hebt, lijkt het wel alsof je stroom "lekt".
D.w.z. : kan corrosie/( groene aanslag) ergens in de buurt van je accu of startrelais de oorzaak zijn; wat ik ook wel eens ben tegengekomen, is dat één van de (rode) plus-bedrading beschadigd was op een punt waar de bedrading 'schuurt' en zelfs één die was gecorrodeerd in de mantel van de kabel zelf !! achter de kabelschoen ( stekkertje/ringverbinding ).
Een volgend punt van aandacht is de startmotor.
Ik heb al vele "gereviseerd". Ik doe niets anders dan de startmotor op de werkbank
uitelkaar halen/ het zwarte poeder ( koolstof )( = geleider van lekstroom) verwijderen /koolbortels inspecteren op grootte en zonodig vervangen door nieuwe.
Ik koop meestal een goedkoop setje in een doe het zelf zaak.
Als het ongeveer even groot is, hup meenemen/ vast solderen ( whatever..)/ zonodig iets afvijlen voor het echt passend maken/ en de boel weer in elkaar.
Heb met vorig verhaal en dit soort actie's, altijd al een hoop stroom "gewonnen".
Bij mijn ouwe pekelbrikkie, gingen de controlelampjes bijna dubbel zo fel branden.
Viel echt op!
Rij er nu alweer bijna 3 jaar op, no problem...
Hoezo heb ik er dan geen last van als het warm is?
Kreeg m afgelopen weekend al niet aan de praat. Motor draaide wel goed rond, sloeg bijna aan.
Nou las ik in andere topics dat je je motor kon starten met een accu van een auto? Om te checken of de accu was overleden. Hoe doe je dat. Accu uit de auto en op je motor zetten en kabels eraan vast maken, of anders? startkabels?
Laatst bewerkt: