winterklaar benzinetoevoeging nodig???

Als je met gewoon lekker weer al startproblemen hebt, lijkt het wel alsof je stroom "lekt".
D.w.z. : kan corrosie/( groene aanslag) ergens in de buurt van je accu of startrelais de oorzaak zijn; wat ik ook wel eens ben tegengekomen, is dat één van de (rode) plus-bedrading beschadigd was op een punt waar de bedrading 'schuurt' en zelfs één die was gecorrodeerd in de mantel van de kabel zelf !! achter de kabelschoen ( stekkertje/ringverbinding ).
Een volgend punt van aandacht is de startmotor.
Ik heb al vele "gereviseerd". Ik doe niets anders dan de startmotor op de werkbank
uitelkaar halen/ het zwarte poeder ( koolstof )( = geleider van lekstroom) verwijderen /koolbortels inspecteren op grootte en zonodig vervangen door nieuwe.
Ik koop meestal een goedkoop setje in een doe het zelf zaak.
Als het ongeveer even groot is, hup meenemen/ vast solderen ( whatever..)/ zonodig iets afvijlen voor het echt passend maken/ en de boel weer in elkaar.
Heb met vorig verhaal en dit soort actie's, altijd al een hoop stroom "gewonnen".
Bij mijn ouwe pekelbrikkie, gingen de controlelampjes bijna dubbel zo fel branden.
Viel echt op!
Rij er nu alweer bijna 3 jaar op, no problem... :+

Hoezo heb ik er dan geen last van als het warm is?
Kreeg m afgelopen weekend al niet aan de praat. Motor draaide wel goed rond, sloeg bijna aan.

Nou las ik in andere topics dat je je motor kon starten met een accu van een auto? Om te checken of de accu was overleden. Hoe doe je dat. Accu uit de auto en op je motor zetten en kabels eraan vast maken, of anders? startkabels?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou m'n accu eruit halen en even door laten meten, want het klinkt alsof ie op zn laatste benen loopt en dan sta je strax echt voor nop in je pak je motor te starten en dan baal je echt (hihi, hier spreekt ervaring *D ).
 
Ik zou m'n accu eruit halen en even door laten meten, want het klinkt alsof ie op zn laatste benen loopt en dan sta je strax echt voor nop in je pak je motor te starten en dan baal je echt (hihi, hier spreekt ervaring *D ).

accu doorgemeten. Alles is oke. Spanning bedraagt 12,5 volt als ik m doormeet. Als ik de spanning van de accu meet tijdens starten dan daalt deze niet onder 9 volt (blijft zelfs boven 10). De accu is dus niet naar zn grootje.
Volgende stop: Bougies.
 
Sorry hoor...toevoegingen om je motor aan de gang te houden ..????
Doe je dat met autorijden óók...!
Ik rij met m'n brikkie's gewoon door ook 's winters, NO PROBLEM...
Als het écht..nodig is... om je motor aan de GANG te houden, dan is er mechanisch/electrisch gewoon iets mis....
Alleen als je last hebt van bevriezing van gasschuif/naald, dan moet je daar iets voor verzinnen,...oplossingen zijn verkrijgbaar.
Zijn ook modificaties voor zou bij de dealer eens nagaan of dat zo niet is , mijn vrindin met haar zx9 had het ook kreeg gratis een modificatie op de motor , nu geen probleem meer met bevriezen !!
Greetz
 
Nergens voor nodig zeg ik! het wordt hier toch niet kouder dan een graad of zeven :+       
8-)
 
Heb nog nooit iets bij m'n benzine gegooid. Na de winterstop laadt ik de accu op, haal m'n brommert uit de (onverwarmde) schuur en starten, lopen. Zo doe ik het al 3 jaar (dit wordt m'n 4de) met mijn '95 Gixxer. :)
 
Dat je nix bij je benzine gooit, alla (als je 'm maar met volle tank wegzet), maar je accu pas opladen voordat je gaat rijden? Dat vraaaaaagt om problemen!
 
Ben het volledig eens met het toevoegingen verhaal.
Als je motor 3-4 maanden in een koude schuur moet overwinteren, wil ik niet het risico lopen om eerst de carbs eraf te moeten halen om heel de bende te laten reinigen. En voor de paar Euro,s....
Over die bevriezingsverschijselen, had een ******* uit '84 zonder verwarmingssetje voor de carbs. Blijkt dus dat veel amerikaanse importfietsen dit dus niet hebben omdat het daar nu eenmaal niet nodig is.
Bij huidige motorfietsen kan ik me voorstelen dat de overcapaciteit van de koeling er ook iets mee te maken heeft.(hij komt dus nooit op temp, dus je verwarmingssetje wat door koelvloeistof verwarmt word ook niet)
 
Terug
Bovenaan Onderaan