lionofjudah
MF veteraan
Zag dat er al een winterklaar stalling post was. Maar nog geen voor het doorrijden in de winter. Bij deze.
- Kleding afgestemd op water en kou: bijv. GTX handschoenen / broek, jas. Onderschat natte kleren en kou niet....
- Anti fog schield ok?
- helm voorzien van middeltje zodat water je zicht niet belemmert? (ik gebruik Turtlewax)
- Handverwarming, zeer aan te bevelen. zonder kan. Heb ik voor een weekje volgehouden maar je handen gaan op een gegeven moment trager en trager reageren... gevaarlijk.
- Extra verlichting voor als het al slecht was. Hologeen H7 lampje gaat het niet worden. Je ziet borden en lijnen nauwelijks, laat staan medeweggebruikers jouw.
- lampjes verwisselen? indien het al jaren terug was.... ze blijven helaas niet eeuwig branden zoals de lamp bij de Amerikaanse brandweer.
- Accu met lage temperatuur doormeten bij het starten van de motor of de voltage op acceptabele niveau blijft. Mag ongeveer niet verder zakken dan 9.5 volt tijdens het starten. Edit: reden, de totale lading zakt naarmate de omgevingstemperatuur zakt.
Na het starten gaat de voltage weer omhoog naar 12V plus. Indien ie zakt onder de 9.5 tijdens het zakken, zeker accu verwisselen. Accu op (bijna), loop geen riscio's.
- Zout op je motor afspoelen, anders bijt het in , zorgt voor snellere roest als het metaal niet beschermd is...
Was dat het, of ben ik iets vergeten?
- Kleding afgestemd op water en kou: bijv. GTX handschoenen / broek, jas. Onderschat natte kleren en kou niet....
- Anti fog schield ok?
- helm voorzien van middeltje zodat water je zicht niet belemmert? (ik gebruik Turtlewax)
- Handverwarming, zeer aan te bevelen. zonder kan. Heb ik voor een weekje volgehouden maar je handen gaan op een gegeven moment trager en trager reageren... gevaarlijk.
- Extra verlichting voor als het al slecht was. Hologeen H7 lampje gaat het niet worden. Je ziet borden en lijnen nauwelijks, laat staan medeweggebruikers jouw.
- lampjes verwisselen? indien het al jaren terug was.... ze blijven helaas niet eeuwig branden zoals de lamp bij de Amerikaanse brandweer.
- Accu met lage temperatuur doormeten bij het starten van de motor of de voltage op acceptabele niveau blijft. Mag ongeveer niet verder zakken dan 9.5 volt tijdens het starten. Edit: reden, de totale lading zakt naarmate de omgevingstemperatuur zakt.
Na het starten gaat de voltage weer omhoog naar 12V plus. Indien ie zakt onder de 9.5 tijdens het zakken, zeker accu verwisselen. Accu op (bijna), loop geen riscio's.
- Zout op je motor afspoelen, anders bijt het in , zorgt voor snellere roest als het metaal niet beschermd is...
Was dat het, of ben ik iets vergeten?
Laatst bewerkt: