Winterklaar maken

DaFoolio

Die hard MF'er
3 sep 2001
972
0
Warnsveld
Aangezien ik een newbie ben in motorland wil ik alvast graag weten wat ik allemaal moet doen als ik mn motor winterklaar wil maken. Heeft iemand goede tips?
Dan kan ik daarna met een gerust hart aan mn winterslaap beginnen :z
 
Accu aan de druppellader, tank voltanken zodat je geen roest krijgt, het liefst de bandjes allebij van de grond af (of af en toe rondraaien zodat je geen platte kanten krijgt).

Iemand nog meer tips? Ik weet ze niet allemaal, want ik ben een doorrijder :) .
 
Nou ik stop met rijden zodra ze pekel gaan strooien, dan beleef ik er geen plezier meer aan en houd ik het voor gezien.
Inderdaad je tank aftanken zodat er geen roest kan ontstaan, vergeet niet je carberateurs af te tappen.
Zit schroef aan onderzijde en daarmee laat je de vlotterbak leeglopen, als je dat niet doet kan de benzine na verloop van tijd de benzineleidingen, carberateurs vervuilen.(benzine is maar beperkte tijd houdbaar)
Vaak kun je ook een brandstof toevoeging gebruiken, daarmee blijft de benzine in de tank en carberateurs goed.
Bougies eruit draaien, kwakje olie erin doen(motor olie!!) en zorgen dat je zuigers paar keer op en neer gaan.
Bougies schoonmaken of vervangen en terug draaien.
Banden van de grond en niet te hard.
Accu eruit en aan de druppellader zetten.(accu die niet onderhoudsvrij is, bijvullen met gedestileerd water)
Gelijk de tijd om de ketting eens lekker schoon te maken en opnieuw te smeren of de motor in anti corrosie spray te zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan