Winterklaar maken

JandB

Rookie
18 sep 2012
11
0
Eindhoven
Goedemorgen motormuizen.

Heb sinds kort een Honda 750 Bol D'Or uit 1981 aangeschaft en nu het weer minder gaat worden wil ik hem klaarmaken voor zijn winterslaap van enkele maanden.
Ga zeker de accu eruit halen en deze aan een druppellader leggen.
Wat zijn nu nog andere dingen waar ik op moet letten zodat hij komend voorjaar weer als een zonnetje gaat starten???
Heb ook gehoord dat het slim is om met stationair de benzine kraan dicht te draaien zodat de carburateurs leeg zijn, wel heb ik Fuel stabilizer in de tank gedaan en deze helemaal vol getankt. Dit ivm evt condensvorming.
Alle tips zijn welkom.


Groeten van een motorrijden uit Eindhoven. :] *O*
 
Met een volle tank kom je al een heel eind, ik haal mijn carburateurs eigenlijk nooit leeg en vooralsnog is dat goed gegaan. Zo enorm snel verloopt benzine ook weer niet, wel zet ik mijn benzinekraan dicht als mijn motor voor langere tijd de schuur in gaat.

Overigens hoeft de accu er niet uit om hem aan een druppellader te hangen, dat kan ook als de accu nog in de motor zit (als je netspanning bij de hand hebt natuurlijk)
 
Goedemorgen motormuizen.

Heb sinds kort een Honda 750 Bol D'Or uit 1981 aangeschaft en nu het weer minder gaat worden wil ik hem klaarmaken voor zijn winterslaap van enkele maanden.
Ga zeker de accu eruit halen en deze aan een druppellader leggen.
Wat zijn nu nog andere dingen waar ik op moet letten zodat hij komend voorjaar weer als een zonnetje gaat starten???
Heb ook gehoord dat het slim is om met stationair de benzine kraan dicht te draaien zodat de carburateurs leeg zijn, wel heb ik Fuel stabilizer in de tank gedaan en deze helemaal vol getankt. Dit ivm evt condensvorming.
Alle tips zijn welkom.


Groeten van een motorrijden uit Eindhoven. :] *O*

als je een fuel stabi dingus in je brandstof hebt zitten, hoeft de vlottebak niet leeg. Sterker nog; dan zou ik hem vol laten :Y

Na parkeren bandjes lekker hard oppompen. Ev zet je de bandjes op een stuk karton.

Doek er over tegen stof en vuil.
 
't Is inderdaad afzien. Misschien moet ik hem over 4 maanden wel 2 weken stallen, als er sneeuw/ ijs ligt. In de winter moet ik hem ook elke maand wassen. Daar krijg ik nu al de bibbers van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan