Winterkleding voor dummies

Snowboots bieden wel verrotte weinig enkel bescherming. Ik vind het sowieso dom om met skikleding te gaan motorrijden. Dat spul is niet gemaakt om mee te glijden op asfalt. Zeker als het in de winter wat gladder is, is dat vragen om problemen. Bovendien al vind je zelf dat je geen squid bent, daar zorgen anderen wel voor.
Door die dikke wanten over je handschoenen te dragen ben je alle voordeel ten opzichte van een paar verwarmde gerbings kwijt.
Tuurlijk, helemaal waar. Het gaat er alleen om dat je 30eu kwijt bent voor die snow boots en geen 200.. ski broek had ik ook voor 30eu
ook die wanten kan je al voor zo'n 20 eu vinden terwijl gerbings toch echt 10x zo duur zijn. In totaal ben ik nu dus zo'n 80eu kwijt in plaats van minimaal 800 (en dan heb je ook nog eens alleen instapmodellen)

Het is ook echt puur een geld kwestie, ik zou veel liever rijden in zo'n complete overall met gerbings en gewoon echt motorrij schoensel, maar dat kan ik met(nog) niet veroorloven.

Vallen gaat sowieso pijn doen, dus ben liever warm en gefocused op het rijden dan met mijn spijkerbroekkie bibberend op de motor :]
 
Ik kom hier ook even binnenvallen, op zoek naar een paar winterhandschoenen. Ik heb segura zomerhandschoenen in maat 5 en deze zitten perfect. Gisteren mijzelf voorzien van een paar Held Johna handschoenen in maat 6, echt super lekker warm en mooi aangesloten maar ik heb nog een kootje over bij mn vingers. Voor ik ga tuuteren in plaats van richting aan te geven wil ik graag winterhandschoenen hebben die net zo lekker zitten en aansluiten als mn segura's in maat 5. Nu hebben ze deze wel (Lady Mustang motorhandschoenen) maar dat is dan weer geperforeerd leer bij de vinger, lekkere winterhandschoenen. Iemand de tip voor winterhandschoenen met korte vingers?
 
Vanochtend 1c..........



Heb afgelopen weekend een paar Gerbing XR-12 gepast (XXL, de XL hadden ze niet meer)
- pasvorm om palm prima
-de vingers daarintegen veeeel te lang (2cm)
-erg dikke handschoenen waardoor bedienen hendels tegenvalt (en ruimte tussen hendels en stuur; die kun je wel ruimer zetten maar dan wordt de reach weer een puntje...)
en een showstopper voor mij: het manchet it zo volumineus dat ie niet IN mijn jas past. Bij een regenbui loopt dan het regenwater de handschoen is. Nu rij ik als het ff kan niet in de regen, maar met woonwerk ontkom je er noet aan.


Vanochtend een extra paar dunne binnenhandschoenen, OXFORD hv-verwarming een tandje hoger en het stuur iets meer met de "vingertoppen" beethouden.
 
Vanochtend 1c..........



Heb afgelopen weekend een paar Gerbing XR-12 gepast (XXL, de XL hadden ze niet meer)
- pasvorm om palm prima
-de vingers daarintegen veeeel te lang (2cm)
-erg dikke handschoenen waardoor bedienen hendels tegenvalt (en ruimte tussen hendels en stuur; die kun je wel ruimer zetten maar dan wordt de reach weer een puntje...)
en een showstopper voor mij: het manchet it zo volumineus dat ie niet IN mijn jas past. Bij een regenbui loopt dan het regenwater de handschoen is. Nu rij ik als het ff kan niet in de regen, maar met woonwerk ontkom je er noet aan.


Vanochtend een extra paar dunne binnenhandschoenen, OXFORD hv-verwarming een tandje hoger en het stuur iets meer met de "vingertoppen" beethouden.

Gerbing heeft meer soorten hé, misschien dat een andere je beter bevalt. Het manchet van geen enkele winterhandschoen past in mijn jas trouwens. Als het heel slecht weer is doe ik wel eens eerst mijn handschoenen aan en dan pas mijn jas, dan zit de manchet wel in je mouw. Beetje lastig alleen om dan je rits dicht te krijgen maar het gaat wel.
 
Ik heb dus (nog) geen goede winter motor kleding, alleen wat zomer spulletjes en als je daaronder thermo kleding draagt heeft het vrij weinig zin.. de buiten laag is gewoon te dun. Daarvoor heb ik dus lekker een dikke Ski broek en zelfs met gevoelstemperatuur onder 0 (zoals vandaag) heb ik geen last gehad van koude knieën.

Ondertussen ga ik wel gewoon sparen voor een winter overall met beschermende onderdelen die je makkelijk over je normale outfit aan kan trekken, maar de centjes zijn op.

Ook de sneeuw boots zijn echt een aanrader.. Vind motor laarzen echt veel te prijzig en ze zijn niet eens comfortabel en ook echt niet warm genoeg voor de temperaturen die we nu hebben.

Als dat de definitie is van een Squid, dan squid ik niet :Y

Ik heb deze motorlaarzen (jij bent ook vrouw toch? Anders hoop ik dat je graag vrouwenkleding draagt haha): MC-Laarzen Dam TCX Classic WP Zwart (Nu -53%) - XLmoto.nl. Ze zijn potjandorie in de aanbieding, terwijl ik ze nog duur heb gekocht. Je hebt een maat groter nodig dan je zelf hebt. Ik heb 37,5, nu heb ik deze laarzen maat 38, maar 39 zouden ze echt beter zijn. Ik heb mijn steunzolen erin zitten. Zonder steunzolen kan ik niet op motorlaarzen lopen, want er zit geen enkele ondersteuning aan de binnenkant. Je kunt bij Footlogics best oke steunzolen kopen, die vrij goedkoop zijn. Ik heb daar een jaar op gelopen en dat scheelde de wereld. Ik heb nu dure zolen, dat is nog wel echt beter, maar als elke euro telt, zou ik deze laarzen bestellen. Ze zijn gevoerd, goed warm, stevig, enòrm in de aanbieding en ze lopen lekker genoeg om (zelfs met behoorlijke voetproblemen) de hele dag op te lopen. Ik denk dat een maat groter kopen en in ieder geval enige vorm van goede zool erin doen, voor elke motorlaars een vereiste is, als je graag lekker loopt. Anders koop jij mijn laarzen maat 38 van me over voor niet teveel, dan bestel ik ze nu in de aanbieding maat 39 :t. Haha ik baal.

Zonder bescherming rijden zou ik zelf echt niet doen.. Als je wel valt... En je kunt niet meer werken voor een tijd... Kun je niet een waszakje aan je skishirt naaien en daar de beschermers uit je andere pak in doen? Ik heb iets van 8 beschermers over, doordat ik nu D3O gekocht heb en beide pakken beschermers hadden die ik niet meer ga gebruiken wss. Er zullen meer mensen zijn die dat hebben. Wellicht eens marktplaats checken ook. Of een berichtje op de facebook van jouw woonplaats zetten. Ik zou die overige protectoren ook gewoon zo weggeven.. Doe er toch niks mee en echt iets waard is het niet. Ik ken ook mensen die motorkleding op Aliexpress gekocht hebben en daar heel tevreden over zijn.

@Korenwolfje, ik heb al wel met minder dan 5 graden gereden. In de ochtend is het niet zo warm! Maar met mn nieuwe pak heb ik t niet koud meer, ook niet rond het vriespunt met die harde wind van van de week. Ik had 3 lange thermo shirts aan (waarvan 1 met een hoofddeel) en die winddichte kol en ik zweette omdat ik het warm had. Dat zegt echt wel iets, mocht je dit topic helemaal gelezen hebben haha. Alleen mn handen werden wel koud.


Ik helemaal naar voordeelhelmen.nl gereden. Van te voren de maten van meerdere handschoenen klaar laten leggen die ik wilde passen. Kom ik daar............ "die maten hebben we helaas niet, we hebben alleen 1 van die handschoenen in maat m" @#$#@$!@$. Niet blij. Ik heb al hun handschoenen gepast zo'n beetje, maar ik voelde me net de prinses op de erwt. Het is natuurlijk unisex en mannen hebben nu eenmaal vaak bredere handen. Het vrouwenassortiment... Tja, moet ik daar nog over beginnen? Niks paste iig, als het wel paste waren het 300 lagen die zo stijf waren dat ik mn handen alleen met pijn nog kon samenknijpen.... Ik heb de Revit boxxer handschoenen gepast. DIE wil ik! Super soepel leer, zit als gegoten. Maar jammer dat t all season is en dat t daardoor alsnog veel te koud is :/. Met onderhandschoenen eronder werd bewegen weer te stroef... Maar ja.. Nog maar even verder zoeken. Ik hoop dat Revit deze handschoenen heeft, maar dan met 1 of 2 warme lagen erin en niet gelijk die enorm stijve buitenkant. Wellicht vind ik op black friday een goede aanbieding.
 
Oh trouwens, heeft iemand ervaring met Restyle? Ik hoorde dat die kleding hebben die goedkoper is en meer op maat gericht. Maar ze hebben online niet echt super veel info en ik heb geen zin/tijd om weer voor niks naar een winkel te rijden.
 
Ik vind restyle prut kwaliteit. Maar misschien liggen mijn eisen wat hoog. Had jaren geleden de instructor jas, niet waterdicht (na 15 min doorlekken) en een vuilmagneet (na een half jaar was het fluogeel vaag donkergrijs geworden). Bij droog weer wel lekker warm maar inmiddels ben ik warmer gewend.
Mocht de kerstbonus leuk uitvallen of staatsloterij je ineens gunstig gezind zijn dan kun je ook nog Damen overwegen, die maken ook kleding op maat. Niet duur, wel veel geld (duur vind ik geen waar waar voor je geld).

@Seffani, als je een courante maat hebt kun je ook op marktplaats tegen redelijke prijzen kleding en laarzen vinden. Alles beter dan skikleding op de brommert.
 
Tuurlijk, helemaal waar. Het gaat er alleen om dat je 30eu kwijt bent voor die snow boots en geen 200.. ski broek had ik ook voor 30eu
ook die wanten kan je al voor zo'n 20 eu vinden terwijl gerbings toch echt 10x zo duur zijn. In totaal ben ik nu dus zo'n 80eu kwijt in plaats van minimaal 800 (en dan heb je ook nog eens alleen instapmodellen)

Het is ook echt puur een geld kwestie, ik zou veel liever rijden in zo'n complete overall met gerbings en gewoon echt motorrij schoensel, maar dat kan ik met(nog) niet veroorloven.

Vallen gaat sowieso pijn doen, dus ben liever warm en gefocused op het rijden dan met mijn spijkerbroekkie bibberend op de motor :]

Als het low-budget moet zou ik eerder beschermende kleding op Marktplaats kopen dan ski-kleding. Toen ik nog low-budget moest was er nog geen Marktplaats en was de legerdump een oplossing. Liever kistjes en thermo sokken aan dan snow-boots op de motor.
Mijn kinderen groeien nog erg snel en hebben dus vaak nieuwe motorkleding nodig. En die kan ik voor tientjes via Marktplaats van goede beschermende kleding voorzien.
 
Oh trouwens, heeft iemand ervaring met Restyle? Ik hoorde dat die kleding hebben die goedkoper is en meer op maat gericht. Maar ze hebben online niet echt super veel info en ik heb geen zin/tijd om weer voor niks naar een winkel te rijden.
Ik heb bij hun winkel in Barneveld al het nodige aan kleding gekocht. Online hebben ze eigenlijk wel alles staan wat ze hebben. In de winkel zelf hebben ze ook veel liggen zodat je veel kan passen. De maatvoering past me goed. Ik heb er een volledig texiel motorpak gekocht met handschoenen en laarzen. Ook nu het kouder is vind ik de kleding lekker warm. Ze kunnen ook de kleding vermaken voor je. Dit kost een beetje extra en kost gemiddeld een week qua tijd. Het is leuk betaalbaar. De winkel in Barneveld is wat kleiner dan in Aalsmeer maar was voor mij het dichtstbijzijnd.
 
Als het low-budget moet zou ik eerder beschermende kleding op Marktplaats kopen dan ski-kleding.
Liever kistjes en thermo sokken aan dan snow-boots op de motor.
Snowboots mogen dan wel warm zijn, maar bieden niet meer bescherming dan een paar wollen sokken.
De vulling van snowboots is zoiets als isolatieschuim. Na 1m over het asfalt is je velletje aan de beurt.

Heb nu zelf ervaren wat een geschaafd enkel-gewricht betekent.
Afgelopen zomer met de bromfiets ongevalletje gehad. Midden zomer en daarom met de sandalen aan, en daarbij ga je toch niet snel.
Bot van enkelgewricht maar een heel klein stukje over de straat gesleept. Pas na 3 mnd was de wond echt weer dicht.
Nu, bijna een half jaar later, is plek nog steeds gevoeliger dan aan de andere kant.

@Revz Voor motorkleding kan je in Barneveld dan nog beter gaan naar de Valkenier
 
Snowboots mogen dan wel warm zijn, maar bieden niet meer bescherming dan een paar wollen

@Revz Voor motorkleding kan je in Barneveld dan nog beter gaan naar de Valkenier
Bij de Valkenier kom ik niet meer. Slechte ervaringen mee zowel bij kleding als aanschaf van tweedehands motor.
 
Tsja, helaas moeten de meesten van ons toch echt een keer vallen voor we door hebben dat het echt veilig moet. Ik dus ook...
Ik reed in de zomer op de warmste dagen in de trainingsbroek, wel een motorjas, handschoenen en uiteraard de helm. Motorbroek was ook echt geen goed idee, ik verloor de concentratie door de extreme hitte...

Ik ben eind september op het asfalt van de N33 terecht gekomen, gelukkig liep ik die zelfde nacht alweer rondjes in het ziekenhuis, ik kwam met wat schaafwonden, gebroken ribben en een sleutelbeen er vanaf. Gek genoeg was de enige asfalt schaafwond op de hand en daar zat juist mijn beste stukje uitrusting, damen racehandschoenen welke me perfect pasten.
Ik had overigens een rukka pak aan welke ik in 2006 gekocht had en welke nu pas niet meer helemaal goed waterdicht was... Dus over rukka ben ik meer dan tevreden, zat ook bijzonder comfortabel.

Ik ben nu aan het puzzelen of ik misschien mijn Damen lederen pak kan gaan dragen, het hele jaar rond. Aangevuld met een verwarmde jas en broek welke ik nog aan moet schaffen en de handschoenen welke ik al heb, allen van gerbing. En voor de bovenlaag een regenoverall.
Dit om 2 redenen, ik moet nogal stukkie rijden elke dag (106km enkel) en door een ploegenrooster ook op de koudste momenten van de dag. Die afstand red ik niet met enkel isolatie, ik zal actief warmte moeten toevoegen.
2e reden is dat ik geen 200 euro pak wil hebben omdat die qua waterdichtheid en bescherming mij niet voldoende zijn. Ik kan dus 450 euro uitgeven om mijn lederen pak aan te vullen of 800+ voor weer een rukka...

@Viola436 haal dus iets wat aan de basis veiligheid voldoet, ski kleding enkel om de motorkleding aan te vullen.
 
Past dat verwarmde vest onder een leren pak? Vest is best wel dik namelijk. Indien ja, dan is het een goed plan. Je kunt nu al uitproberen of je handschoenen in je mouw passen. Dan kun je ze aansluiten op het vest. De controller kun je voor je handschoenen blijven gebruiken. (aangenomen dat je de 12v zonder batterijen hebt).
Bij je vest en broek zou ik een multicontroller nemen (kijk ook ff naar warm n safe, de gerbing controllers schijnen niet zo goed te zijn).
Verder zou ik drie verlengkabels erbij nemen. Dan heb je net wat meer ruimte bij afstappen. Je hebt ook een splitter nodig om de twee controllers aan te sluiten (combi voor broek en vest en junior bij je handschoenen).

Wat wellicht nog het allerbelangrijkste is: check of je dynamo het aankan. Je prikt er namelijk zomaar 150 watt bij. Dat moet je fiets wel trekken. Zou lullig zin als je iedere rit je accu leegt trekt.
 
Past dat verwarmde vest onder een leren pak? Vest is best wel dik namelijk. Indien ja, dan is het een goed plan. Je kunt nu al uitproberen of je handschoenen in je mouw passen. Dan kun je ze aansluiten op het vest. De controller kun je voor je handschoenen blijven gebruiken. (aangenomen dat je de 12v zonder batterijen hebt).
Bij je vest en broek zou ik een multicontroller nemen (kijk ook ff naar warm n safe, de gerbing controllers schijnen niet zo goed te zijn).
Verder zou ik drie verlengkabels erbij nemen. Dan heb je net wat meer ruimte bij afstappen. Je hebt ook een splitter nodig om de twee controllers aan te sluiten (combi voor broek en vest en junior bij je handschoenen).

Wat wellicht nog het allerbelangrijkste is: check of je dynamo het aankan. Je prikt er namelijk zomaar 150 watt bij. Dat moet je fiets wel trekken. Zou lullig zin als je iedere rit je accu leegt trekt.
ik geloof dat 2 softshellen over elkaar nog best ok zitten dus dat moet lukken. wat je zegt over de controller is een hele goede, daar heb ik me niet in verdiept.
wat mijn dynamo kan kan ook op het uitzoek lijstje. al kan ik eventueel een 2e accu onder het zadel kwijt (scooter) welke met een scheidingsrelais (heet dat zo?) de startaccu niet leeg kan trekken.
ohja, de scooter heeft ook startstop dus het systeem moet enigzins overbemeten zijn ten opzichte van een niet startstop ding.

Edit: 308 watt.
koplamp 2x 35/30W
rem/achterlicht 21/5W
stadslicht en kentekenlamp 5W
ik zit dus op 80 watt constant verbruik max en 110 incl remlicht en knipperlicht (2W)

de jas is 6,5A, de broek 3,5A en handschoenen 2,2A. dat maakt inderdaad bijna 150 watt. met alle kleding vol aan, groot licht en remlicht aan zit ik dan op 260 watt, er is dan nog 40 over zo ongeveer. Gebruikt de kleding minder vermogen als je de regelaar op zeg half zet? want meestal kwamen de handschoenen niet verder dan 50%. ik verwacht dat de jas/broek zelfs meestal maar op 30% zullen staan, ik kan immers maar max 110 km/h -O-

hier staat trouwens dat ook 3 artikelen op 1 dual controler aangesloten kunnen worden. wel blijft het zo dat er maar 2 "zones" zijn waardoor de broek en handschoenen de zelfde setting krijgen. of dat nu wenselijk is... Gerbing maar eens een mailtje sturen.
 
Laatst bewerkt:
Ze verbruiken op halve kracht wel minder ja. Mijn ervaring is dat je de onderdelen los wil kunnen regelen. Ik draag zelf trouwens alleen een t shirt en overhemd onder het verwarmde vest. Is warm zat.

Wat heb je er voor lampen inzitten dat ze maar 30W zijn? wellicht kun je in de winter de start stop functie uitzetten. Alle beetjes helpen.
 
Ze verbruiken op halve kracht wel minder ja. Mijn ervaring is dat je de onderdelen los wil kunnen regelen. Ik draag zelf trouwens alleen een t shirt en overhemd onder het verwarmde vest. Is warm zat.

Wat heb je er voor lampen inzitten dat ze maar 30W zijn? wellicht kun je in de winter de start stop functie uitzetten. Alle beetjes helpen.
dan maak ik me al helemaal geen zorgen. de jas/broek zullen het eerste stuk van de route toch uit staan dus de accu kan eerst helemaal vol raken.
ik zal er waarschijnlijk een merino shirt onder doen. ik reed altijd met een merino t shirt, lang merino shirt met ritskraag en een dikker (260) merino shirt/trui als basislaag in de kou. dus dat shirt, die met ritskraagje, ben ik al aan gewend.

Startstop maak ik alleen op korte ritten gebruik van. ik ga van de 106km enkel bijna 70km over de A7, N33 en A28. ik stop minder dan 3 keer gemiddeld per rit. startstop trekt dus niet zoveel stroom. maar voor de koude stadsritten iets om in het hoofd te houden.

Koplampen van een PCX zijn na een bepaald jaar LED
051.jpg


tnx in ieder geval, je hebt me weer een stuk geholpen!
 
hier staat trouwens dat ook 3 artikelen op 1 dual controler aangesloten kunnen worden. wel blijft het zo dat er maar 2 "zones" zijn waardoor de broek en handschoenen de zelfde setting krijgen. of dat nu wenselijk is... Gerbing maar eens een mailtje sturen.

Ik had mijn handschoenen en jas op één controller (met splitter), en dus ook maar één zone. Dat was verre van ideaal. Hij moest op de hoogste stand voordat de handschoenen een beetje warm werden, terwijl de jas op dat moment al op standje crematie stond. Gevolg dus koude handen en een smeulend bovenlichaam. Je zou het in jou geval ook kunnen oplossen met een duocontroller en een enkele, dan kan je 3 dingen apart regelen. Dan heb je wel een dubbele aansluiting en 2 controllers nodig, en dat is ook niet ideaal.
 
Tsja, helaas moeten de meesten van ons toch echt een keer vallen voor we door hebben dat het echt veilig moet. Ik dus ook...


Ik ben nu aan het puzzelen of ik misschien mijn Damen lederen pak kan gaan dragen, het hele jaar rond. Aangevuld met een verwarmde jas en broek welke ik nog aan moet schaffen en de handschoenen welke ik al heb, allen van gerbing. En voor de bovenlaag een regenoverall.
Dit om 2 redenen, ik moet nogal stukkie rijden elke dag (106km enkel) en door een ploegenrooster ook op de koudste momenten van de dag. Die afstand red ik niet met enkel isolatie, ik zal actief warmte moeten toevoegen.
2e reden is dat ik geen 200 euro pak wil hebben omdat die qua waterdichtheid en bescherming mij niet voldoende zijn. Ik kan dus 450 euro uitgeven om mijn lederen pak aan te vullen of 800+ voor weer een rukka...
.

Ik denk dat je jezelf een groot plezier doet door die 800+euro uit te geven voor dat Rukka pak.

Leer rijdt fijner, maar regen, vocht enz trekt er toch in. En hoeveel kleding kun je eronder kwijt ? En iedere keer je regenpak eroverheen trekken...damn, dat gaat vervelen !!!
En door auto's opgeworpen water in de periode dat er gestrooid word... zoutige water op je leren pak... word ie ook niet beter van.
Ik zou nu al weten dat ik er spijt van zou gaan krijgen als ik zo de winter door moest :X
 
Ik had mijn handschoenen en jas op één controller (met splitter), en dus ook maar één zone. Dat was verre van ideaal. Hij moest op de hoogste stand voordat de handschoenen een beetje warm werden, terwijl de jas op dat moment al op standje crematie stond. Gevolg dus koude handen en een smeulend bovenlichaam. Je zou het in jou geval ook kunnen oplossen met een duocontroller en een enkele, dan kan je 3 dingen apart regelen. Dan heb je wel een dubbele aansluiting en 2 controllers nodig, en dat is ook niet ideaal.
Hmm, dat klinkt ook niet ideaal. Dan worden het inderdaad 2 controllers, de duo voor jas en broek en de huidige blijft gewoon voor de handschoenen. Die is traploos instelbaar wat een groot voordeel is ten opzichte van de 4 standen varianten. Voor de handschoenen vind ik dat denk ik wel handig.

Ik denk dat je jezelf een groot plezier doet door die 800+euro uit te geven voor dat Rukka pak.

Leer rijdt fijner, maar regen, vocht enz trekt er toch in. En hoeveel kleding kun je eronder kwijt ? En iedere keer je regenpak eroverheen trekken...damn, dat gaat vervelen !!!
En door auto's opgeworpen water in de periode dat er gestrooid word... zoutige water op je leren pak... word ie ook niet beter van.
Ik zou nu al weten dat ik er spijt van zou gaan krijgen als ik zo de winter door moest :X
ik kan voldoende kleding onder mijn leer kwijt, zoals ik zei heb ik wel eens met 2 softshells gereden en dat ging prima.
of het leer er zo slecht van wordt is maar de vraag, mijn daytonas zijn ook van leer en die vangen toch echt het ergste vanaf de straat op.

als het pak echt na een hele zware dag nog nat is pak ik voor die ene dag de auto wel.
 
Ik heb de Revit boxxer handschoenen gepast. DIE wil ik! Super soepel leer, zit als gegoten. Maar jammer dat t all season is en dat t daardoor alsnog veel te koud is :/. Met onderhandschoenen eronder werd bewegen weer te stroef... Maar ja.. Nog maar even verder zoeken. Ik hoop dat Revit deze handschoenen heeft, maar dan met 1 of 2 warme lagen erin en niet gelijk die enorm stijve buitenkant.
Hmm, Ik weet niet waar jij deze info vandaan hebt, maar De Boxxer H20 is de leren versie van Carver H20 handschoen. enn het is een waterdichte isolerende winterhandschoen.. met 75 euries een goede keus
 
@Monkey ik was niet degene die ski kleding in plaats van motorkleding kocht! Dat lijkt me zeer onverstandig.

@Thomss ik had ze gepast in de winkel. Er zat niet echt voering in. Prachtige handschoenen, niet super warm.

Met Black Friday heb ik voor 165 euro Macna Foton verwarmde handschoenen gekocht (is met een accu, ik vind draden aan de motor behoorlijk gevaarlijk en een beetje ouderwets). Inmiddels is het weer 15 graden buiten en zweet ik er peentjes mee haha. Maar ik heb er ook rond het vriespunt mee gereden en toen was dat toch wel echt fijn, die laagste verwarmde stand. Ik hoefde niet meer zo veel te stoppen en kreeg minder kramp. Ik vind het voordeel dat ze niet zo dik zijn, waardoor ik niet zoveel pijn in mn gewrichten krijg als met andere handschoenen die ik afgelopen tijd droeg.

Ik heb echt hèt perfecte vest gescoord. Mondetta Backcountry Fleece Sweater (For Women) - Save 50%. 25 euro bij de TK-MAXX. Er zit een koord in bij de nek, die je kunt vastmaken, waardoor het een sjaal en trui in een is. Het is heel erg warm, toch niet dik en er zitten geen ritsen in. Ik heb rond het vriespunt met 2 thermo laagjes, dit vest en de rest van mn uitrusting gereden en dat was echt ruim warm genoeg. Mijn zoektocht is voorlopig over. Ik ben heel blij met mn volledige outfit. Spoedig mag ik op voor examen, dus hoera! Ohja, ik heb ook mug-off anti-condens spray nu. Ik heb nog steeds mn pinlock niet gelokaliseerd. De spray helpt wel tegen condens, maar in plaats daarvan krijg je een laagje water op je vizier... T verblindt minder dan condens, maar t is niet mega helder ofzo. Op mn bril werkt t wel goed, dus dat is al iets. Ik had mn zonnevizier er niet mee gedaan en dat was vandaag wel even irritant, toen ik met de motor ging lopen (=zweten en geen snelheid).

Iedereen heel erg bedankt voor alle tips! Ik ben voorlopig weer compleet.
 
Ik ben voorlopig weer compleet
Als het allemaal voor jou comfortabel zit, dan heb jij goed gescoord. Blij om dat te lezen.
Nu nog even dat Examen.
Veel plezier er mee.. ik zal je straks, wanneer jij je rijbewijs hebt, wel door Hilversum heen zien rijden...
 
Aangezien de titel van het topic 'Winterkleding voor dummies' is, is ski en snowboard kleding misschien wel gepast :-)
 
Tsja, helaas moeten de meesten van ons toch echt een keer vallen voor we door hebben dat het echt veilig moet. Ik dus ook...
Op de motor heb ik ALTIJD veilige kleding aan.
Op 1 juli (bloedheet) met het brommertje over de straat gegleden. Toen alleen voor veiligheid de helm op. Elleboog voelt op schaafplek nog steeds niet 100%.
Had ik maar........................8)7

(Reactie van anderen: Je gaat door vele landen en NOOIT iets. Nu vlak bij huis met de Ciao in de kreukels........Hoe kan dat...??)
 
Terug
Bovenaan Onderaan