winterprijs - zomerprijs

siko

Die hard MF'er
5 dec 2004
507
0
Lelystad
hallo, ik heb laatst mn zxr 400 verkocht en wil volgend jaar een R1 kopen.
met nog een paar maanden sparen lukt me dat wel, maar dan is de zomer net afgelopen. dus dan kan ik beter NOG even doorsparen en nog een betere kopen.
is het slim om in de winter op zoek te gaan naar een R1? (ergens in januari/februari) is het dan zo dat ze vaak nog een stuk goedkoper zijn ivm slecht weer?
of zou dat niet zo heel veel schelen?
de '98 modellen zijn nu al zat te vinden voor 5000 euro en ik kan me eigenlijk niet echt voorstellen dat er dan heel veel voor 4500 euro hebt :)

groetjes, van mij
 
Hm, regioverschillen zijn groter dan zomer/winter verschillen in de prijzen.
Of te wel, maak je zoekgebied wat groter, dat kan meer voordeel opleveren
dan wachten tot het winter is.
 
Ik zou me niet zo vast pinnen op het feit dat je voor een motor door wilt sparen.
Neem gewoon een vast bedrag wat je uit wilt geven en dan gewoon zoeken.
Zoekt een stuk makkelijker. :)
 
We hebben het natuurlijk over een "vrije markt economie"

is er veel aanbod en weinig vraag dan zou de prijs moeten zakken en visa versa uiteraard.

Je zou dus denken dat er in de winter lagere vraagprijzen zouden gelden dan tijdens het motorseizoen.
Dat is naar mijn idee niet helemaal waar.

Omdat bekend is dat de vraag in de winter kleiner is, wordt er ook minder aangeboden.
Dus weinig vraag versus weinig aanbod resulteerd meestal niet in lage prijzen.

Aan het begin en eigenlijk in het gehele motorseizoen is het aanbod vele malen groter en de vraag neemt niet evenredig toe, dus heb je een situatie dat het aanbod groter is dan de vraag.
En dat resulteerd dan over het algemeen naar lagere prijzen.

Dus met andere woorden om een lang verhaal kort te maken.
Rustig blijven zoeken en je niet te vlug gek laten maken.
Zeker een R1 uit 98 kom je komende tijd echt nog wel tegen voor een mooie prijs.
Ze worden nu al aangeboden ver onder de € 5000,- en ik denk als je rustig blijft zoeken, je er ook wel een paar kan vinden onder de € 4000,-

Ik heb hem in ieder geval voor nog minder gevonden :Y (klein jaar geleden)
 
Terug
Bovenaan Onderaan